denisesilver schreef:Ikke kan je een voorbeeld noemen waarbij je niets meer aaneen hoofdstel (bit of bitloos maakt me geen bal uit) hebt als ze in paniek gaan, want ik heb het met paniek nog niet meegemaakt dat ik er niets aan had. Gewoon uit nieuwsgierigheid![]()
En wat voor jou het juiste perspectief is, is dus wel subjectief
Op de stal waar ik sta, staat een paard die gewoon de schouder erin gooit, een ruk aan de longe geeft en de kuierlatten neemt. Daar heb je echt helemaal niks tegenin te brengen.
Ik weet ook wel dat dat een gebrek aan opvoeding is, maar het is niet mijn paard dus ik kan er niet zoveel mee.
En nee, het juiste perspectief is niet subjectief, het is constateren wat een paard kan doen en wat je daarmee als mens kunt. Dan kun je maar tot een conclusie komen: correct opvoeden en opleiden......
Maar om correct op te voeden en op te leiden heb je wel kennis van zaken nodig en DAAR gaat het mis. Er zijn ruim veel te veel mensen die daar onvoldoende kaas van gegeten hebben EN niet willen leren van mensen die wel iets te melden hebben.
Ragdollcat schreef:Zelf heb ik weleens een paard in paniek meegemaakt en dan had ik heel veel aan dat ie een hoofdstel en of een halster om had, kon ik hem tegenhouden en snel kalmeren.
Dat men hier roept dat je er dan ook niets aan hebt als er een paard in paniek is, klopt niet.
Die wil gewoon goedpraten dat het "verantwoord" is om je paard dan maar los te laten lopen.
Joh, dan heb je nooit blinde paniek meegemaakt, of erger: paarden die er doelbewust voor kiezen om schijt aan je te hebben en hun eigen ding gaan doen.....