Horse Agility

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daantjee12

Re: Horse Agility

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:40

Filmpjes lijken me erg leerzaam, zeer welkom hier dus!

wtb trainingsdagen; lijkt me erg leuk. Wil sowieso een keer met alleen mijn paard (dus niet met stalgenoot) naar een onbekend terrein. Helaas hebben we geen eigen trailer..

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:54

hè balen paard en plezier wordt niet meedoen voor mij met mijn twenter vriendje...
Maar dat geeft niet nog jaren genoeg in het vooruitzicht.
Misschien met mijn oude merrie, maar dan moet ik maar mijn clownpak aandoen.

Eens denken, de rest staat met veulen of is nog te jong. Chewano (inmiddels ruin) kan dit niet aan kwa conditie dus ik ben toeschouwer!
Succes degene die mee gaan doen.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 01:15

Ik wil me ook graag melden hier, want wat lijkt me dit leuk!
Bailey (fjord) is een behoorlijke fanatiekeling en houd wel van spelletjes. Pionnen, voetballen, balkendoolhofjes... wel zijn ding. De standaard 'schrik'training is voor hem gewoon een gezellig onderonsje, te 'simpel' wat hem betreft. Wat hij dan wel leuk vindt is als er dingen gebeuren met de objecten, dat ik hem inpak met het zeil op zo'n manier dat hij zelf een flap bij z'n hoofd open en dicht kan doen. Vind hij prachtig :Y)
Qua rijden variëren we veel. Veel buiten, afentoe een endurancewedstrijd, volgende week ons eerste oefencrossje, maar tegelijkertijd ook met centered riding op een dressuurmatige basis bezig.

Het is dat ik op de datum van Paard&Plezier al de endurance in Kootwijk heb staan... maar als er nog eens iets in de/die buurt is, lijkt me superleuk! Ondertussen dit topic maar eens doorspitten en kijken of we een beginnetje kunnen gaan maken :)

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 19:51

19 augustus is er een openbare trainingsdag bij de stichting Paard in Nood, je kan deelnemen met of zonder eigen paard. De gehele opbrengst gaat naar de stichting. Daar kunnen jullie dus ook aan meedoen! Opgave kan bij mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:46

Gewoon HA is niet goed genoeg, [***] doet het anders 8-)
[ITP] [***]: wereldvoetbalster & [***]: showman

Erg leuk gespeeld vandaag :D Eerste keer dat we zoiets doen (het 'voetballen' op zich kende hij wel, al ging dat vaak meer achteruit dan vooruit :+ ). Het ging leuk :D

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 22:57

Haha, dat ziet er leuk uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:07

Ik vind hem op het 2e filmpje echt heerlijk fanatiek, en vooral op het einde richting goal, toen had hij ineens de snelheid (voor zijn doen) erin :D En op dat laatste filmpje, als ik mij omdraai duwt hij er nog eens tegen :')

Volgende keer doolhofje wat moeilijker maken, ben benieuwd wat hij er dan van bakt :))

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:13

Wanneer er mensen zijn van plan lid te worden van The Horse Agility Club, vandaag geldt een speciale actie dat je bij een lidmaatschap een gratis club T-shirt krijgt!
http://thehorseagilityclub.com/membership

Ik denk ik vermeld het hier even!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:25

Ik meld me dan ook maar.
Ik doe Horse Agility met mijn mini-shetlander van 6 jaar. Thuis hebben we inmiddels al een flinke diversiteit aan hindernissen. Zondag hebben we een clinic,we hebben er iig veel zin in. Ze is heerlijk enthousiast en altijd vrolijk,dus dat is een hele leuke combi voor de HA.

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 11:21

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:49

ik heb het parcoursje uitgeprint, nu een vlag en gordijn regelen en we kunnen oefenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:43

Thanks Zietje!
Ik stem voor een ton door die L bend duwen 8-)
En als het een apart obstakel moet doen dan nemen we de ton + wip :Y) :))

Zijn hier trouwens mensen die HA alleen beoefenen?
Ik zit me eigenlijk af te vragen hoe je dat dan doet met filmen, want alles moet in 1 stuk.
Gewoon camera ergens zetten en volledig parcours doen? Maar dan zijn sommige dingen toch niet goed in beeld?

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:23

Ouder of vriendin meenemen die het kan filmen :D

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:41

[***] schreef:
Zijn hier trouwens mensen die HA alleen beoefenen?
Ik zit me eigenlijk af te vragen hoe je dat dan doet met filmen, want alles moet in 1 stuk.
Gewoon camera ergens zetten en volledig parcours doen? Maar dan zijn sommige dingen toch niet goed in beeld?

Ik ben ook altijd alleen bezig hier en dat 'probleem' had ik min of meer dus ook... :P
Maar mijn lesklant is nu inmiddels ook lid van de Club en wil mij wel filmen, dus daar gaan we gezellig samen mee bezig en dan kan ik ook -eindelijk- eens meedoen met de OLHA!
Nu hebben wij zelf ook geen filmcamera, (oude fotocamera waar die optie helaas niet op zit) dus dat is dan helemaal lastig uiteraard en met mijn mobiel weet ik niet hoe ik dat op de computer moet krijgen.
Ben namelijk niet zo'n whizzkid, dus dat werd m niet zeg maar. :')

Je kunt de camera wel ergens neerzetten natuurlijk, alleen dat is niet zo heel duidelijk als het verder weg is dus gewoon iemand zoeken die je wil helpen lijkt me de beste optie, dan kun je beter beoordeeld worden en het parcours doorlopen duurt gelukkig niet zo lang dus er is vast wel iemand die je daar bij wil helpen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:49

hee miska ik heb zondag een clinic van jou! Leuk je hier ook tegen te komen :)
*kruipt weer in meeleeshoek*

martikaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:33

Zijn er mensen in de buurt van Hengelo Gelderland die hiermee bezig zijn en het leuk vinden om af en toe samen te oefenen. Elkaar helpen en inspireren.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:28

xJitskee schreef:
hee miska ik heb zondag een clinic van jou! Leuk je hier ook tegen te komen :)
*kruipt weer in meeleeshoek*

Ja klopt! :D
Johanna Vellinga had mij gebeld om bij haar een trainingsdag HA te verzorgen en voor degene die het leuk vinden staan hier de foto's...

https://picasaweb.google.com/1040491127 ... directlink

Het was een zéer geslaagde dag, want ik was die dag ook nog jarig en we hadden mooi weer met enthousiaste mensen en leuke paarden.
Dus een beter verjaardagskado had ik niet kunnen krijgen. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:35

Ik heb ze allemaal bekeken :D
Proficiat ook nog met je verjaardag! :Y)
Heel leuke foto's, heel diverse paardjes, fijn om te zien :D

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:46

Dank je wel! :D

Ja, klopt we hadden een hele diverse groep.
Met zowel hele beginners als wat meer gevorderden.
Heel leuk om met verschillende mensen en paarden om te gaan, want dat is ook weer een leerproces voor mezelf. :j

Ik moet zeggen dat de beginners het heel goed gedaan hebben en eigenlijk veel makkelijker te begeleiden zijn, want ze zijn nog 'groen' en weten eigenlijk niet wat de bedoeling is en dan leren ze het meteen goed aan, dus dat ging super.
De wat meer gevorderden deden het ook goed hoor, alleen daar zag je wel wat schoonheidsfoutjes wat ze zichzelf aangeleerd hadden en waar ze nu echt op moesten letten.

Maar goed, het voornaamste is dat iedereen ontzettend veel plezier had met hun paard en daar draait het uiteindelijk om, dus met al een hele leuke dag!!! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:50

Hmmja, ik denk dat ik mezelf ook wel genoeg aangeleerd heb wat eigenlijk misschien net zo niet de bedoeling is :)) Ach, eerst maar weer eens aan de gang geraken, het komt er maar niet van :( Hopelijk deze week wat mooier weer, en hopelijk niemand ziek op het werk, dan heb ik vanaf woensdag tot zondag, dan zal ik wel iets HA-achtigs kunnen doen :Y) :))

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:06

Dat heeft iedereen wel en is ook geen ramp. Nobody's perfect.
Als ik mezelf zo terug zie op de foto's heb ik ook nog wel op- en aanmerkingen hoor. :=

Ik hoop ook dat het weer van de week goed blijft, want hier is het nu ook echt weer een natte bedoeling... :\

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:30

leuke foto's, weer wat ideetjes opgedaan om te kunnen oefenen
ik wil nog een blok hebben en zo'n soort ring, dat lijkt me wel leuk

als ik zo naar de foto's kijk mis ik wel het duidelijke leiden van de mensen
ze lopen niet steeds op de juiste plaats naast hun paard, zo kunnen ze nooit hun paard los laten
het is meer hindernisverkenning voor de paarden als het meenemen van je paard langs opstakels
dat paarden moeten wennen aan hindernissen snap ik natuurlijk wel maar dit is nog erg basis

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:44

Klopt, dat zijn de schoonheidsfoutjes waar ik het over heb... ;-)
En het zijn in principe allemaal nog beginners, sommigen hadden dan wat parelli ervaring alleen dat betekent niet dat je dan meteen los een parcours kunt gaan bewandelen, dat vergt oefening natuurlijk en al doende leert men en deze mensen hebben gisteren heel wat nieuwe dingen geleerd waar ze nu thuis mee verder kunnen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:58

oh, oké, ik meende dat je met wat ervarener mensen TREC ruiters of trail mensen uit de westernsport bedoelde
die zijn al wel wat gewend kwa hindernissen

als het eens ophoudt met regenen zal ik ons wel eens filmen
wij konden dat proefje wat hier pas geplaatst was al met een los paard doen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:41

Ik heb er niet zo'n zin in om me te gaan lopen verdedigen als zogenaamde 'gevorderde', dus dat doe ik dan ook maar niet. Ik heb een geweldige middag gehad waar ik veel energie van heb gekregen. Lol met je knol in plaats van een tien met een griffel, dat is waar het mij om gaat bij dit soort oefendagen, of er nou een plakkertje schriktraining of horse agility op zit. En lol met mijn knol heb ik zeker gehad! *\o/*

Afbeelding

Mariska, ook via deze weg nogmaals bedankt! +:)+