Ja rotbeesten!
Vandaag ook getraind, Rach ohz en Bo ook, maar die begint kuren te vertonen.
Ook overdreven reageren op dazen en hier echt misbruik van maken, rare sprongen te maken en daarna met Jaydee en al achterover geslagen.
Ik denk dat ik in de laatste 2 jaar geen paard meer zo op de plek heb gezet, dit soort fratsen tolereer ik dus écht niet.
Jaydee traint Bo normaal gezien en rijdt haar ook in, maar nu moest ik echt ingrijpen. Eerst flink aan het lopen gezet aan de 22ft leadrope, grote cirkels en draven maar, galloperen, overgangen, ik was er zó klaar mee!
Daarna Jaydee bbp laten halen (ik blijf beter zitten op een bbp als ze rare fratsen uithalen), zadel eraf gedaan, bbp op, cap op, erop gesprongen en meteen even heel duidelijk geweest dat dit soort dingen niet meer gebeuren. Zweep erbij en kom maar op. Maar goed mijn hele houding was blijkbaar al voldoende om netjes rond te stappen, 8-tjes te stappen, stil staan, weer voorwaarts.
En ja hoor, nu kon ze wel 'normaal' met het achterbeen omhoog stampen voor een vlieg, ipv zo idioot dramatisch te doen.
Ik heb jarenlang paarden beleerd (ook traditioneel dus dan weet je hoe dat soms ging) dus ik ben gelukkig op dit soort momenten zeker niet bang aangelegd, het fanatisme en doorzettingsvermogen kwam weer even helemaal boven - en maar goed ook
Want dit was ze echt even nodig, dus dan spring ik er zelf maar op.
Wat dat betreft heb ik rare paarden hoor, de fratsen heeft ze niet van een vreemde
Rach was ook een steigeraar voorheen (incl. gewoon laten vallen) en heeft af en toe nog steeds kortsluiting...... 
Net nog even heerlijk met onze nieuwe trailer naar het bos geweest en met Rach door de Genieput gereden (water).