[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fotac

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:20

jaa wij hebben ook last van horsels;s

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:20

Ja rotbeesten!
Vandaag ook getraind, Rach ohz en Bo ook, maar die begint kuren te vertonen.
Ook overdreven reageren op dazen en hier echt misbruik van maken, rare sprongen te maken en daarna met Jaydee en al achterover geslagen.
Ik denk dat ik in de laatste 2 jaar geen paard meer zo op de plek heb gezet, dit soort fratsen tolereer ik dus écht niet.
Jaydee traint Bo normaal gezien en rijdt haar ook in, maar nu moest ik echt ingrijpen. Eerst flink aan het lopen gezet aan de 22ft leadrope, grote cirkels en draven maar, galloperen, overgangen, ik was er zó klaar mee!
Daarna Jaydee bbp laten halen (ik blijf beter zitten op een bbp als ze rare fratsen uithalen), zadel eraf gedaan, bbp op, cap op, erop gesprongen en meteen even heel duidelijk geweest dat dit soort dingen niet meer gebeuren. Zweep erbij en kom maar op. Maar goed mijn hele houding was blijkbaar al voldoende om netjes rond te stappen, 8-tjes te stappen, stil staan, weer voorwaarts.
En ja hoor, nu kon ze wel 'normaal' met het achterbeen omhoog stampen voor een vlieg, ipv zo idioot dramatisch te doen.

Ik heb jarenlang paarden beleerd (ook traditioneel dus dan weet je hoe dat soms ging) dus ik ben gelukkig op dit soort momenten zeker niet bang aangelegd, het fanatisme en doorzettingsvermogen kwam weer even helemaal boven - en maar goed ook :)) Want dit was ze echt even nodig, dus dan spring ik er zelf maar op.

Wat dat betreft heb ik rare paarden hoor, de fratsen heeft ze niet van een vreemde :) Rach was ook een steigeraar voorheen (incl. gewoon laten vallen) en heeft af en toe nog steeds kortsluiting...... :)

Net nog even heerlijk met onze nieuwe trailer naar het bos geweest en met Rach door de Genieput gereden (water).

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:26

hahaha lekker dan Joyce :+
wel goed aangepakt, wat niet kan kan niet, en grenzen horen niet overschreden te worden...

Ohh.. bos.... op Vienna's nieuwe adres is ook bos en water :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:35

filmpje van vandaag:

je ziet:
nageeflijk meelopen
veel stelling en overstappen in draf
om mij heen stap/draf
halthouden
spaanse stap
stukje wijken in draf (erop)
keertwending om de achterhand (erop)
kniel-lig-plat
begin van op de rug liggen! :D :))
en een hele lompe actie :')

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:47

Haha je krijgt zo haar hoofd in je schoot geworpen :D Ziet er weer leuk uit! Wijken vind ze duidelijk lastig :j

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:55

wouw nikki ik vind het echt knap dat je dat voor elkaar krijgt, ik krijg het maarniet voor elkaar om sendy naast mij nagefelijk te laten lopen...

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:01

Snoepje? :D

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:37

EskeGirl schreef:
Welkom Renate(?)

goed geraden :D

wauw Visibreteam, echt knap wat jij met Vienna kan :j

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:48

vienna kan de klassieke buiging heeeeeeel erg diep ze zit bijna met de ellebogen?:P
op de grond:D

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:09

Hoe motiveren jullie je paarden om mee te doen? Of is het meer zoals longeren, dat ze echt moeten?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:10

Goed, het is dan wel niet op de grond, maar misschien kunnen jullie wel helpen...

Zorro is 10 juli bevallen van haar veulen(dacht eerst 17 :oo ). Wanneer denken jullie dat ik weer iemand op haar rug kan zetten? Gaat over een meisje van 1.47 en 35 kilo. De allereerste keer wil ik iemand van 1.60 en 36 kilo erop zetten, dat is alleen voor een paar rondjes stappen. Zij heeft meer ervaring dan het andere meisje en Zorro. Daarna is het voor 2x in de maand met het andere meisje.
Ze heeft geen zadel, wel dekje met elastische singel.

Ik hoef niets te overhaasten, dus ik neem alle tijd.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:24

mag ik me melden??

Ik ben Robin, 13 jaar. ik doe met mijn shetlander ruin Rikkie VD, soms lange lijnen. en natuurlijk longeren en andere dingen op de grond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:51

Hey mensjes,

Even laten weten dat ik het momenteel wat moeilijk heb, heb dan ook geen leuke dingen te melden.
Niet dat jullie denken dat ik mijn eigen topic vergeten ben ofzo :P

Welkom aan alle nieuwe mensjes, fijn dat jullie erbij zijn! :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:41

Welkom Robin

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:03

Esmee (zo heet je toch eskegirl?) ik kom je ook overal tegen he :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:05

Jup, Esmee.

Inderdaad, kom je echt overal tegen :')

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:11

echt grappig, :')
bij schleich, en nog andere dingen weet ik allemaal niet :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:12

Schleich, kleine pony's verslaan de grote, hierzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:03

Zo, ik heb ook nog eens wat met poon gedaan :+
Heb 'm vandaag gewassen (moest voor zijn jeuk) en toen ik bijna klaar was merkte ik dat hij toch koud had. Het was natuurlijk niet heel erg warm (en geen zon) en hij was vrij lang nat geweest (nat maken, iso-betadine, afspoelen, nog eens iso, afspoelen, imaverol, afspoelen, merken dat niet alles weg is dus nog eens een laag water erover) dus ik heb 'm afgedroogd met een handdoek maar dat hielp niet veel. Toen ben ik met hem gaan wandelen op straat, om hem warm & droog te krijgen (en mezelf ook, want ik was meegewassen :+ ). Man man, ik heb het geweten. Het zag er zo'n beetje uit als dit: http://www.youtube.com/watch?v=ppmnDUQDMis
Alleen deed ik niks (dus gewoon wandelen) en liep hij aan een los touwtje naast mij te dansen. Zonder druk, zonder in mijn ruimte te komen, zonder weg te lopen .. Ik wist niet wat ik zag, maar ik vond het stiekem toch wel een beetje stoer & leuk :o Ik vond het iets minder leuk toen hij toch ineens begon te springen, totaal niet in mijn buurt hoor, daar niet van, maar wel op straat en ik dacht dat hij op z'n gezicht zou gaan :+ Dat is het enige waar ik schrik voor had, verder voelde ik me totaal veilig & relaxt .. Heel raar gevoel :') Hij ging ook echt op 1 vinger achteruit enzo, is echt een heel rare ervaring geweest :+ maar wel een leuke :Y)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:51

Wat gaaf Sabine, klinkt heel goed! (behalve die rare moves haha..)

Hoe gaat het met zijn jeuk? Zie je al verbetering? (of was dit de eerste keer wassen?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:57

Blijkbaar als je dus genoeg stress opbouwt (want wassen is zoveel stress hé, mijn mietje wordt niet graag nat :P ) en dan op wandel gaat komt dat zo tot uiting :+ Dat besefte ik toen ik terugkwam, want anders als ik ga wandelen is dat nadat ik gewoon in de piste met hem gewerkt heb, en dan is hij natuurlijk héél erg moe dus wandelt dan ook heel rustig :+ Maar nu had ik de echte [***] vast :Y) :))

Het was de eerste keer wassen, maar je zag zonder wassen al verbetering ;) Doordat de spuit de jeuk heeft stilgelegd konden de wondjes eigenlijk al mooi genezen. Toen ik z'n deken af deed zag ik eigenlijk niks, daarna toen hij nat was kreeg je wel een rare verkleuring op de plaatsen waar de wondjes hadden gezeten (dus zeg maar donker haar omdat het nat is, en dan een lichter kringetje waar het wonde is/was? ) dus het zit er nog wel denk ik, maar zo zag je het niet meteen. Wel heeft hij blijkbaar toch nog ergens zitten schuren, of weet ik veel wat hij gedaan heeft, want hij is een pluk manen kwijt |( Gewoon een stuk van zo'n 2/3 cm breed ... weg ... geen haar meer te vinden ... ;( Geen idee hoe dat komt, want dat heeft hij eigenlijk nooit := Dus we zullen moeten afwachten hoe dat evolueert zeker. Zo is het altijd iets :P

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:19

Gelukkig dat de jeuk eventjes minder is (hopelijk houd het aan! Uuh of juist niet, ik bedoel dat het fijn is als de jeuk weg gaat _O- )

Die pluk manen is hier laatst ook gebeurd.. (Al hoewel, beest heeft al nauwelijks manen..), heeft Cobe ZE?

Net even aan de lange lijnen gewerkt, was beetje stijf (heb afgelopen weken niks/weinig met lange lijnen gedaan, alleen maar veel gemend. En resultaat, dier woog in de winter 265 en gister weer opgemeten, 220 :D )

Maar hij deed het netjes, na eenmalig flink over de zeik te zijn gegaan (banketstaaf weet precies hoe hij er makkelijk onderuit komt :') ) liep hij als een prinsje! Zelfs een fijne travers op de kleine volte mee kunnen pakken in draf (beide kanten, rechts om is voor hem extreem lastig), dit is de voorbereiding op de wending om de achterhand. Ging weer lekker dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:22

Hij heeft ZE :j Heeft dat al heel z'n leven en heeft dan ook 'altijd' een deken op. Is altijd heel goed gegaan, hier en daar wel eens wat minder manen, hij heeft 1 stuk waar hij gevoeliger is dus daar verdwijnt wel eens wat. Maar dan meer zeg maar losse haren, en nu is er gewoon een heel stuk weg, er zit gewoon een gat in z'n manen := Is ook een zicht :+

Klinkt goed met die lange lijnen! Dat staat hier ook nog op het programma, ooit :Y) Ik heb te weinig tijd :') (of ja, teveel om te doen :+ )

Nog een leuk dingetje van gisteren .. of ja .. leuk }:0 Het toont in ieder geval wat een varken/ezel/grappenmaker/... hij is.
Toen ik hem terug naar de weide ging brengen na het wandelen liep hij braaf mee, ik had de leadrope in 1 hand, zo met een cirkel of 3, dus niet rond mijn hand gedraaid maar wel in 1 hand. Dus ik doe de draad open, draai me om om het hengsel vast te hangen en ineens schiet [***] langs mij door. Gewoon vanuit het niets in galop, weg .. die leadrope is dan toch rond mijn vingers gedraaid ofzo, ik weet het niet, het brandde in ieder geval enorm .. Eerste wat ik dacht "die zien we nooit meer terug" :') maar toen ik dubbelgebogen van de pijn stond, met mijn ene hand mijn andere vasthoudend zag in ineens op de grond .. het einde van mijn leadrope. Dus ik kijk op, staat 3 meter verder mijn pony, gewoon nog in de richting waar hij uit ging, maar wel naar mij kijkend :+ Dus ik zeg 'ezel, wat doe je nou weer, kom hier' en hij kwam gewoon naar mij toe :') Toen hebben we dat nog eens opnieuw geoefend, dus weer naar buiten .. toen bekeek ie me van: eeh, neen, moet dat nou echt? Maar met tegenzin ging hij wel, en hij ging ook braaf weer binnen & meedraaien. En toen gingen we samen naar de richting waarin hij eerst alleen ging :Y) Ik dacht echt dat ik hem kwijt was, was niet erg geweest want hij zou dan toch recht naar de andere paarden gelopen zijn, maar dat was blijkbaar dus niet z'n bedoeling :+ Gek beest }:0

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:06

:wave:

ZE is een ramp :n Vienna heeft het ook :j

Gisteren heerlijk een dagje gespeeld met de paarden, allemaal, dus Vienna, Silke, Nike, Evita, Korazon... H_nalanta kwam bij mij dus lekker bezig geweest :D Hele gave foto's gemaakt, heb met Vienna HA gesprongen, ging hoog! En ook Vie en Sil tegelijk laten springen etc :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:09

Klinkt goed! Je hebt toch wel beeldmateriaal hé? :Y) :P