ik ben begonnen met een kusje volgens mij, en omdat ik het zo leuk vond dat ie datkon ging ik daarna proberen voor voetje enzo ga nu maar een buiging proberen denk ik
Ben zelf begonnen met voetje geven en nee schudden en meer hoeft hij zeker nog niet want hij moet nog 1 worden haha. dus nog helemaal geen paardje om wat mee te doen. Smurfje kan alleen buigen, en mijn vorige haf was 1 van de eerste dingen knielen, en liggen geloof ik.
felinehoi
Geplaatst: 28-02-11 20:51
als eerste had ik de jambette, die heb ik in de zomer geoefend en daarna eigenlijk nooit meer omdat marley de laatste tijd veel flamed, hebben we daar dan maar een commando bij gedaan, en dat ging er goed! en flamen gaat nu weer wat minder, maar ben weer aan de jambette en het blok begonnen! volgen stil staan en parkeren gaat ook steeds beter
Ik begin altijd eerst met grondwerk, alle basiscommando's (mee, stop,blijf, keertwending en wijken voor druk) aanleren. Als ze dat allemaal foutloos kunnen leer ik meestal het voetje geven op commando, niet alleen handig voor mij, maar mijn hoefsmid was er ook zeer over te spreken Daarnaast is het voetje op commando een basis voor heel veel grote trucjes, zoals jambette, spaanse pas, op het blok en knielen. Meestal ga ik dan een keer aan de klassieke buiging werken, dat is naast het knielen een van mijn persoonlijke favorieten, en als dat goed en op vertrouwen gaat doe ik het knielen.
'Pas' hij kan nu ook steigeren, maar dit kon hij al van vroeger dus was kwestie van bovenhalen. Iemand een leuk kunstje wat ik nu kan gaan doen, vind het zelf lastig kiezen
Leine, misschien compliment? is leuke oefening om aan te leren ; je vraagt een voetje & vraagt of hij achteruit gaat en dan beloon je al als hij het probeert en zo elke keer uitbreiden tot hij zijn knie echt op de grond durft te zetten
Ik ben begonnen met voetje vragen,vooruit wel,beetje jambette maar haar voet in mn hand nemen,zoals handje schudden dan de buiging geleerd,compliment,blok staan,eerst met 1 voetje op de blok,toen zette ze uiteindelijk uit haar eigen haar tweede erbij,dan leren flemen, steigeren,pirouetje,knuffel (haar hoofd over mn schouder leggen)na pirouetje steigeren, nu bezig met dingen opnemen... en aan het liggen werken,vanuit het rollen want via het compliment duurt het te lang en is ze TE sterk om ze omver de duwen en wil het eigenlijk zo niet aanleren... dus kies in uit de positie rollen... oja,en achteruit stappen kon ze ook vrijvlug...