Maar als het ZO erg is... waarom verkoop je hem dan niet?
Tenminste je vind (zoals er staat) dat hij Niet te longeren is, dat je het erg irritant vind en er bijna bang van word~?!
Dan zou je hem toch gewoon verkopen? waarom niet'? als je het ZO irri vind zou je hem toch wel weg doen?
Amy_92 schreef:Sinds kort longeer ik een paard voor mensen, op de dagen dat zij zelf niet kunnen komen. Zij longeren haar ook nooit omdat het eigenlijk niet te doen is.
Longeren is teveel gezegd, ik heb haar vast en ze verroert geen vin. Niets helpt om haar vooruit te krijgen, zelfs niet gewoon een rustig stapje. Een aanmoediging met de zweep wordt meestal vervolgt door 10meter achteruit lopen en trappen, de oren gaan dan ook plat in de nek en de tanden knarsen zo erg dat je er bang van zou worden. Op je stem reageert ze ook niet, als je haar dan eindelijk aan het lopen hebt (duurt vaak 40 à 50min, tegen die tijd heb ik zelf meer gedaan dan de merrie) dan is ze na een rondje weer van gedachte verandert en begin je van voor af aan. Haar dan goed belonen met je stem lijkt ze te negeren. Dit zie je ook aankomen, maar een aanmoediging met de zweep of stem is voldoende om volledig in de ankers te gaan, en soms zelfs met de oren plat naar je toe te komen.
Bijgezet, volledig los, enkel met een bit of kaptoom, het maakt allemaal niks uit. Zodra je verder gaat staan dan de afstand die je gebruikt om mee te stappen, doet ie geen pas meer. De hoeken zijn "gevaarlijke" punten, daar bedenkt ze zich meestal. Longeren ter hoogte van X is onbegonnen werk.
Eerst dacht ik dat ze de zweep niet begreep, maar als je er opzit reageert ze wel goed op de longeerzweep.
Wie heeft raad?
ter info: ze is fysiek volledig OK bevonden, heeft geen blokkades, onder het zadel is ze wel werkwillig en durft ze zelfs heet worden.
Edit: typfoutjes verwijdert.