voltige?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Voltige96

Re: voltige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 19:48

gewoon ook al veel zwaai oefeningen doen met benen opzwaaien enzo. :D

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:55

okee,, ga ik doen :D . mis alleen vaak de spanning op m'n benen,, en dat uitdrukken met armen (de kracht heb ik wel, maar het uitdrukken lukt niet erg.. ????)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:16

Grainey: Oh haah dan heb ik jou vandaag nog gezien volgens mij ;) Groen zwarte pakjes toch?

Michelle, met die punten kan ik niet veel... Ik heb echt niet alles onthouden van je :o En daarnaast weet ik niet precies meer waar je in de E allemaal op gepunt wordt... Schouderstand ziet er netjes uit. Tips kan ik je wel geven, maar nu even niet. Ben vandaag van 5.30 tot 21.15 weggeweest, echt niet normaal meer joh. Wedstrijd ging wel redelijk goed, alleen punten vielen tegen. Sommige klasses waren echt laag gejureerd, andere vrij hoog. Wij moesten ook echt veelste laat (15.15 plicht, 17.30 kur als laatste dus) en dat was echt rot. Pff... ben blij dat we thuis zijn en het paard was volgens mij ook heel erg blij :P

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:32

Ermelo was helemaal te gek!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:59

kan je wel een tip geven met schouderstan wat ik nu als kleine foto zie ;) je moet wel recht staan.. ik zie dat je hoofd en nek samen zijn bijna :) als je jezelf wat groter maakt heb je het al niet meer :D

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:29

Ik vond Ermelo helemaal niet zo te gek. De manier waarop (een aantal) paarden en pony's werd getraind, bijgezet en gelongeerd was dramatisch te noemen. Sommige mensen hebben geen flauw benul waar ze mee bezig zijn en dat is terug te zien aan de paarden. Vond het een verontrustend beeld

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:16

maxxie schreef:
Ik vond Ermelo helemaal niet zo te gek. De manier waarop (een aantal) paarden en pony's werd getraind, bijgezet en gelongeerd was dramatisch te noemen. Sommige mensen hebben geen flauw benul waar ze mee bezig zijn en dat is terug te zien aan de paarden. Vond het een verontrustend beeld

Hmm dat is mij niet zo opgevallen, maar ik vond vooral bij de solo's een groot aantal paarden wel heel erg slecht lopen. Maar ik vond de dag ook echt niet zo geweldig. Het was echt een veelste lange dag. Had ook problemen verwacht met loslongeren en warming up, maar dat viel gelukkig mee (wij konden 2x loslongeren in de Siem en buiten toen het droog was).

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:01

SSDesign schreef:
Grainey: Oh haah dan heb ik jou vandaag nog gezien volgens mij ;) Groen zwarte pakjes toch?

Nee, ik ben daar niet heen geweest. Mijn kinderen zijn gemiddeld 8 jaar oud en druk, echt heel druk. Het terrein is te groot voor ze. Dan ben ik ze zomaar kwijt... Plus dat we in totaal 4 uur reistijd hebben... Die groen zwarte pakjes zijn trouwens de oude pakjes. We zijn 1,5 jaar terug gefuseerd met 2 andere verenigingen en daar is de nieuwe verenigingskleur blauw geworden. Er zijn dus ook nieuwe pakjes aangeschaft. Waarom ze opeens weer de groene gebruiken weet ik niet :o ...

Hoe is het verder gegaan met iedereen in Ermelo? Ik zag al aan de startlijsten dat het een hele lange dag zou worden... Zijn er hier ook nog mensen die zich al gekwalificeerd hebben voor het NK? Altijd leuk om te horen :D !

Ik zal eens een foto opzoeken van mijn team. Ik hoop dat ie te zien is(van hyves gevist). Oh let niet op mijn kleding, dit was een showdag en ik had net van te voren met Grainey een kür op muziek gereden in zigeunerstijl :o .
Afbeelding

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:06

Ah okee van jullie vereniging heb ik gister in ieder geval een solo en een team gezien :) Maar wel in de groene pakjes dus haha.

Wij hebben ons al gekwalificeerd voor het NK in de klasse C. Hebben nu 4 winstpunten behaald in 5 wedstrijden dus zijn dik tevreden :)

Wat betreft de jurering gister was het wisselend. Sommige klasses heel hoog, andere erg laag. Ik was het eigenlijk lang niet altijd met de jury eens wat betreft punten en plaatsing :o C-teams was laag gepunt, solo's junioren ook, D-teams relatief hoog en E-teams voor zover ik weet ook redelijk hoog. Verder niet veel meer onthouden :P

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:55

SSDesign schreef:

Michelle, met die punten kan ik niet veel... Ik heb echt niet alles onthouden van je :o En daarnaast weet ik niet precies meer waar je in de E allemaal op gepunt wordt... Schouderstand ziet er netjes uit. Tips kan ik je wel geven, maar nu even niet. Ben vandaag van 5.30 tot 21.15 weggeweest, echt niet normaal meer joh. Wedstrijd ging wel redelijk goed, alleen punten vielen tegen. Sommige klasses waren echt laag gejureerd, andere vrij hoog. Wij moesten ook echt veelste laat (15.15 plicht, 17.30 kur als laatste dus) en dat was echt rot. Pff... ben blij dat we thuis zijn en het paard was volgens mij ook heel erg blij :P

Heejj,, zijn de punten op volgorde van blok?
want die oefeningen weet ik nog wel. weet ook dat laatste een opzwaai was en waar mi achter zat knielen, en tt was bij de molen..

Wat was jullie eind cijfer?
Idd wel vreselijk laat!!
xxx

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:15

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:37

hoi allemaal!

Om een lang verhaal, toch een beetje kort te maken zal ik het vertellen.

Ik ben maaike, en mijn vriendin heet joëlle. Wij voltigeren allebij, in een team en doen wedstrijden küren enz.
Maar wij willen graag extra voltigeren. Zodat we als duo kunnen voltigeren. Nou zoeken wij een pony/paard.
Waar wij op kunnen voltigeren 1 of een paar x in de week.
We willen het liefst alleen met z'n 2en voltigeren en niet in groep.(Want dan komt onze wens nogsteeds niet uit).

het liefst een paard/ pony in de plaatsen: Valkenburg,Rijnsburg,Katwijk,Noordwijk of EVT. Leiden. (ZUID-HOLLAND).
We willen niet echt betalen, want het is voor de lol. Of je nou een mega goede singel heb, of gewoon een goedkope? Het maakt niet uit!
We voltigeren toch wel.

wat gaan wij doen ?

Wij voltigeren, op het moment op een manege pony. In een groep.
Maar wij willen beter worden. En we willen ook later als duo verder gaan.
Duo voltige is met zijn tweeën en niet met meer.

Heb je wat voor ons?
Stuur me even een Prive-Bericht op Bokt (Ook voor meer Info)

Groetjes
maaike & joëlle.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:41

Maaikee43 schreef:
hoi allemaal!

Om een lang verhaal, toch een beetje kort te maken zal ik het vertellen.

Ik ben maaike, en mijn vriendin heet joëlle. Wij voltigeren allebij, in een team en doen wedstrijden küren enz.
Maar wij willen graag extra voltigeren. Zodat we als duo kunnen voltigeren. Nou zoeken wij een pony/paard.
Waar wij op kunnen voltigeren 1 of een paar x in de week.
We willen het liefst alleen met z'n 2en voltigeren en niet in groep.(Want dan komt onze wens nogsteeds niet uit).

het liefst een paard/ pony in de plaatsen: Valkenburg,Rijnsburg,Katwijk,Noordwijk of EVT. Leiden. (ZUID-HOLLAND).
We willen niet echt betalen, want het is voor de lol. Of je nou een mega goede singel heb, of gewoon een goedkope? Het maakt niet uit!
We voltigeren toch wel.

wat gaan wij doen ?

Wij voltigeren, op het moment op een manege pony. In een groep.
Maar wij willen beter worden. En we willen ook later als duo verder gaan.
Duo voltige is met zijn tweeën en niet met meer.

Heb je wat voor ons?
Stuur me even een Prive-Bericht op Bokt (Ook voor meer Info)

Groetjes
maaike & joëlle.

nou, succes met zoeken. Laten jullie het weten als jullie iets hebben?

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:44

heej bedankt.
ja ik hoop dat het wat word ;P

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:48

SSDesign schreef:
maxxie schreef:
Hmm dat is mij niet zo opgevallen, maar ik vond vooral bij de solo's een groot aantal paarden wel heel erg slecht lopen. Maar ik vond de dag ook echt niet zo geweldig. Het was echt een veelste lange dag. Had ook problemen verwacht met loslongeren en warming up, maar dat viel gelukkig mee (wij konden 2x loslongeren in de Siem en buiten toen het droog was).

Aan de 4takt galop bij de voltigepaarden ben ik ondertussen (helaas) wel gewend. De conditionele staat waarin sommige paarden verkeerde echter niet |(

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:54

Maaikee43 schreef:
heej bedankt.
ja ik hoop dat het wat word ;P

Denk je nou echt dat je iets kunt vinden als je er niet eens voor wil betalen? Bedenk eens wat een paard kost. Dan nog niet gesproken over (goede) materialen ;)

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:58

uhm,
situatie ken je niet.
Niet beoordelen, voordat je niks goed leest. (jaja het kan miss. iets anders staan en niet echt duidelijk)
We hebben zelf spullen, en etv. zelf beleren.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:04

Maaikee43 schreef:
uhm,
situatie ken je niet.
Niet beoordelen, voordat je niks goed leest. (jaja het kan miss. iets anders staan en niet echt duidelijk)

Citaat:
Of je nou een mega goede singel heb, of gewoon een goedkope? Het maakt niet uit!
We voltigeren toch wel.

Dit staat er... Dus jullie gaan er vanuit dat iemand anders materiaal heeft lijkt me.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:06

SSDesign schreef:
Maaikee43 schreef:
uhm,
situatie ken je niet.

Citaat:
Of je nou een mega goede singel heb, of gewoon een goedkope? Het maakt niet uit!
We voltigeren toch wel.

Dit staat er... Dus jullie gaan er vanuit dat iemand anders materiaal heeft lijkt me.

dat begreep ik d'r ook uit hoor!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:08

SSDesign schreef:
Maaikee43 schreef:
uhm,
situatie ken je niet.

Citaat:
We voltigeren toch wel.

dat begreep ik d'r ook uit hoor![/quote]

maar miss. wil een manege ofzo jullie sponseren? al moet je dan wel vaak wat gepresteerd hebben...

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:20

of je ouders bevriend zijn met manege eigenaar ;) ...

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 18:21

het lijkt mij moeilijk iemand te vinden als je niet wilt betalen enz. en je zegt jaa we willen beter worden en niet in een team, nou ik zal je zeggen de besten zijn allemaal begonnen in een team! Of solo's starten solo en in een team, want in een team leer je gewoon zoveel wat je dan ook kunt gebruiken bij solo.

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 18:24

Grainey schreef:
SSDesign schreef:

Ik zal eens een foto opzoeken van mijn team. Ik hoop dat ie te zien is(van hyves gevist). Oh let niet op mijn kleding, dit was een showdag en ik had net van te voren met Grainey een kür op muziek gereden in zigeunerstijl :o .
Afbeelding

jullie stonden laatst bij prijs uitreiking in tolbert naast ons! Ik stond achter aan en voor mij stonden allemaal kleine meisje met blauwe en roze t shirtjes, ernaat stond longeur.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:23

@ michelle.. heb jij gewoon ook olievaten op je bok? en die in hout gemaakt.. en hoe zit de singel eigenlijk? gewoon er omheen en in het hout inhammen gemaakt.?
want vind hem wel heel leuk.!!

hoe hoog zijn jullie oefenbokken eigenlijk?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:55

Oh wat betreft die oefenbokken: Wij hebben bij ons op de vereniging 2 super fijne bokken.

http://www.voltige-wittegheit.nl/ en dan op houten trainingspaard kun je één van de twee zien (we hebben ook nog een kleine variant)