[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:35

Ileton, ik zal eens na gaan denken over dat laatste 'kunstje'... Verder heb ik geen idee met dat compliment en spagaat eigenlijk, want daar ben ik nog niet :P

Pff met Allegro gaat het echt niet goed... Loopt amper van de pijn en daarom heeft de eigenaar van de schuilstal maar even een stal gemaakt (halstertouw ervoor, hopen dat ze er niet doorheen loopt). Voet zit nu in het verband en de benen zijn dik, waarschijnlijk ook overbelasting van de andere benen dus.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:36

Oei, dat is balen :(:)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:44

Jeetje arme Allegro :(:)

Ileton, kan ook gewoon :j je kunt misschien al beginnen met het voetje op laten tillen op zweep commando straks? dan heb je HEEL snel het compliment zo op zweepcommando :D

Zo, ben net wezen shooten met Silke, Linsey kwam en we gingen naar het engelenmeer.... ZO GAAF silke zonder tuig op het strand, steigeren, liggen, zitten... Daarna LOS met me mee lopen in het water... Pony :+:

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:45

Aah, lieve silke <3
Ik heb ook foto's gemaakt van rikkie met mijn nieuwe camera, zitten een paar mooie bij :+:

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:45

Oeh gaaf Nikki! Maar wel lekker koud of niet :P

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:50

Ik had het niet koud :3

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:52

Ik ben verliefd op deze foto :+:

Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:57

ahwww koppie :+:

ik sta echt te stuiteren voor de foto's van vandaag :=
volgens mij zijn zoooo gaaf geworden en Lins is écht enorm vooruitgegaan met fotograferen :D

Ileton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:58

Balen dat het zo slecht gaat met Allegro. Zat de hoefzweer diep?

@Nikki, zijn voetje optillen snapt hij nog niet helemaal :P. Ik ga met mijn hand naar beneden (om zijn voetje te pakken) en dan komt zijn hoofd dus ook mee naar beneden. Ik ben nu wel aan het oefenen om dat voetje beter op zweepcommando te krijgen hoor, en als hij gewoon staat dan doet hij het al wel, maar in de spagaat vindt hij het nog vrij moeilijk :+
Was Silke een beetje te houden? Of was ze nog steeds zo ontzettend druk?Geeft ook wel weer mooie plaatjes :Y)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:00

Silke was wel braaf, maar wel pittig :P
gewoon lekker blijven oefenen met voetje geven in de spagaat :) Komt vanzelf wel dat het kwartje valt :P

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:00

Ja de hoefzweer zit heel diep, hij is er nog steeds niet helemaal uit helaas.

Oh gaaf Nikki joh! Ja ik vind Linsey ook goed vooruit gegaan de laatste tijd :D

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:56

Ben er weer ! :D
Was de hele dag met broer op de vrachtwagen :P
O oke! Ik hoop dat de hoefzweer er uit gaat !

Super goed dat Linsey vooruit gegaan is ! ;)
En welcom nog een brabander! :P
Haha ik dacht altijd dat er niet zo veel mensen in Brabant woonde! :+

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:44

_O_
Afbeelding

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:50

Mooie foto :+:
Ik wil ook zo goed kunnen fotograferen :)

Ileton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:51

Wauw! Je hebt haar nog aardig schoon gekregen of niet?
Heel gaaf! Ben benieuwd naar de andere foto's!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:54

Afbeelding

:D

:):)
Afbeelding

Afbeelding

VDforsta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:17

Zo , die zijn ECHT mooi geworden!
Loes en Linda gaan ook hard vooruit. :) Loes kan nu half rondje draaien al steigerende en Linda liggen. :D

Ileton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:32

Die eerste steiger _/-\o_ Fantastisch!
Die laatste foto is ook erg mooi.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:35

Zeer toepasselijk ook met een Slipknot trui aan... NOT :')
Afbeelding

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:55

SSDesign schreef:
Ja inderdaad, vind het wel interessant :)

De eigenaar van Allegro traint vooral Emiel Voest (en dan het loswerken). Daar ben ik ook al aan begonnen, maar ik heb soms het idee dat ik wat onduidelijk ben. Dan helpt het wel om wat filmpjes te kijken om te zien hoe het echt moet en om te zien hoe anderen dat doen :)

Maar ik heb ook het boek van Inge Teblick waar verschillende stromingen in staan, ook erg duidelijk en heel leuk om te lezen :)

Parelli heb ik vaak van gehoord, nooit echt in verdiept eigenlijk. Spreekt me in eerste instantie ook wat minder aan...

En dan heb je natuurlijk nog veel meer methoden waar ik me nog niet echt in verdiept heb :P

Waar heb je het boek van Inge Teblick besteld als ik vragen mag?
Eigenlijk wilde ik die voor Sinterklaas vragen, maar toen was die overal uitverkocht.
Dus ik ging nu weer eens kijken, nog steeds uitverkocht :oo

Parelli sprak me op een of andere manier ook minder aan. Maar vanmiddag toch maar eens wat gaan zoeken,
werd er me een goed boek aanbevolen, is die in het Engels.. Ik kan echt geen paardenboek in het Engels lezen :')

SSDesign schreef:
Brabant :D Officieel ben ik nu een Gelderlander maar dat klinkt stom. Ik woon in Uden, ook niet heel ver van Deurne. Vlak bij Linsey en heel dicht bij Tamara. Maar door de weeks zit ik in Wageningen :)

Leuk filmpje Linsey! Mooi in elkaar gezet ook door Tamara en Nikki :D

Zo net weer punten terug van mijn tentamenweek. Een 9 en een 7 :D Gaat echt goed op de Uni, na 5 tentamens sta ik een 8,6 gemiddeld :o :D :D

Een 8,6!? :oo Ongelooflijk :')
Wat voor studie doe je als ik vragen mag? :)

SSDesign schreef:
Ileton, ik zal eens na gaan denken over dat laatste 'kunstje'... Verder heb ik geen idee met dat compliment en spagaat eigenlijk, want daar ben ik nog niet :P

Pff met Allegro gaat het echt niet goed... Loopt amper van de pijn en daarom heeft de eigenaar van de schuilstal maar even een stal gemaakt (halstertouw ervoor, hopen dat ze er niet doorheen loopt). Voet zit nu in het verband en de benen zijn dik, waarschijnlijk ook overbelasting van de andere benen dus.

Aaw, beterschap voor Allegro :(:)

VisibreTeam schreef:
Jeetje arme Allegro :(:)

Ileton, kan ook gewoon :j je kunt misschien al beginnen met het voetje op laten tillen op zweep commando straks? dan heb je HEEL snel het compliment zo op zweepcommando :D

Zo, ben net wezen shooten met Silke, Linsey kwam en we gingen naar het engelenmeer.... ZO GAAF silke zonder tuig op het strand, steigeren, liggen, zitten... Daarna LOS met me mee lopen in het water... Pony :+:

Aah, klinkt gaaf! :D

Robin_Rikkie schreef:
Ik ben verliefd op deze foto :+:

Foto

Aah die is echt schattig! :D

Ileton schreef:
Balen dat het zo slecht gaat met Allegro. Zat de hoefzweer diep?

@Nikki, zijn voetje optillen snapt hij nog niet helemaal :P. Ik ga met mijn hand naar beneden (om zijn voetje te pakken) en dan komt zijn hoofd dus ook mee naar beneden. Ik ben nu wel aan het oefenen om dat voetje beter op zweepcommando te krijgen hoor, en als hij gewoon staat dan doet hij het al wel, maar in de spagaat vindt hij het nog vrij moeilijk :+
Was Silke een beetje te houden? Of was ze nog steeds zo ontzettend druk?Geeft ook wel weer mooie plaatjes :Y)

Binnenkort kan ik erover mee praten :))
De spagaat gaat al vrij goed, dat wil ik nóg duidelijker en ik ga minder belonen.
Eerst beloonde ik bij elke pas vooruit, nu beloon ik als hij met elk been vooruit is gegaan,
en ik wil natuurlijk naar één beloning voor de hele spagaat :j En ik heb zó'n zin in het compliment,
dit is echt goed voor mijn geduld haha.

@ Nikkie: Díe foto's! <3
Steigeren in het water is zó gaaf!
Echt leuk dat ze nu weer zo dichtbij je is! :D

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:46

Die foto's :~

Ileton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:23

Daarnet nog even heerlijk gereden. Lekker, zo 's avonds nog even een luchtje scheppen! Ik had er van te voren absoluut geen zin in, maar het was heerlijk
Daarna nog even VD gedaan, en wat was hij braaf! Als ik op zweephulp een voetje vraag terwijl hij in de spagaat staat, dan zet hij het gewicht er al vanaf. Dat is toch al een mooi begin! Uiteindelijk moet hij natuurlijk gewoon zijn voetje opgeven, maar dat komt wel. :j
Ook heb ik voor het eerst het compliment de andere kant op geprobeerd, en hij zakte er zonder problemen in :):)
Spagaat gaat op het moment wel wat minder, het duurt echt even voordat hij het doet. Misschien komt het omdat hij niet meer zo heftig voor de spagaat beloond wordt, ik geef hem alleen een aai.. Toch maar weer met voedsel gaan werken misschien.. :=

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:25

Wauw knappe Silke en erg mooie foto's!

Ik heb het boek van Inge Teblick gewoon bij de boekhandel besteld. Heb dat nummer doorgegeven en toen werd het besteld :D

En ik studeer levensmiddelentechnologie. Dus over een aantal jaren zien jullie misschien wel producten die ik heb ontworpen in de winkel :D

Zo net naar de Ikea geweest om een nieuwe kast te halen (klerenkast voor mijn studentenkamer). Ik dacht oh zo gevonden. Had alle bouwmarkten al gehad, dat was allemaal niks of te duur. Maar de Ikea was ook niks. Tot we ergens achteraan een aantal kasten vonden waarvan 1 echt geweldig mooi was. Wel wat duurder, maar echt een super kast. Gaan we dat ding halen... Uitverkocht :( Grrrr nu heb ik nog geen kast. Nou heb ik al 5 maanden geen klerenkast, dus het is geen ramp, maar toch wel een beetje jammer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:32

Wat een knappe foto's van Silke! :oo
Ik wil ook -O-

Ik val trouwens ook weer even binnen :')
Heb even niet bijgelezen, was me íets teveel, jullie doen jullie goed je best :Y)
Als ik wat belangrijks gemist heb, let me know :P

Ik heb weer eens een foto-topicje: [ITP] De nieuwe in actie
En de 2 mannen doen het super samen <3 Staan sinds gisteren op onbeperkt ruwvoer, dus ze zijn gelukkig, alle problemen zijn opgelost :+
Haha, het ging wel al beter voor dat onbeperkt hoor, het jagen was al gestopt, maar [***] bleef wel nog altijd op z'n hoede.
Vandaag leek er ook echt ontspanning te zijn, [***] heeft gewoon op een paar meter afstand van [***] staan slapen <3

Afbeelding

En écht slapen
Afbeelding

:Y)

Dus komt helemaal goed denk ik :)

Heb verder ook een beetje gewerkt met [***] vandaag, en meteen onderweg even instant schriktraining gedaan :Y)
Citaat:
Was eigenlijk vroeger dan voorzien klaar met mesten dus ik dacht "ik ga nog iets met een pony doen" maar dan sta je daar "welke moet ik nemen" :') Dus ik bekijk [***], ik bekijk [***], en [***] keek me echt zo aan van "puf, laat me alsjeblieeeeeeeeeeft gewoon hier staan" dus ik heb [***] maar meegenomen, [***] had beetje teveel gegeten denk ik _O- Wilde met [***] eerst door het bosje lopen maar dat ging niet door, iets teveel hindernisparcours :') Ben dan langs de achterkant van de stallen doorgegaan, onder afdaken door en op een bepaald moment over plastiek heen met een enorme plas water erachter. [***] loopt zonder pardon over dat plastiek, om zich dan een bult te verschieten _O- Dus die maakt een sprong naar voren, schuift uit in die plas, ik was ondertussen in een reactie blijven staan en hij herpakt zich en blijft gewoon bij mij staan. Eigenlijk had dat gefilmd moeten worden _O- Heb toen even dat plastiek genomen en hem aan laten ruiken en het dan teruggegooid. Na het 'werk' zijn we gewoon dezelfde weg teruggewandeld en toen moest hij dus over dat plastiek en terwijl hij daarover liep beetje bukken om goed onder het afdak door te kunnen. Was eigenlijk een heel moeilijke situatie, maar hij deed dat gewoon alsof het de normaalste zaak van de wereld was <3

Ben echt benieuwd hoe alles zich gaat ontwikkelen naar grondwerk en misschien wat vrijheidsdressuur enzo toe, volgens mij gaat ie dat ook wel leuk vinden, vooral het belonings-gedeelte :9 :')

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:33

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hier, heb een probleempje met VD.

Nou eerst zal ik me evn voorstellen,

Ik ben deena, 12 jaartjes oud, zit inn 2VWO.
Pony heet Daiske, is een hafje van 21, is nu herstellende van een blessure, we gaan rustig opbouwen.

Sinds een maandje ben ik begonnen met VD'en bij Daiske, wat ze nu kan is:

- Halthouden op commando.
- Bok op commando.
- Meelopen zonder lijn.
- Heeeel klein beetje flemen.
- Achteruit
- Jambette

Jambette heb ik dus een probleempje mee, ze doet het allemaal braaf op stemcommando, maar ze snapt niet dat ze haar been moet strekken, ze gooit hem nu naar dr buik toe en houd hem zo. Ik beloon haar wel als ze dit op commando doet. Zo zag de "jambette" er uit, ze doet hem nu al wel iets meer naar voren:

Afbeelding

Hoe moet ik aanleren dat ze haar been naar voren doet?