Mijn paard laadt makkelijk maar komt te snel en scheef uit, nu weet ik dus waarom en hoe zou ik dat kunnen verbeteren.                                                         Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
 Mijn paard laadt makkelijk maar komt te snel en scheef uit, nu weet ik dus waarom en hoe zou ik dat kunnen verbeteren.                                                         

. Ik heb de hele winter eigenlijk niks aan TRT gedaan (geen zin in de kou en de modderige wei), maar toch sowieso mijn paard winterstop gegeven. Nu met het betere weer een paar keer wat met de tools geoefend, de patronen doe ik elke keer maar echt heel summier, keertje linskom, keertje rechtsom, en vooral de tools lijken enorm effect op hem te hebben. Al wapper ik voor het rijden als ik hem van de wei haal even maar twee minuutjes met een zweep met lintjes, het lijkt wel of ik dan weer even een kwartje erin stop en een knopje omzet tussen zijn oren. Hij is intussen echt een heel ander paard aan het worden! Buiten veel minder schrikkerig en kijkerig, gaat zelden nog ergens écht voor op de rem, en dan laat hij zich er ook weer best snel vanaf halen, zelfs als er een ander paard wqqr hij zich heel makkelijk achter zou kunnen verstoppen. Hij loopt zonder handrem voorop, maar blijft achterop ook op eigen benen lopen. Het voelde afgelopen week na 1,5 jaar sinds ik hem nu heb eindelijk voor mezelf goed genoeg om bruggetjes te nemen (smalle houten, geen geschikte plek voor stressreacties) en dat ging super! En de grootste mijlpaal voor mij nu is dat ik sinds ik er vorige zomer zo flink vanaf ben gevallen met gebroken enkel en gescheurde knieband tot gevolg, zondag weer voor het eerst alleen met hem naar buiten ben geweest  
. Heb inmiddels de stiekeme gedachte hem te verkopen en een bombproof exemplaar aan te schaffen helemaal laten varen! Heb weer zin in het komende (endurance) wedstrijdseizoen, dat gaat gewoon helemaal goed komen!                                                         

Speedster schreef:Dankje! Ik heb inmiddels een kijker gehad die heel fijne chemie met hem had. Dat bevestigt voor mij dat wij gewoon niet DE combi zijn en hij bij iemand anders misschien wel beter op zijn plek zal zijn. Dat maakt de beslissing wel makkelijker gelukkig.
                                                         Speedster schreef:Ja, hier precies hetzelfde. Ineens een omslag en de spanning niet meer kwijt kunnen. Het oefenen werkte zelfs averechts. Na een enorm stressvolle wedstrijd besloten dat endurance niet de tak van sport is die bij mijn paard past, omdat hij daar niet de mogelijkheid krijgt om tussendoor spanning te laten afvloeien, waardoor het van kwaad tot erger ging. Hij staat inmiddels te koop, ik kom er bij hem niet meer doorheen.
jillaroo schreef:Ondertussen ga ik gewoon weer helemaal opnieuw beginnen. Goed moment wel nu de hele cursus vernieuwd is...