Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ijssnuiver schreef:Ik ben bezig om te kijken of ik wat lesdagen/clinics op paardengebied kan organiseren op Schiermonnikoog. Hebben jullie nog leuke ideeën voor een lesdag/clinic? Op moment heb ik een lijstje met:
Academische/klassieke rijkunst
Freestyle
Paarden(sport)massage
Zadelpassen
Lange teugel
Centered riding
TTouch/TTeam
Ben uiteraard hier bezig met kijken of er mensen geïnteresseerd zijn en of ik een geschikte locatie kan vinden.
RianneH schreef:Het belangrijkste van de galop is het aanspringen, niet zo zeer alle galopssprongen erna. Wil je de achterhand trainen en de rust behouden kan je je daar op richten. Correct aanspringen' niet erin vallen en snel erna weer terug nemen, rustig en ontspannen draven en dan weer eens aanspringen.
Citaat:PBRR = Paarden begrijpen recht richten
AR = Academische rijkunst
CR = Centered Riding
NH = Natural horsemandship
Groningen
- IJssnuiver
Friesland
- Natalie van der Meide (PBRR + AR)
- Caeruleus
Drenthe
- Monique de Rijk
- Hester Bischot
- Moravita
- Florien de Graaf
Overijssel
-
Flevoland
-
Gelderland
- Marijke de Jong (PBRR + AR)
- De Maesberg
- Greetje Hakvoort
- Marlous Eertink (PBRR + AR)
- Carola Beekman (PBRR)
- Neeske van Silfhout (PBRR)
- Priscilla Heijkoop (PBRR + CR)
- Marieke van der Meer(PBRR + CR)
- Marion Alblas (AR)
- Ylvie Fros (AR + CR)
- Zusjacobs
Utrecht
-
Noord-Holland
- Anne van Diemen
- Astrid v/d Ploeg(PBRR + AR)
- Joyce Mulder (PBRR + AR)
- Yacinta Feringa (PBRR)
- Janna de Vries (AR + CR)
Zuid-Holland
- Joyce Mulder (PBRR + AR)
- Roos van den Wildenberg(PBRR)
- Miranda Hofmeester (PBRR)
- Nicolette v/d Harst (PBRR)
- Angela Remie (AR)
Zeeland
- Suzanne Buijsse (PBRR)
Noord-Brabant
- Suzanne Buijsse (PBRR)
- Frouke Sikkema (PBRR)
- Marion vd Klundert (AR + NH)
Limburg
- Claudia Wolters (PBRR + AR)
- Fredy Hulshoff (PBRR)
Caeruleus schreef:Leuk, zo'n dag organiseren IJsnuiver! Niet vergeten aan de hand werken op je lijst te zettenMocht je nog hulp nodig hebben lijkt het me heel tof om ook mee te komen doen! Bijvoorbeeld clinic of les geven, ben alleen bang dat ik zonder paard kom (geen vervoer).
ijssnuiver schreef:Caeruleus schreef:Leuk, zo'n dag organiseren IJsnuiver! Niet vergeten aan de hand werken op je lijst te zettenMocht je nog hulp nodig hebben lijkt het me heel tof om ook mee te komen doen! Bijvoorbeeld clinic of les geven, ben alleen bang dat ik zonder paard kom (geen vervoer).
Hihi het werken aan de hand viel bij mij onder het kopje academische/klassieke rijkunst!
Ik ben nu eerst bezig met zoeken van een mogelijke locatie hier. Er zal hier tzt een nieuwe manege gebouwd worden, waar nu alle vergunningen ed voor aangevraagd worden. Het is dus even bekijken of ik nu een combinatie theorie/pratijkruimte kan vinden of dat het handiger is om even af te wachten tot de zomer van 2014 en dan alles hopelijk staat.
En mocht je mee willen doen mag je altijd met 1 van mijn paarden mee doe hoor. Is goed voor ze werken met een ander en bovendien leuk dat er niet alleen maar eilanders meedoen aan een clinic.
Dus voorlopig staat het zwaar in de kinderschoenen allemaal, maarja er is niemand bezig om de paardensport actiever en interessanter te krijgen hier(als het allemaal aanslaat wil ik bijvoorbeeld ook lezingen organiseren in uiteenlopende onderwerpen), terwijl wel iedereen roept dat dit moet.