Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sinds het ongeluk train ik ook geen paarden van anderen meer. Was er even goed klaar mee

Al krijg ik nu ook heel leuk les van mn Parelli instructrice. Ze heeft dan wel geen kaas van het LT werk gegeten maar ze weet precies hoe ik het aan moet pakken. Heeft natuurlijk wel mega veel ervaring vanaf de grond en in het Finesse gedeelte van Parelli.
Fanatiek dat ie wordt
Je moet hem echt iets te denken geven dat vindt ie het mooist. Hij kan natuurlijk galopperen aan de LT, maar ik liep tot nu toe altijd aan de binnenkant bij het aangalopperen. Bij de (eenvoudige) wissel is het handiger om aan dezelfde kant te blijven en dus niet te wisselen. Logisch gevolg: Umpire springt de mooiste contra-galoppen op het moment
want de arme schat springt gewoon heel netjes in de linkergalop aan (als ik aan de linkerkant loop) terwijl ik m naar rechts heb omgesteld
Het kwartje begint al wel te vallen gelukkig hij springt nu 1 op 4 keer wel in de rechtergalop aan als ik links van m loop en ach tot die tijd oefent ie mooi zn contra galop
Als we online werken kan ie al hele mooie vliegende wissels, hoop echt zo dat we dat over een tijdje aan de LT gaan kunnen
dat heb ik echt altijd al gewild, Umpire de vliegende wissel aanleren. Hij kan het dus al alleen nog op een te hoog tempo om het aan de LT te kunnen. En laten we eerst de eenvoudige maar eens onder de knie krijgen
Ik heb wat gezocht en gelezen, maar de teugels die ik van Piet mocht lenen waren echt super. Mooi licht van gewicht.
maar die mag ie fijn aan de lange lijn uitvoeren

), longe (enkel en dubbel). Ben zelf eerder handig met longeren dus dat helpt al.