Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:48

Hier nog een die geen merrie wilde. :D

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:52

liljebo schreef:
Ik zou wel willen, maar het is voor mij helaas niet haalbaar. Vind ik wel erg jammer. Ga jij?

Jazeker! Als theoriedeelnemer. Met paard wordt wat duur en lange reis voor het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:44

Ik heb er naar zitten kijken maar ik vind het op dit moment nog erg veel geld .. Heb pas een serieuze investering gedaan, dus ik ga daar eerst maar eens mee aan de slag :Y)

Vandaag nog met beide pony's wat geclickerd. Het uitschachten is niet alleen een probleem van [***] trouwens :+ Is een gezellige boel daar zo :P :)) Maar [***] heeft het vandaag niet gedaan, dus ik denk dat het toch te maken heeft met het soort oefening waar je mee bezig bent .. Vandaar moest hij hard nadenken en zich concentreren want baasje wilde vanalles nieuws (was bezig met dat laag longeren zeg maar) dus dan gaat dat niet. En bij [***] was het ook echt bij de stilstaande oefeningen, toen die ook eenmaal in actie (stap) moest was het ook meteen gedaan :+ Ik heb [***] trouwens even in de roundpen op lichaamstaal (in combi met leadrope) laten lopen, ook draf. En ik vond hem eigenlijk niet kreupel lopen, dus misschien kunnen we toch wel wat werk in de roundpen doen :) Toch maar eens de DA laten kijken waar nu het probleem precies zit, dan kan ik ook wat gerichter werken.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 07:46

crosmuller schreef:
liljebo schreef:
Ik zou wel willen, maar het is voor mij helaas niet haalbaar. Vind ik wel erg jammer. Ga jij?

Jazeker! Als theoriedeelnemer. Met paard wordt wat duur en lange reis voor het paard.

Leuk. Als ik de kans had, ging ik zeker ook. Maar het is vanuit hier helaas niet haalbaar. Alvast veel plezier.

liljebo

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 07:52

Sabine, kan het niet gewoon wat artrose zijn? gezien zijn leeftijd en geschiedenis. Dat zou heel normaal zijn en kloppen bij het wisselend beeld wat je hebt.

Ik heb hälga niet laten onderzoeken, maar gezien de symptomen ben ik bij haar behoorlijk zeker van artrose. (ik ken de symptomen wel) Ik zie alleen geen toegevoegde waarde in een volledig onderzoek. Ik laat haar momenteel niet echt werken op de cirkel en pas mij aan haar toestand van het moment aan, terwijl ik er wel voor zorg dat ze beweging houdt.
Wat ik op de cirkel doe, is vooralsnog alleen in stap, op grote cirkel en puur werken aan balans en goed lichaamsgebruik. Dat kan geen kwaad.

Met zoiets is het gewoon een kwestie van kijken naar het paard en een goed evenwicht houden tussen het wel in beweging houden, maar overbelasting/pijnlijke beweginge voorkomen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 07:56

Bij artrose helpt glucosamine toch?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 08:00

Nee, niet altijd. Bij Toontje bv heb ik kapitalen besteed aan gluco zonder enig resultaat. Bij mijzelf helpt het trouwens ook niet.
Voor mij helpt correct gedoseerde beweging nog altijd het beste; zowel bij mens als dier.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 08:04

Oja ik lees het net (even gegoogled), maar een paar jaar geleden werd het nog als hét supplement gezien. Dus 'rust roest' is nog van toepassing als vanouds....

Hoe is het met Sil?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 08:09

Jep... gewoon beweging geven met oog voor het paard (mate van 'last' verschilt van dag tot dag) Soort tai chi met paard wil nog wel goed doen, net als veel wandelen.

Met sil gaat het redelijk. Ze vindt het schoonmaken van de uier niet meer zo erg. Een wondje gaat graag dicht, dus daar moet ik echt een beetje schrobben, maar dat schijnt ze prettig te vinden. De andere wond is echt een groot diep gat, dus daar dep ik alleen de randjes van als ik de uier heb gemasseerd. Daar is ze ook nog wat gevoeliger. Verder krijgt ze nog t/m woensdag penicilline gespoten.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 08:22

Als het jeukt, geneest het.

Edit: terug on topic... click

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:12

Toch nog even verder offtopic :P
Ik denk zelf dat het inderdaad een soort atrose is :j En dan van de linkerschouder. Maarja, omdat je daar inderdaad wel dingen voor hebt die zouden kunnen helpen weet ik nu niet goed of ik dat niet toch zou proberen, maar dan wil ik wel eerst de mening van een DA hebben, vandaar. Hebben jullie ervaring met knak/kraakgeluiden? Mijn DA zegt "als het kraakt is het goed, dan is het een teken dat hij geen pijn heef". Is dat echt zo? Iemand ervaring? :+ (heeft volgens mij ergens iets te maken met dingen die dan vergroeien ofzo, en omdat het vergroeid is lopen ze wel kreupel maar hebben ze geen pijn?)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 07:00

Tuurlijk. Kan geen kwaad om iets te proberen, mits financieel haalbaar. Over het kraken heb ik geen idee. Mijn paarden kraken meestal niet. Ik ook niet, maar ik heb ook last. Dus Hälga misschien ook wel, hoewel ze niet altijd kreupel loopt. Ze loopt niet 100% en ik merk het in de kleinere dingen, zoals stijfheid, moeite met bergaf, soms wat kreupel in de bocht, struikelen... dat soort dingen.
Ze zal heus wel wat ongemak hebben, net als ik.
Maar zolang ze vrolijk en tevreden oogt en nog graag dingen doet, ga ik ervan uit dat het ongemak niet van dien aard is dat het functioneren onmogelijk maakt.
En zolang houdt ik haar met mate in beweging (rustige tai-chi achtige gym met grondwerk, wandelen en zo nu en dan een rustig ritje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:03

Heb vandaag een apporteerspeeltje gekocht. Ze vinden beiden het vastpakken zo leuk, dus dan gaan we daar eens serieus werk van maken :Y) Heb zoiets gekocht:
Afbeelding

Leek me dik genoeg maar toch niet te dik, en als er zand enzo ophangt kan ik het gewoon afspoelen.
Ben eens benieuwd :+

Gisteren trouwens het handpaard-gebeuren uitgeprobeerd. Eerst in de piste maar dat ging meteen goed, dus al meteen een rondje naar buiten :Y) [***] moet nog iets stoerder worden zodat hij echt 'naast' [***] durft lopen, nu bengeld hij er een stukje achter en dat is niet zo leuk voor mij, maar met stukken ging het al echt goed en ik denk als we dat vaker doen en [***] merkt dat [***] niks doet dat het dan wel vanzelf beter gaat gaan. [***] is echt zo'n ander paard als hij een doel heeft hé, leek net alsof die iets had van "ok, nu moet ik weer de goede pony zijn en de andere op sleeptouw nemen" en dan is hij in z'n element. Ik kon echt gewoon hem laten halthouden en dan [***] aanwijzingen geven en hij bleef echt doodstil staan totdat ik zei dat hij mocht gaan, terwijl ik ondertussen in het zadel vanalles zat te klooien en met de teugels en allerlei toestanden. Dus het is echt wel een superpony :D [***] is zelfs bij het halthouden éénmaal tegen hem aan gebotst ([***] liep aan de verkeerde kant, dus zag het niet, had gezegd dat hij aan de andere kant moest lopen, maarja, eigenwijs hé :+ ) en enkel toen had hij iets van "ey, wat doe je nu", maar buiten de oren naar achter deed hij niks. Dus echt super :D Bij het afstappen was het wel even een probleem, maar dat lag ook aan mij, toen heeft [***] wel uitgehaald, dus beetje moeilijk geëindigd, hoop dat dit geen slechte gevolgen heeft maar dat zal ik volgende keer wel merken :Y)

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 08:25

Is er hier iemand die in de buurt van wolfheze woont? Ik zou best een clickermaatje kunnen gebruiken.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 12:14

[***] schreef:
Heb vandaag een apporteerspeeltje gekocht. Ze vinden beiden het vastpakken zo leuk, dus dan gaan we daar eens serieus werk van maken :Y) Heb zoiets gekocht:
[ Afbeelding ]

Leek me dik genoeg maar toch niet te dik, en als er zand enzo ophangt kan ik het gewoon afspoelen.
Ben eens benieuwd :+

Gisteren trouwens het handpaard-gebeuren uitgeprobeerd. Eerst in de piste maar dat ging meteen goed, dus al meteen een rondje naar buiten :Y) Boke moet nog iets stoerder worden zodat hij echt 'naast' Cobe durft lopen, nu bengeld hij er een stukje achter en dat is niet zo leuk voor mij, maar met stukken ging het al echt goed en ik denk als we dat vaker doen en Boke merkt dat Cobe niks doet dat het dan wel vanzelf beter gaat gaan. Cobe is echt zo'n ander paard als hij een doel heeft hé, leek net alsof die iets had van "ok, nu moet ik weer de goede pony zijn en de andere op sleeptouw nemen" en dan is hij in z'n element. Ik kon echt gewoon hem laten halthouden en dan Boke aanwijzingen geven en hij bleef echt doodstil staan totdat ik zei dat hij mocht gaan, terwijl ik ondertussen in het zadel vanalles zat te klooien en met de teugels en allerlei toestanden. Dus het is echt wel een superpony :D Boke is zelfs bij het halthouden éénmaal tegen hem aan gebotst (Boke liep aan de verkeerde kant, dus zag het niet, had gezegd dat hij aan de andere kant moest lopen, maarja, eigenwijs hé :+ ) en enkel toen had hij iets van "ey, wat doe je nu", maar buiten de oren naar achter deed hij niks. Dus echt super :D Bij het afstappen was het wel even een probleem, maar dat lag ook aan mij, toen heeft Cobe wel uitgehaald, dus beetje moeilijk geëindigd, hoop dat dit geen slechte gevolgen heeft maar dat zal ik volgende keer wel merken :Y)

Super Sabine :D Echt leuk! Moet je eens foto's van laten trekken :j

Als apportspeeltje heb ik een oud halster, vindt Noah reuzeleuk. Zo'n rubberding lijkt me ook wel handig!

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:07

Ja echt leuk inderdaad een handpaard :j Zou ik ook nog wel eens willen proberen, maar mijn paard slaat nog wel eens naar anderen, dus niet zo'n goed plan. En apporteren, ook een goed idee.
Ik woon in niet in de buurt, maar wel leuk idee, een maatje!
Mijn paard wordt toch zo enthousiast van het clickeren, terwijl ik er niet eens zo vaak iets mee doe, eigenlijk vooral bij nieuwe/enge dingen, maar echt leuk om te zien.
Edit: weet iemand wanneer het boek van Inge Teblick over rijden met de clicker uitkomt? Dacht dat het er al had moeten zijn namelijk, maar zag het niet op haar site...

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:16

Visitor schreef:
Edit: weet iemand wanneer het boek van Inge Teblick over rijden met de clicker uitkomt? Dacht dat het er al had moeten zijn namelijk, maar zag het niet op haar site...

Voor zover ik weet worden het twee boeken en is het eerste nu naar de drukker. Het boek van Sharon Foley is ook interessant.

Danique15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:38

Ja ik train ook met de clicker met mijn Andalusiër het werkt heel goed. het lukte me nooit om een buiging te maken met hem maar laatst deed hij het opeens tijdens het rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:43

Zal eens zien of binnenkort iemand eens een foto wil nemen :j
[***] slaat ook naar [***], maar niet als ik in de buurt ben, dan ben ik namelijk de baas :Y) (behalve dan dat ene momentje op het einde, toen was ik even niet aan het opletten := :+ ).

Het apporteerding viel nog best tegen .. [***] vond het maar niks, maar hou de zweep voor hem en hij heeft 'm zo vast :+ [***] wel, die had het ding meteen in z'n mond, maar vasthouden is nog werk aan (hij vindt het super het ding te pakken en dan met heel veel kracht op de grond te smijten :)) ). Maar een mens moet iets hebben om zich mee bezig te houden hé :Y)

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:44

crosmuller schreef:
Visitor schreef:

Voor zover ik weet worden het twee boeken en is het eerste nu naar de drukker. Het boek van Sharon Foley is ook interessant.

Ok thanks. Ga eens googlen op dat boek van Foley.

Haha, wat leuk dat Cobe het apporteerding leuk vindt!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 05:22

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 07:30

alweer een nieuwe site om door te ploegen... zo blijven we van de straat....:) Zal er in de loop van de komende tijd ook eens in duiken. Lijkt me wel interessant.
Dit is trouwens altijd een goeie(komt dus van haar site)
“Ask often, expect little, reward generously”–Col. Podhajsky
Een wijsheid die verloren is gegaan bij veel ruiters.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:17

liljebo schreef:
alweer een nieuwe site om door te ploegen... zo blijven we van de straat....:) Zal er in de loop van de komende tijd ook eens in duiken. Lijkt me wel interessant.
Dit is trouwens altijd een goeie(komt dus van haar site)
“Ask often, expect little, reward generously”–Col. Podhajsky
Een wijsheid die verloren is gegaan bij veel ruiters.

Ja maar.............

Dat is wel waar, maar kun je niet ook te weinig vragen en te veel belonen? Bv ik heb jaren geleden al af en toe wat geclickertraind zonder al te veel kennis. Ik heb Myrtle bv geleerd bij me te komen als ik hier zeg en mijn hand uitsteek. Dat deed ze wel maar op haar dooie akkertje en dat ben ik blijven belonen dus wat kreeg ik. Een traag reagerend paard (want je krijgt wat je beloont). Dat heb ik gelukkig weer recht kunnen breien maar teveel blijven belonen en criteria te langzaam verhogen blijft voor mij persoonlijk wel een valkuil. Daarom zou ik dus ook wel een clickermaatje willen die me daar af en toe op kan wijzen :).

Net trouwens een leuk momentje. Myrtle kan op mijn verzoek haar hoofd in het halster doen als ik naast haar sta. Ze stond net in de wei en moest het halster nog om. Toen heb ik haar vanaf een meter of 10 afstand het halster laten zien en gezegd "halster" (dat is de cue) en toen kwam ze braaf aan lopen en stak haar neus erin :). Niks bijzonders maar ik vond het toch wel erg leuk.

Oh ja wat betreft de site ja leuk he. Ik heb ook nog een stapel boeken en de dvd van inge teblick en te weinig tijd om het allemaal te lezen. Het is afzien hoor ;).

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:11

Ik denk persoonlijk niet dat je te weinig kan vragen en te veel kunt belonen. Niet vanuit het paard zijn oogpunt. ;) Die vindt het allemaal wel best. Ik heb dit probleem bij sommige oefeningen ook gehad. Vooral toen ik nog standaard voer in mijn zak had. Wat mij hielp was geen voer meer meenemen (standaard) zodat ik wat bewuster dingen ding vragen (of niet) en ook een afgemeten hoeveelheid beloningen mee nemen hielp. Hoe heb jij het opgelost?

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:21

HippoLogic schreef:
Ik denk persoonlijk niet dat je te weinig kan vragen en te veel kunt belonen. Niet vanuit het paard zijn oogpunt. ;) Die vindt het allemaal wel best. Ik heb dit probleem bij sommige oefeningen ook gehad. Vooral toen ik nog standaard voer in mijn zak had. Wat mij hielp was geen voer meer meenemen (standaard) zodat ik wat bewuster dingen ding vragen (of niet) en ook een afgemeten hoeveelheid beloningen mee nemen hielp. Hoe heb jij het opgelost?

Alleen belonen voor een snellere reactie bij het hier komen. En variabel gaan belonen bij alle oefeningen. Kleinere beloningen gaan geven maar ook grote jackpot beloningen voor extra goed uitgevoerde oefeningen. Maar zoals gezegd het blijft voor mij een valkuil dus ik moet me er steeds bewust van blijven dat ik de criteria verhoog. Ik heb het dus nog niet helemaal opgelost, werk in uitvoering ;).