Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
crosmuller schreef:liljebo schreef:Ik zou wel willen, maar het is voor mij helaas niet haalbaar. Vind ik wel erg jammer. Ga jij?
Jazeker! Als theoriedeelnemer. Met paard wordt wat duur en lange reis voor het paard.
[***] schreef:Heb vandaag een apporteerspeeltje gekocht. Ze vinden beiden het vastpakken zo leuk, dus dan gaan we daar eens serieus werk van makenHeb zoiets gekocht:
[ Afbeelding ]
Leek me dik genoeg maar toch niet te dik, en als er zand enzo ophangt kan ik het gewoon afspoelen.
Ben eens benieuwd
Gisteren trouwens het handpaard-gebeuren uitgeprobeerd. Eerst in de piste maar dat ging meteen goed, dus al meteen een rondje naar buitenBoke moet nog iets stoerder worden zodat hij echt 'naast' Cobe durft lopen, nu bengeld hij er een stukje achter en dat is niet zo leuk voor mij, maar met stukken ging het al echt goed en ik denk als we dat vaker doen en Boke merkt dat Cobe niks doet dat het dan wel vanzelf beter gaat gaan. Cobe is echt zo'n ander paard als hij een doel heeft hé, leek net alsof die iets had van "ok, nu moet ik weer de goede pony zijn en de andere op sleeptouw nemen" en dan is hij in z'n element. Ik kon echt gewoon hem laten halthouden en dan Boke aanwijzingen geven en hij bleef echt doodstil staan totdat ik zei dat hij mocht gaan, terwijl ik ondertussen in het zadel vanalles zat te klooien en met de teugels en allerlei toestanden. Dus het is echt wel een superpony
Boke is zelfs bij het halthouden éénmaal tegen hem aan gebotst (Boke liep aan de verkeerde kant, dus zag het niet, had gezegd dat hij aan de andere kant moest lopen, maarja, eigenwijs hé
) en enkel toen had hij iets van "ey, wat doe je nu", maar buiten de oren naar achter deed hij niks. Dus echt super
Bij het afstappen was het wel even een probleem, maar dat lag ook aan mij, toen heeft Cobe wel uitgehaald, dus beetje moeilijk geëindigd, hoop dat dit geen slechte gevolgen heeft maar dat zal ik volgende keer wel merken
Visitor schreef:Edit: weet iemand wanneer het boek van Inge Teblick over rijden met de clicker uitkomt? Dacht dat het er al had moeten zijn namelijk, maar zag het niet op haar site...
crosmuller schreef:Visitor schreef:Edit: weet iemand wanneer het boek van Inge Teblick over rijden met de clicker uitkomt? Dacht dat het er al had moeten zijn namelijk, maar zag het niet op haar site...
Voor zover ik weet worden het twee boeken en is het eerste nu naar de drukker. Het boek van Sharon Foley is ook interessant.
liljebo schreef:alweer een nieuwe site om door te ploegen... zo blijven we van de straat....Zal er in de loop van de komende tijd ook eens in duiken. Lijkt me wel interessant.
Dit is trouwens altijd een goeie(komt dus van haar site)
“Ask often, expect little, reward generously”–Col. Podhajsky
Een wijsheid die verloren is gegaan bij veel ruiters.
HippoLogic schreef:Ik denk persoonlijk niet dat je te weinig kan vragen en te veel kunt belonen. Niet vanuit het paard zijn oogpunt.Die vindt het allemaal wel best. Ik heb dit probleem bij sommige oefeningen ook gehad. Vooral toen ik nog standaard voer in mijn zak had. Wat mij hielp was geen voer meer meenemen (standaard) zodat ik wat bewuster dingen ding vragen (of niet) en ook een afgemeten hoeveelheid beloningen mee nemen hielp. Hoe heb jij het opgelost?