Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

). Spijtig dat sommige paardjes zo angstig en wantrouwig zijn naar mensen toe. [***] heeft dat ook, een stuk minder dan de hierboven beschreven paarden, maar toch. 
) 
Hier staat alles in euro en de rekening is dan in dollar en ik zie niet duidelijk wat of hoe en dat vind ik stom 
maar goed. Het moet.

Heeft me trouwens zo'n week mailen gekost voordat ik het eindelijk snapte, ik begreep het echt he-le-maal niet
Maar zij is wel erg vriendelijk en reageert heel snel en uitgebreid! We hebben het gegooid op een taalprobleem
Maar uiteindelijk is het dus gelukt
Ik weet wel dat het een goed teken moet zijn, maar toen hij het vroeger niet deed was het toch wel handiger .. Als ik alleen ben maakt het nog niet zoveel uit, maar als er mensen op staan te kijken (met bijbehorende opmerkingen) ben ik niet zo iemand die vrolijk verder clickerd

http://www.youtube.com/watch?v=mmBWewGY_zw (en hopelijk staan in het boek of op de DVD's ook nog interessante dingen op dat gebied
).
Met net een emigratie achter de rug is het een beetje op.

Niet dat er al zoveel actieve oefeningen in ons repertoire zitten, maar daar gaat voor gezorgd worden
Ik heb hem namelijk toen ik het zag even meegenomen naar het midden van de piste, longeerlijn eraan gedaan en meteen op de cirkel gezet, toen was het al over
En daarna ben ik nog bezig geweest met zijwaarts en dat soort dingetjes, allemaal dingen die we nog lerende zijn en die hij moeilijk vindt en toen deed hij het ook niet. Maar toen heb ik ook wel niet meer met de clicker gewerkt (ik durfde niet
) dus volgende keer eens kijken of het door de activiteit is of door het wegvallen van de clicker
Maar voor zover ik het kan inschatten gebeurd het inderdaad met rustige, stilstaande oefeningen. Jambette bv., vindt hij geweldig om te doen ... En HippoLogic, jij zegt dat je het je niet kan herinneren omdat je misschien teveel bezig was met de oefeningen in plaats van eronder te kijken, maar geloof mij, je moet echt niet onder je paard kijken om het te zien hoor, hier toch niet
En die merrie heb ik ook al aan zitten denken
Ik was inderdaad wat bang dat het zou kunnen leiden naar andere dingen, zeker omdat hij van zichzelf al dominant is en ook dekt enzo .. Maar in principe weet hij ook dat hij niet zomaar in mijn ruimte moet komen, en als hij echt moeilijk zou gaan doen kan ik hem gewoon wegjagen. Dus in theorie zou het ook geen problemen moeten geven, maar het was toch iets wat in mijn hoofd speelde ... Maar misschien dat het met oefeningen afwisselen (rustig met activiteit) ook wel opgelost geraakt. Bij het voetballen bv. doet hij het niet (tot nu toe), dat is toch ook weer een actievere oefening waarbij hij moet nadenken ... Dus het kan wel kloppen