Ben sinds kort actiever bezig met het langeteugelwerk en het gaat eigenlijk best goed. Nu natuurlijk nog voornamelijk stappen, maar ook al kleine stukjes draf en ook schouderbuitenwaarts zijn we mee bezig. Heb de DVD's van Piet Bakker gezien en sindsdien helemaal enthousiast

Hebben jullie ervaring met paarden met (spier)problemen via deze weg terug beter te krijgen? Pony is niet meer van de jongste en hij ziet eruit alsof hij al 5 veulens gehad heeft

Omdat pony een enorme afkeer heeft opgebouwd tegen alles waarbij snelheid & druk komt kijken is het moeilijk om een plan van aanpak te bedenken. Je kan bv. niet zeggen "longeer hem 3x per week zus of zo" want ik krijg hem amper aan het lopen

Maar in tussentijd dacht ik via deze weg nog wat met hem te kunnen doen. Gewoon wat oefeningen in stap (en stilstand), kijken of hij wat wil draven en verder gewoon rustig uitbouwen. Tussendoor wat buiten stappen (aan de lange teugel of onder zadel) en dan even zien hoe het allemaal loopt. Dit kan volgens mij geen kwaad toch hé? Zijn er nog dingen waar ik op moet letten of waar ik zeker wat mee kan? Iemand hier ervaring?