vanspeijk schreef:Heeft iemand hier ervaring met de online cursussen van connectiontraining?
Ik wil het clickeren wat structureler in mijn training gaan gebruiken, maar vooral voor mijn oude paard heb ik weinig inspiratie, dus zo'n cursus leek me misschien wel handig... maar ik vind ze ook vrij duur. Dus, iemand? Hoe is de prijs-kwaliteitverhouding?
Als je het mij vraagt dan zijn de Connection Training clickercursussen 100% de moeite waard: http://connectiontraining.com/online-ho ... y-courses/
Een cursus duurt 5 tot 11 uur en beslaat alle onderwerpen echt van begin tot eind. Zelf heb ik wel wat ervaring met clickertraining en heb de meeste dingen die zij in de cursussen leren zelf al wel een keer uitgevogeld, maar ik merk zelf dat ik minder goed ben in out of the box denken als ik moe ben of het erg druk heb met werk. Als ik dan bij de pony's ben en iets lukt niet, dan wurmt pressure release zich toch weer naar boven in mijn hersens terwijl dat niet is hoe ik een paard wil trainen en ik ook weet dat er tig clicker-only varianten bestaan, alleen kan ik ze dan zelf even niet meer verzinnen.
Met die reden ben ik dus toch ook lid geworden van Connection Training en geen van de cursussen heeft me nog teleurgesteld. Aangezien ik [***] opnieuw moet gaan inrijden en ik dat echt positief wil doen doe ik dat nu gewoon lekker met mijn vermoeide verstand op nul
via de 100% op de clicker-only manier zoals uitgelegd in de Connection Training cursussen 'Lunging, Long-Reining and A-B’s Freejumping', 'Riding With Connection' (over het paard voorwaarts neerwaarts / aan de teugel leren lopen met de clicker, en 'Backing Your Horse'.
Elke oefening wordt voorgedaan met verschillende paarden, zowel beginnend als gevorderd, en om het verschil te laten zien tussen introverte en extraverte reacties en hoe je daar het beste mee om kunt gaan.
Als voorbereiding op het rijden loopt [***] nu zelf naar het opstapkrukje (maar dat had ik hem al geleerd), de stemhulpen 'en stap' en 'hoho'/geparkeerd staan zitten er helemaal in, teugelhulpen voor links en rechts zijn nu met een target en zonder pressure/release aangeleerd en we zijn begonnen met de bak verkennen met mij in de 'werken aan de hand (naast zijn schouder)' positie. Sideways towards had ik hem al geleerd, maar het onderstappen op de volte/schouderbinnenwaarts heb ik hem aangeleerd met de Connection Training cursus. Het handige aan dat ze alles zo uitgebreid uitleggen is dat je zelf geen dingen vergeet/overslaat in de training. Ik bleek namelijk 3 hulpen voor 'stap' te gebruiken waarvan 1 hulp dezelfde was als voor sideways towards,
dus dan helpen de video's mij om geen stappen over te slaan.
Superhandig tasje trouwens, ChristaB! Hoe gaat hij precies open en dicht? Zit er iets van een veermechanisme in?