voltige?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

salsaentango

Re: voltige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:35

haha ja inderdaad.. draf is toch een stuk vervelender :P
dan liever galop inderdaad.. heb je tenminste niet zoveel gehobbel haha

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:06

Die draf was er, omdat de galop voor sommige paarden moeilijk is (zie mijn Tinker, de kinderen kunnen hierop alles in draf, links en rechtsom, maar in galop gaat het niet super ;)!)

Toen moesten de eerste 4/3/2/1 kind rechtsom voltigeren en de andere helft van het team linksom! De kür ging dan wel linksom.
Toen had je 8-tallen, 6tallen, 4tallen en duo's in de basis. Haha ik weet nog dat ik altijd linksom ging, omdat rechtsom niet goed ging hahahaha. Wat verschrikkelijk (maar tis wel goed voor de paarden).

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:04

Dat is eigenlijk wel een heel goed idee Grainey! Vind dat veel paardvriendelijker :)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:46

MENSEEEEEEENNNN!!! kom ik weer even binnenvallen, hou jullie gesprekken wel bij, maar kan er helaas niet meer zelf over meepraten :( .
Ik mis t voltigeren..!!! :(

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:51

SSDesign schreef:
Dat is eigenlijk wel een heel goed idee Grainey! Vind dat veel paardvriendelijker :)

Dat is het ook... had het er op het CVI nog met iemand over. Die vond dat de paardeigenaren moesten kiezen tussen links of rechtsom, want een paard is ook links of rechts. Maar ja, ze zeggen altijd maar van alles over paardvriendelijk, maar dat vind ik echt een gemis ;)! Alles moet maar linksom en dat is toch wel jammer :).

Zelf heb ik afgelopen vrijdag de jongsten een uur rechtsom gehad en de andere groep een uur linksom (we zijn niet intensief bezig hoor ;), lange bijzetteugels). Ik ben namelijk wel van het omzetten, maar door de groepswisselingen vergeet ik dat heel snel...
De andere vereniging waar ik nu lesgeef doen we het heel resoluut. Eerste halfuur rechtsom, tweede halfuur linksom! :) Werkt fijn en is ook nog paardvriendelijker :j

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:52

X_Michelle_X schreef:
MENSEEEEEEENNNN!!! kom ik weer even binnenvallen, hou jullie gesprekken wel bij, maar kan er helaas niet meer zelf over meepraten :( .

Het is dus nog niet gelukt om iets op te zetten? :(:)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:54

Grainey schreef:
X_Michelle_X schreef:

Het is dus nog niet gelukt om iets op te zetten? :(:)

Nee, had een lijstje van 6 instructies gekregen van de KNHS waarvan 2 best ver weg en 1 gaf les op vorige vereniging en die had geen tijd, dus toen 3 over, 2 al eerder een mailjes gestuurd, omdat die dichtbij wonen, maar die hadden het te druk, en nu die andere redelijk dichtbij ook maar mailtje gestuurd... nu wachten op die reactie... Y;(

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:59

Hmm... en al via Marktplaatst geprobeerd? Zo kom ik ook aan me nieuwe adresje om les te geven :D!

Maar misschien zit er eentje tussen die wel wil! :) Dus dat eerst maar mooi afwachten zou ik zeggen!

En allround instructies mogen het ook (die hebben er alleen geen verstand van... :') das wel weer een probleem).

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:32

Grainey schreef:
Die draf was er, omdat de galop voor sommige paarden moeilijk is (zie mijn Tinker, de kinderen kunnen hierop alles in draf, links en rechtsom, maar in galop gaat het niet super ;)!)

Toen moesten de eerste 4/3/2/1 kind rechtsom voltigeren en de andere helft van het team linksom! De kür ging dan wel linksom.
Toen had je 8-tallen, 6tallen, 4tallen en duo's in de basis. Haha ik weet nog dat ik altijd linksom ging, omdat rechtsom niet goed ging hahahaha. Wat verschrikkelijk (maar tis wel goed voor de paarden).

Wat leuk om eens te weten, hahah :)

Wij gaan sowieso elke les rechts- en linksom.
Meestal beginnen we met rechts.

Lastig Michelle! :(:)..

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:57

Grainey schreef:
Hmm... en al via Marktplaatst geprobeerd? Zo kom ik ook aan me nieuwe adresje om les te geven :D!

Maar misschien zit er eentje tussen die wel wil! :) Dus dat eerst maar mooi afwachten zou ik zeggen!

En allround instructies mogen het ook (die hebben er alleen geen verstand van... :') das wel weer een probleem).

Hmmmm... Tja, marktplaats ook maar proberen :+
Owja, dat kan ook... dan longeert die maar alleen en doe ik de rest wel :') :P

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:17

Tja en dan komen we gelijk bij het punt Michelle ;)! Ik heb namelijk mijn diploma gehaald (instructeurs 2 voltige) en waar ben ik voor opgeleid? Om te longeren! En om les te geven op de bok... Verder niet... dan moet je niveau 3 gaan doen (kost rond de 1000 euro dat is me iets te gek :+ ). Maar er staat nergens dat je verplicht nr 3 moet hebben, als je maar een diploma hebt, ben je verzekerd en mag je gewoon lesgeven en het paard longeren. En ook het paard met team op wedstrijd uitbrengen.

Dus als jij een gecertificeerde instructie hebt, mag jij samen met diegene lesgeven. Als zij maar het paard longeert (ivm verzekering). En op de wedstrijden mag zij alleen maar de ring in om het paard te longeren.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:44

Kom even binnenvalle heeft er iemand nog interesse bij een witte voltige singel met bijzet en een withoofdstel (maat cob, maar past ook nog wel op mijn paardje) :o sorry maar goed misschien weten jullie er iemand voor.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:47

nee, sorry, diezelfde heb k ook liggen, maar is niet wat ik ervan verwacht had :(

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:48

Grainey schreef:
Tja en dan komen we gelijk bij het punt Michelle ;)! Ik heb namelijk mijn diploma gehaald (instructeurs 2 voltige) en waar ben ik voor opgeleid? Om te longeren! En om les te geven op de bok... Verder niet... dan moet je niveau 3 gaan doen (kost rond de 1000 euro dat is me iets te gek :+ ). Maar er staat nergens dat je verplicht nr 3 moet hebben, als je maar een diploma hebt, ben je verzekerd en mag je gewoon lesgeven en het paard longeren. En ook het paard met team op wedstrijd uitbrengen.

Dus als jij een gecertificeerde instructie hebt, mag jij samen met diegene lesgeven. Als zij maar het paard longeert (ivm verzekering). En op de wedstrijden mag zij alleen maar de ring in om het paard te longeren.

OOOOOOO!!!
nou, dan ga ik een allrounder zoeken :+ vast veel makkelijker te vinden!!
Ik ga de t KNHS weer even moeilijk maken :')

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:11

Haha de KNHS heeft daar weinig mee te maken hoor ;)!
De vereniging waar je de voltige op wilt zetten heeft daar alleen mee te maken. Zolang je maar wel legaal op wedstrijden gaat en dat de allrounder dit dus doet! :)

De vereniging is namelijk alleen verzekerd als er een gecertificeerde instructie aanwezig is. Dat moet je dan wel even goed afspreken met de vereniging uiteraard! Want die moet dat ook willen;)!
Het ideaalste is nog altijd gewoon een voltige-instructie, maar tja.. als je echt niemand kunt vinden kan dit altijd nog :)!
En als ik jou was, zou ik dan zelf alsnog wel de cursus gaan doen, want uhm... dat is uiteindelijk toch leuker haha ;)!

@Niena, heb je hem al op MP staan? Gaat meestal wel redelijk hard :)!
Ik ben het zelf ook niet nodig (heb eigen beugel, een zwarte en kan dus gewoon me rijhoofdstel gebruiken ;)!). Denk dat er wel liefhebbers zijn voor je hoofdstel, dat loopt meestal wel 2e hands. Beugel is afwachten :)!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:46

De manege eigenaar vind gelukkig veel goed, en voltige instructies zijn er hier niet te vinde, dusja,d an maar een allrounder en ik helpen.. ben zelf nog 16 dus mag zelf nog geen cursus doen ;) helaas..

Bij de KNHS vraag ik allround insructies uit de buurt op :o had ik ook met voltige instructies gedaan :j :D

edit : typo :o

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:17

Succes :D! Komt vast goed haha. Word je al snel 17? Volgend jaar start er vast weer een cursus!! :D

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:15

20 oktober...
En dan moet ik ook nog 18 worde... tog?

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:17

he dat is wel jammer dan.. ik kan opzich al wel de cursus doen.. via de manege zelf alleen moet ik als voorwaarde van de manege 3 jaar daar zo wie zo les blijven geven.. maar dankzij school e.d weet ik niet of ik dat gewoon ga redden :(

Ben net weer terug van manege.. ging super zeg :D ben nu dik 2 weken bezig met een 2 liter water fles steeds mijn armspieren te trainen.. en merk eigenlijk wel wat verandering haha
moesten nu even opzwaaien en normaal kom ik gewoon niet van die beugel af (vind die gewoon veel te leuk hihi) maar nu ging het behoorlijk goed :D was zo blij haha net een klein kind die een nieuwe speeltje krijgt hha

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:38

Hahaha kan me voorstellen :P

Nou succes morgen allemaal in Bronneger :D.
Wij moeten rond kwart voor 11. Dus om 8 uur aanwezig zijn bij de manege :=

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 13:11

xlovelove schreef:
Hahaha kan me voorstellen :P

Nou succes morgen allemaal in Bronneger :D.
Wij moeten rond kwart voor 11. Dus om 8 uur aanwezig zijn bij de manege :=

Ooh dat is lekker laat, hier verzamelden ze volgens mij al wel eerder :P

Salsaentango, goede tip. Ik heb ook geen armspieren en krijg mezelf met geen mogelijkheid van de beugel af haha dus wie weet.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 13:23

Ik ga t ook proberen!!
Succes allemaal!!

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:14

SSDesign; Ja wij hoeven maar 3-kwartier te rijden ongeveer :).

Tging echt bárslecht :=.
Eerst plicht in galop 1ste blok, ging gewoon netjes enzo.
Toen 2de blok, maar toen gleed ik er af toen ik wou knielen.
Dus een 0 voor knielen en afsprong..
Dus 2 nullen, en een ander klein meisje sprong binnen-kant eraf, dus die had ook een 0..
Dus in totaal 3 nullen voor de plicht..
Kür ging wel redelijk :).
We zijn toch 6de geworden van de 8. Viel me dan nog mee :=

Nu ook onwijs last van mn knie.. Maarja gewoon in galop erafgesprongen, eigen schuld :P.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:19

toch nog knap met 3 nullen :)
ach je hebt soms zo'n wedstrijd dat alles flut gaat.. hopelijk de volgende beter :D

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:22

Ja vond het ook nog wel redelijk meevallen dan..
Jaa inderdaad, bij onze oudste groep ook, 2 er af gevallen.

Ja over 2 week Tolbert, dan gaan we knallen zeiden we :D hahah hopen dat het ook zo is.