Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
In onze FB groep vroegen mensen er ook naar. Toen heb ik een video van mijn lelijke ding gemaakt. 

Zat de hele tijd met haar hoofd in het gras. Ik ben met haar gaan wandelen en tijdens het wandelen had ze superveel spanning, steeds roepen en stilstaan met hoofd omhoog, schrikken van dingen die ze heel goed kent, dat soort dingen. Ik ben wat gaan targetten op 'enge' dingen - bouwplastic, bushokjes
Dat ging op zich best aardig. Ze weet wel heel goed dat er voer volgt na een click en ze draait ook meteen haar hoofd naar de voerzak, al gaat ze niet meer snuffelen en wroeten. Hoe doe ik dat nu het best? Want ze heeft de click al gehoord, maar als ze dan gaat schooien wil ik eigenlijk geen voer meer geven op dat moment. Kan ik dat 'maken'? Dat ik dan wacht tot ze wegkijkt en dan nogmaals click en pas voer geef als ze weg blijft kijken?
Maar goed, ze snapt het clickerverhaal, we komen er wel weer.
Als er gras is dan boeit die wortel en die click haar niets
Volgende keer op de poetsplaats maar weer wat targetten en voetje geven, dan is er niet zoveel afleiding op de grond. Ze houdt dan wel braaf haar hoofd laag, dat dan weer wel 
Vond ze reuze interessant. Ik kon zelf ook rustiger blijven - als ik boos word komt dat eigenlijk doordat ik gespannen raak en dat niet afgevloeid krijg waardoor zij ook weer onrustiger wordt natuurlijk. Dat cirkeltje bleven we vandaag gelukkig uit

Grote opening en makkelijk goed te sluiten.
Justy schreef:Hoe zou ik dat het beste aanpakken dan? Want als er gras is trekt ze zich niks aan van cues, clicks en beloningen van mij...