Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
F schreef:Lang topic, dus niet alles gelezen. Maar wat is je winst van op deze manier longeren t.o.v. met een dubbele longeerlijn en ze zo netjes op 2 handen lang en laag te krijgen?
Zie namelijk steeds vaker mensen met zo'n ding longeren.
F schreef:Lang topic, dus niet alles gelezen. Maar wat is je winst van op deze manier longeren t.o.v. met een dubbele longeerlijn en ze zo netjes op 2 handen lang en laag te krijgen?
Zie namelijk steeds vaker mensen met zo'n ding longeren.
ijssnuiver schreef:mariskalove schreef:ik heb het ook wel eens gedaan, longeert heerlijk!
maar..... een stalgenootje deed het ook, ze deed het al heel lang(dus daar ligt het niet aan!), maar het paard schrok, wou zn hoofd omhoog gooien wat dus niet lukte door het touw, en raakt helemaal in paniek. Er zat een snee in zn tong(door het bit) en ze heeft een maand niets kunnen doen met het dier, aangezien de tong helemaal moest genezen, want deze konden ze niet hechten.
Vervelend, maar dat soort dingen kunnen altijd gebeuren
. Ik heb er zelf ook nog wel overgedacht om er iets tussen te zetten, dat bij onverwachtse harde druk zal breken. Maar kan niks bedenken, dus als jullie iets weten?
Overigens, kon je stalgenootje niet bitloos rijden?
Myca schreef:Om grote spanning te voorkomen heb ik er nog een stukje rubber tussen:
[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]
Dit geeft toch iets elastisch en functioneert als "breek-stiek" als er echt iets mis gaat.
marlonFloris schreef:Ik heb hem gisteren nog gebruikt en blijf erover twijfelen. Mijn paard is +/- 1.70 en heb hem op zijn grootst staan. Toch staat er vaak veel spanning op het touw in de draf en galop zie ik bij iedere pas dat het bit aan de ene kant getrokken worden en is het andere been voor gaat het bit de andere kant op (soort van zagen bij elke pas die hij zet) vind het er heel vervelend uitzienen echt ontspannen naar beneden lopen doet hij niet. Hebben hier meer mensen last van of doe ik iets fout??
Mijn paard is van zichzelf al heel stug in zijn mond en zakt moeilijker dan bijv het paard van mijn zusje. Maar met rijden rij ik zonder hulp middelen en gaat het na hij 20min los gereden is vrij makkelijk naar beneden in de draf. (Galop blijft een probleem) nu is hij al ouder en heeft vroeger met stang en trens gereden en is daarom denk ik ook zo stug in zijn mond Kan dit het probleem zijn?
mnkortleve schreef:Als het zwaarder is wil het niet zeggen dat het daardoor onrustiger in de mond is in tegendeel juist met een wat zwaardere lijn ligt het juist veel sneller stil dat is ook zo met een longeerlijn of met een leadrope.
Joolien schreef:mnkortleve schreef:Als het zwaarder is wil het niet zeggen dat het daardoor onrustiger in de mond is in tegendeel juist met een wat zwaardere lijn ligt het juist veel sneller stil dat is ook zo met een longeerlijn of met een leadrope.
Nou ik had dus het idee dat doordat het zwaarder was veel meer zwabberde en op het bit klapperde. Met slof heb ik daar dus helemaal geen last van.
maximepatser schreef:Myca schreef:Om grote spanning te voorkomen heb ik er nog een stukje rubber tussen:
[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]
Dit geeft toch iets elastisch en functioneert als "breek-stiek" als er echt iets mis gaat.
Handig dat stukje rubber! mag ik vragen waar je dat kan halen?
marlonFloris schreef:Ik heb hem gisteren nog gebruikt en blijf erover twijfelen. Mijn paard is +/- 1.70 en heb hem op zijn grootst staan. Toch staat er vaak veel spanning op het touw in de draf en galop zie ik bij iedere pas dat het bit aan de ene kant getrokken worden en is het andere been voor gaat het bit de andere kant op (soort van zagen bij elke pas die hij zet) vind het er heel vervelend uitzienen echt ontspannen naar beneden lopen doet hij niet. Hebben hier meer mensen last van of doe ik iets fout??
Mijn paard is van zichzelf al heel stug in zijn mond en zakt moeilijker dan bijv het paard van mijn zusje. Maar met rijden rij ik zonder hulp middelen en gaat het na hij 20min los gereden is vrij makkelijk naar beneden in de draf. (Galop blijft een probleem) nu is hij al ouder en heeft vroeger met stang en trens gereden en is daarom denk ik ook zo stug in zijn mond Kan dit het probleem zijn?