Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vanspeijk schreef:Vandaag weer met Alta geoefend. Mama was nu ook wel geïnteresseerd dus ik heb haar even de basis bijgebracht en dat ging op zich wel netjes.
Nadat we even met de target wat hadden gedaan, ben ik vervolgens verder gegaan met de longeersingel. Die kent ze wel, maar ze is daar destijds een beetje mee overdondert en ze vindt hem een beetje eng. Dus ik heb haar beloond als ze netjes stilstond en rustig was terwijl ik met de singel bezig was. Dit ging best wel goed en aan het eind was ze wel wat relaxter dan eerst. Dus hier gaan we gewoon mee verder tot ze het niet meer erg vindt
vanspeijk schreef:Ze begint te lopen zodra ik me vooroverbuig, dus nog voor ik mijn hand onder haar buik reik. Dekensingel reageert ze niet op. Paard is overigens nog niet beleerd, dus zadel zal ze niet met fysiek ongemak associeren.
Ik snap niet precies wat je bedoelt met targeten op de singel. Ze vind hem als object als zodanig niet eng, ze snuffelt eraan en gaat er ook vrijwillig naartoe.
Citaat:Ze begint te lopen zodra ik me vooroverbuig, dus nog voor ik mijn hand onder haar buik reik. Dekensingel reageert ze niet op. Paard is overigens nog niet beleerd, dus zadel zal ze niet met fysiek ongemak associeren.
Justy schreef:Het voedsel weigeren heeft ze enigszins door, in die zin dat ze haar hoofd wegdraait als ik haar het stukje wortel aanbied. Alleen als het dan op is begint ze wel direct in mijn zakken te snuffelenIk probeer dat op te lossen door te negeren en gewoon een nieuw stukje te pakken en iets anders te doen
Justy schreef:Duidelijk! Ik ga ermee aan de gang
Nog iets algemeens hè... Hoeveel treats hebben jullie bij je? Ik was vrij snel door zo'n 20 stukjes wortel heen en mijn zakken zaten met die 20 stukjes best wel vol