kent iemand deze manier van longeren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kodaloverrr

Re: kent iemand deze manier van longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:48

oeps een beetje verkeerd gequoted..

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:46

Kodaloverrr schreef:
oeps een beetje verkeerd gequoted..

Geeft niet, dank voor je reactie. Daar heb ik zeker iets aan :j De pessoa ga ik aankomende week sowieso een keertje proberen, dus ben benieuwd.

Kodaloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 08:12

Oke veel succes!

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:00

Ik weet niet of het ooit al genoemd is maar ik heb geen zin om door alla 40 paginas door te lezen :')
Maar ik heb hem ook zelf gemaakt aangezien ik er in zweden nog nooit van gehoord heb. Ik heb m zelf gemaakt door middel van een halstertouw die zo lang is dat ie net tussen de benen uit komt. daar knoop je m samen met een touwtje en vandaaruit zet je er een elastiek aan, gewoon zo'n normale waar je longeerd en kunt rijden. Daardoor krijg je ook geen schade als het paard zou schrikken.
http://www.tperdewinkeltje.nl/nl/produc ... tyPhoto/0/ <-- zo een zech maar

kathy9814

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:35

midori schreef:
Ik weet niet of het ooit al genoemd is maar ik heb geen zin om door alla 40 paginas door te lezen :')
Maar ik heb hem ook zelf gemaakt aangezien ik er in zweden nog nooit van gehoord heb. Ik heb m zelf gemaakt door middel van een halstertouw die zo lang is dat ie net tussen de benen uit komt. daar knoop je m samen met een touwtje en vandaaruit zet je er een elastiek aan, gewoon zo'n normale waar je longeerd en kunt rijden. Daardoor krijg je ook geen schade als het paard zou schrikken.
http://www.tperdewinkeltje.nl/nl/produc ... tyPhoto/0/ <-- zo een zech maar

Ik had altijd van die onhandige touwtjes, bedankt voor de tip we hebben er thuis een nog onder het stof in de kast liggen en wist nooit wat ik er mee doen moest ;)

amberhaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 23:27

Hiermee longeren wij altijd op stage, ik vind het hele fijne touwen en de paarden gaan er zonder al te veel moeite heel netjes ontspannen mee over de rug lopen!

kathy9814

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 23:28

irissahorse schreef:
Je maakt de clip aan het bit vast, doet de touwen tussen de benen door en knoopt het op de rug vast

Ik heb het gedaan met een los elastiek op de zelfde manier maar je krijgt er zeker een hoop negatieve commentaar op

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 09:26

Ik heb er eentje aangeschaft op equitana. Ik had het nog niet eerder gezien. Het is super simpel en gebruiksvriendelijk zowel voor paard als voor mij. Ik ben mijn paard aan het klaarmaken voor de keuring en wissel het af met een pessoa. Ik ben er erg tevreden over en kan hem zeker aanraden!

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:56

Ik zit ook te denken om er een aan te schaffen.
Maar weet niet welke maat ik moet hebben.
Je heb Pony, Full en XFull maten.
Welke zou je moeten hebben voor een E-pony want zit te twijfelen tussen Pony of Full maat.

ina_1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:36

Ik zit er dus ook over na te denken om er één aan te schaffen, lijkt mij een stuk makkelijker dan die onhandige touwtjes waar ik haar nu mee longeer.
We hebben ze deze week bij EJ binnen geregen van hun eigen merk, ook weer goedkoper dan de 'echte'
http://www.ej.nl/products/10000043/2280015/

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:39

Weet niet of er al in de 41 pagina's is genoemd hoe deze hulp heet? Heb niet zo'n zin om alle pagina's door te lezen :o :o

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:39

Steffiee_ schreef:
Weet niet of er al in de 41 pagina's is genoemd hoe deze hulp heet? Heb niet zo'n zin om alle pagina's door te lezen :o :o

Longeerhulp :D

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:40

Longeerhulp...

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:42

Is er verder geen andere benaming voor? Dan gebruik ik deze voor mijn opdrachten :)!

Heel erg bedankt :j!

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:30

Dit is iets wat mijn interesse wekt. Ik longeer nu met pessoa, waar ik zeker ook niet mee ga stoppen want dat helpt mijn paard. Maar vind dit een interessante methode om mee af te wisselen naast de pessoa. Ik ben er een beetje huiverig voor om mijn oudere, stijve paard met artrose een dagje vrij te geven omdat hij de dag daarna vaak wat stijver is. En bij longeren aan het halster gebruikt hij zijn rug niet. Merk dat longeren hem echt goed doet maar moet ook toegeven dat ik af en toe helemaal geen zin heb in al dat spul verzamelen en op te tuigen.

fleur79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 00:04

Ik longeer nu met pessoa maar echt handig is dit ook niet. Als mijn paard bijv. ineens naar links kijkt trekt hij de pessoa soort van scheef en dan snapt hij niet dat als hij weer vooruit kijkt dat hij de boel weer recht trekt en dat dat gewoon kan. Dus dan loopt mijn paard ineens scheef.. Zal het topic eens door lezen of dit wat zou kunnen zijn. Ziet er wel goed uit :j

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:23

fleur79 schreef:
Ik longeer nu met pessoa maar echt handig is dit ook niet. Als mijn paard bijv. ineens naar links kijkt trekt hij de pessoa soort van scheef en dan snapt hij niet dat als hij weer vooruit kijkt dat hij de boel weer recht trekt en dat dat gewoon kan. Dus dan loopt mijn paard ineens scheef.. Zal het topic eens door lezen of dit wat zou kunnen zijn. Ziet er wel goed uit :j

Dan kun je beter de longeerlijn aan in kant vastmaken (met de clip door het bit, naar de singel toe) om stelling te vragen, dat trekt die hem ook niet scheef en heeft die de juiste stelling :j

mareike98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:05

Ik heb dit ook een keer gedaan maar in draf begint het bij mijn pony te schuren in de mond..
Ik heb niet de officiele gebruik maar gewoon zelf gemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:09

mareike98 schreef:
Ik heb dit ook een keer gedaan maar in draf begint het bij mijn pony te schuren in de mond..
Ik heb niet de officiele gebruik maar gewoon zelf gemaakt

Dan heb je hem wellicht te strak gedaan of heb je te weinig tempo.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 00:08

Ik heb een tijdje een paard gelongeerd met de longeerhulp, erg fijn!
Ik zit er aan te denken om een (vergelijkbare) te gebruiken voor mijn huidige verzorgpony. Hij is alleen nogal klungelig in galop. Dit vind hij erg moeilijk. Ben dan bang dat hij met zijn benen in die touwen komt? :=

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:15

Toevallig vandaag voor het eerst gelongeerd met de longeerhulp en ik ben erg tevreden! :j

Ik heb net een oud topic gelezen met negatieve ervaringen over de longeerhulp, maar die deel ik dus niet. "rukjes" Aan het bit zijn minimaal (ik ben inconsequenter af en toe). Ik zag juist heerlijke ontspanning bij Fuego!

AnouskaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:05

is lang laag lopen , heel goed voor de rug. en er is niks negatiefs aan ik vind het een super manier haha

Pronkrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:14

Leuk te lezen dat de meeste dezelfde ervaring hebben met deze longeerhulp! Heb hem meteen bij Agradi bestelt ( Rider pro http://www.agradi.nl/rider-pro-longeerh ... js-cob.htm)
Woensdag bestelt en gister in huis, na het eten meteen naar stal en geprobeerd....
In een woord geweldig! Zal snel een foto maken en hierbij plaatsen :P
Ook een paar leuke bling bling chaps erbij voor € 25,- zitten heerlijk!- zie foto
Hup, voor de hond 2 zakken Prins voer in de aanbieding erbij. :):) :):) Ik kan weer even vooruit ;)

Afbeelding

sonja8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:29

Bij mij zijn de longeerhulptouwen nog steeds goedkoper hoor :)

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:49

ik heb deze hulp ook, maar had hem net besteld voor ik besloot mijn paard te verkopen,
Dus ik verkoop mijne wanneer er iemand belang bij heeft.