Ik gebruik de clicker ook overal bij. Ik experimenteer nog veel, dacht ook dat ik hem met rijden goed gebruikte, maar ben daar weer van terug gekomen omdat ik fouten maakte en weer opnieuw begonnen. Silja heeft bv een hekel aan werk ohz in de wei, maar omdat ze niet alleen zijn kan, noch buiten, noch in de wei, wil ik toch daar met haar trainen. Het besef dat ze nooit eigenlijk een basis opleiding heeft gekregen (alleen mee in het bos rondgewandeld) bracht mij tot de conclusie dat vanalles vragen in de wei niet reeel was, dus ben ik terug naar af en inderdaad nu eerst leren om te reageren op beendruk en daarna het doorlopen na beendruk tot volgende cue. Ik experimenteer nu met het 300 peck pigeon concept. Haha. Ben erg benieuwd. Bij hälga doe ik het tegenover gestelde. Die kan reageert niet op lichte teugeldruk, hangt enorm op de voorhand en heeft een slechte 'ho'. Bij haar werk ik met de clicker aan halt op licht mogelijk signalen, stil staan en 'rocken' (gewicht naar achteren brengen tijdens stilstand)
Het blijft eigenlijk een grote ontdekkingsreis.
Ik ga kijken naar het filmpje.

*edit* heb het al bekeken... heerlijk filmpje!!! Echt leuk. Zat met een grote grijns te kijken.