Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
). Omdat clickertraining vaak geassocieerd wordt met dat plastic doosje dat dan weer uit je hand valt en clickertraining bovendien helemaal niet valt of staat met dat plastic doosje, heb ik juist ook steeds 'beloningssignaal' gebruikt in plaats van click of clicker.
) maar kan ook een kriebelsessie zijn of wat je paard ook maar prettig vindt.
maar ook kritiek is zeker welkom aangezien ik daar weer iets mee kan voor het vervolg (waar ik nu eigenlijk verder aan zou moeten schrijven in plaats van hier gezellig te zitten Bokken
). Mocht iemand willen beschrijven wat je precies leuk/handig/goed vind aan Vrijheidsdressuur, en tips willen geven over hoe dingen leuker/handiger/beter zouden kunnen in het vervolg, dan zijn die altijd welkom. Graag zelfs!
Ik ben wel bekend met clickertraining. Ik heb niet veel ervaring, maar snap het principe. Mijn pony snapt de handtarget en target nu ook op andere dingen steeds beter. Ik heb nooit een clicker gebruikt, altijd een stemcommando. Ik heb hem nog niet zo lang geleden ingereden en heb daarbij heel veel gebruik gemaakt van stemhulpen. Ik ben daar vrij secuur in. 
) is iets als clickertraining echt iets voor ons, en ook vrijheidsdressuur, grondwerk, enz. hebben mijn interesse (en gebruik je erbij evv). Ik weet alleen dat hij erg slim is en ik niet zo heel ervaren, dus we doen het rustig aan.