wie kent dit boek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_manuela_

Re: wie kent dit boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:45

ik kan hem gelukkig zonder kosten terugsturen. kun je beter via de schrijver bestellen krijg je er ook nog een klikker bij.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:46

hij ligt hier in assen in de bibliotheek!!

ik heb het boek een tijdje doorgelezen, vind het wel erg goed

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:22

Ik heb het boek ook, gesigneerd en wel ! Haha!
Ik heb hem meteen besteld toen hij uit kwam, het is echt een aanrader voor iedereen! Ja

Laura25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:56

Heb het boek ook aangeschaft. Aangezien ik opzoek ben om iets leuks en anders doen met mn paardje.
Ben er niet zo over te spreken. Vooral de teksten rondom de shetten die erin staan.
Veel paarden doen erg veel voor voer. De vraag is dan ook hebben ze er echt plezier aan of zijn ze alleen maar gefixeerd op het voer. Ik denk zelf niet dat ze er plezier aan hebben. Boek ligt bij mij weer in de kast en zoek weer verder naar iets anders leuks.

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 11:48

ik ga hem als het goed is ook nog bestellen..lijkt me echt een handig en leuke boek

Innamorato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:59

Heeeeel gaaf boek!!! Aanrader voor iedereen Clown

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:11

Ik heb een vraagje over dit boek; klopt het dat er alleen wordt gewerkt met Clickertraining?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:52

Nee, het is niet alleen clickertraining. Toen ik het schreef gebruikte ik zelf al jaren geen clicker meer, maar in plaats daarvan klik ik met mijn tong of gebruik een speciaal woord om een beloning aan te kondigen (nou ja, in al mijn enthousiasme eigenlijk twee, 'mooi!' en 'prima!' Haha! ). Omdat clickertraining vaak geassocieerd wordt met dat plastic doosje dat dan weer uit je hand valt en clickertraining bovendien helemaal niet valt of staat met dat plastic doosje, heb ik juist ook steeds 'beloningssignaal' gebruikt in plaats van click of clicker.

Het enige wat je namelijk nodig hebt om vrijheidsdressuur goed te trainen, is een beloningssignaal: een signaal dat voor je paard betekent 'Nu doe je het goed, hiervoor krijg je de beloning!'. Dat signaal hoeft geen click van een clicker te zijn maar kan ook een tongklik of een woord zijn dat je speciaal reserveert voor het aankondigen van de beloning, en de beloning hoeft ook geen wortel te zijn (of appel, of biks Cool ) maar kan ook een kriebelsessie zijn of wat je paard ook maar prettig vindt.

Wel raad ik mensen die met vrijheidsdressuur beginnen vaak aan om toch in elk geval te beginnen met een clicker, omdat juist dat plastic doosje je veel meer bewust maakt van je timing. Als je net als ieder ander mens de hele dag niets anders doet dan praten, dan hoor je op een gegeven moment niet meer of je dat 'goed!' nou net op het diepste punt van de buiging riep, of een seconde te laat toen je paard alweer opstond. Terwijl je juist dat diepste punt wilt stimuleren. Door te beginnen met de clicker en te targetten (je paard te leren iets aan te raken met zijn neus) word je direct heel erg bewust van je timing en kun je die ook echt goed bij jezelf trainen. Als die timing er eenmaal goed bij jezelf in zit, dan kun je ook ieder ander soort signaal als beloningssignaal gebruiken!

Trouwens, geweldig leuk om al die reacties op het boek te lezen! Natuurlijk is het leuk om te horen als mensen er positief over zijn, Cool maar ook kritiek is zeker welkom aangezien ik daar weer iets mee kan voor het vervolg (waar ik nu eigenlijk verder aan zou moeten schrijven in plaats van hier gezellig te zitten Bokken Bloos Haha! ). Mocht iemand willen beschrijven wat je precies leuk/handig/goed vind aan Vrijheidsdressuur, en tips willen geven over hoe dingen leuker/handiger/beter zouden kunnen in het vervolg, dan zijn die altijd welkom. Graag zelfs! Lachen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 02:34

Hey, wat leuk, een reactie van de schrijfster! Haha! Ik ben wel bekend met clickertraining. Ik heb niet veel ervaring, maar snap het principe. Mijn pony snapt de handtarget en target nu ook op andere dingen steeds beter. Ik heb nooit een clicker gebruikt, altijd een stemcommando. Ik heb hem nog niet zo lang geleden ingereden en heb daarbij heel veel gebruik gemaakt van stemhulpen. Ik ben daar vrij secuur in. Lachen

Omdat mijn pony érg slim is en graag speelt (en ik ook graag met hem speel! Haha!) is iets als clickertraining echt iets voor ons, en ook vrijheidsdressuur, grondwerk, enz. hebben mijn interesse (en gebruik je erbij evv). Ik weet alleen dat hij erg slim is en ik niet zo heel ervaren, dus we doen het rustig aan.
Omdat het me blijft interesseren was ik benieuwd naar dit boek; ik kom het steeds weer tegen.

Ik ga er nog even over denken of ik het bestel, maar mocht ik het bestellen dan wil ik je graag laten weten wat ik van het boek vond, en eventueel opbouwende kritiek geven. Lachen

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:05

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 04:53

Voor de mensen die denken dat een paard enkel gaat VD'en voor het voer: verdiep je eens in hoe een zoogdier leert en kom dan maar eens terug. Er is geen enkel wezenlijk verschil tussen een aai en een schijfje wortel, beiden vervullen levensbehoeften (overleven dmv bij een kudde horen of door gevoed te worden), alleen vind ik dat schijfje wortel net iets krachtiger vaak in het begin, na een tijd wordt de aai en de BRAAAF vaak weer iets sterker qua beloningskracht :j

marijke1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:42

het is een super boek vindt ik zelf
heel duidelijk mooie fotos

echt een aanrader

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:51

ben nog steeds van plan om het boek te gaan kopen :P
lijkt me echt handig, en je kan er echt leuke dingen uithalen :D

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 09:26

Zou ik dat boek ook begrijpen?
Want ik ben pas 13 :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 09:29

Je mag best een keer bij mij komen kijken. Ik woon niet ver van Eindhoven en heb het boek ook. ;)

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:04

Ik wil dit boek ook!!! :D Wil iemand er nog tweedehands vanaf toevallig??? :Y)

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:10

AnnebelleVD schreef:
Ik wil dit boek ook!!! :D Wil iemand er nog tweedehands vanaf toevallig??? :Y)

Daar ben ik ook opzoek naar :Y)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:20

Ik hou de mijne wel even bij hoor :D

xCatharina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:22

Waar kan je dit boek bestellen?
Als iemand het weet zou je dan even een berichtje naar mij weileln sturen :o

kimmx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:27

Ik kan je vertellen dat boek is geweldig om te lezen! Der staan ook persoonlijke dingen in over haar paardjes ene genaamd Blacky die laat me qua karakter zoveel denken aan mijn eigen Blacky. Dat boek legt erg goed uit hoe je het precies moet leren!