Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dan ga ik weer wat anders doen en dan later nog eens op de andere hand. Ik doe wel elke dag grondwerk 
pearlie schreef:Ik vind 20-30 minuten toch echt best lang! Niet eens zo zeer voor het paard, die van mij heeft dan nog geen druppeltje zweet hoor. Maar ik krijg zo'n superlamme arm van die longeerzweep! Vooral als het geregend heeft, dan blijft dat pluimpje aan het zand vastgezogen en moet je hem iedere keer weer lostrekken...
pearlie schreef:Ik vind 20-30 minuten toch echt best lang! Niet eens zo zeer voor het paard, die van mij heeft dan nog geen druppeltje zweet hoor. Maar ik krijg zo'n superlamme arm van die longeerzweep! Vooral als het geregend heeft, dan blijft dat pluimpje aan het zand vastgezogen en moet je hem iedere keer weer lostrekken...
Nienkee schreef:Als ik longeer voor de afwisseling longeer ik ook echt 60-70 minuten, maar dan ook verschillende dingen en dan ook aan de dubbele longe.
tussen 10 en 20 min. ligt er aan wat ik de dag er voor en er na heb gedaan, of ga doen
Maxielover schreef:pearlie schreef:Ik vind 20-30 minuten toch echt best lang! Niet eens zo zeer voor het paard, die van mij heeft dan nog geen druppeltje zweet hoor. Maar ik krijg zo'n superlamme arm van die longeerzweep! Vooral als het geregend heeft, dan blijft dat pluimpje aan het zand vastgezogen en moet je hem iedere keer weer lostrekken...
Trucje : Hou het handvat van je longeerzweep ten hoogte van je elleboog als je 'm ff niet nodig hebt, dan is ie een stuk minder zwaar.
Nienkee schreef:pearlie schreef:Ik vind 20-30 minuten toch echt best lang! Niet eens zo zeer voor het paard, die van mij heeft dan nog geen druppeltje zweet hoor. Maar ik krijg zo'n superlamme arm van die longeerzweep! Vooral als het geregend heeft, dan blijft dat pluimpje aan het zand vastgezogen en moet je hem iedere keer weer lostrekken...
Leg als het ware de zweep op je schouder. hang hem daar tegen aan, dat scheelt een hoop!
Ik longeer verschillend, als het is omdat ik geen tijd heb om te rijden longeer ik meestal 20-30 minuten. en dan niet eens intensief meer omdat ze er dan uit komt en haar benen kan strekken.
Als ik longeer voor de afwisseling longeer ik ook echt 60-70 minuten, maar dan ook verschillende dingen en dan ook aan de dubbele longe.
Seraphim schreef:Nienkee schreef:Als ik longeer voor de afwisseling longeer ik ook echt 60-70 minuten, maar dan ook verschillende dingen en dan ook aan de dubbele longe.
Dat vind ik wel heel erg lang eerlijk gezegd. Ik longeer meestal zo'n 20 minuten met veel overgangen.
Ik doe het toch alleen maar als ik er zin in heb, of wat te weinig tijd heb ofzo om te rijden, maar 't peerd wel even moet bewegen
Je kan wel al wat vaker een bitje in doen en er eventueel al een zadel opleggen. Dan heb je het alweer makkelijker als je er daadwerkelijk op gaat zitten. Van een zadel krijgen ze niks maar ze wennen wel alvast aan een beetje gewicht op hun rug en aan de singel. Zo krijgt een paard niet alles in 1 keer te verduren als ze ingereden worden en wordt het inrijden weer iets makkelijker. (mijn paard was al ingereden met 2,5 en werdt zelfs verhuurd voor buitenritten
. Gelukkig is alles goedgekomen
)