Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
miezelke schreef:Hoeft dat nou? Dat is TS alleen maar afbreken i.p.v. haar te helpen. Wie geeft nu graag toe dat hij/zij heel weinig kent van paardrijden? Zijn er weinig, toch? Het is eigen aan mensen om snel te roepen dat hij/zij al veel ervaring heeft met paarden, er alles van kent. En het 'grappige' is dat we dat vooral riepen als we tieners/twintigers waren, maar pas veel later beseffen dat hetgeen we toen kenden of aan ervaring hadden, echt niet veel voorstelde.
Enfin, misschien is het nuttiger als we haar wat interessante boeken of andere leerstof kunnen aanreiken? Zodat ze haar kennis nog kan vergroten en die kan funderen op wetenschappelijk bewezen zaken en onderzoeken, en niet moet voortgaan op het advies van één of enkele personen uit haar omgeving?
EarthFocus schreef:Cinderella schreef:Zou je een kind van acht ook aan het werk zetten? In de zin van een baan? Ohnee wacht, dat is wel strafbaar..
Dan wordt er gesproken van kinderarbeid.. Jammer genoeg bestaat er in de dierenwereld geen punt als dierenarbeid.
Een dier is bereid voor je Door het vuur te gaan, mits je elkaar respecteert.
MaricoGraphy schreef:Vastzetten doe ik niet hoor alleen bij het poetsen maar met het weidehalster. Al helemaal niet bij het wandelen.
Na het wandelen gaat de weidehalster gewoon terug aan.
Daarnaast mag wandelen volgens sommige reacties eigenlijk ook niet. Of althans dat is wat ik eruit opmaak.
MaricoGraphy schreef:Mijn vriendin die me dit heeft gezegd heeft al 15 jaar ervaring met paarden. En al 3 à 4 jaar haar eigen paard. Die ze ook zelf ingereden heeft toen die 3 was.
Maar ik lees ook de CAP en daarin stond een artikel ’’Vrijspringen zo doe je dat’’ die fokker Vromboutshoeve laat jaarlingen ook vrijspringen en longeren omdat de paarden meedoen aan wedstrijden vrijspringen. Fokkers weten toch ook wat kan en niet kan?? Of althans daar ging ik van uit.
OK ik begrijp jullie wel. En wat hengst zijn betreft... ik denk dat het kwam omdat hij nog alleen stond in de wei. Want nu is hij echt kalmer bij het wandelen.
Ik wandel daarnaast ook echt alleen met halster, ik heb nu een touwhalster kan dit ook voor gewoon te gaan wandelen? Of vinden jullie dat weer te hard inwerken op de neus?
Met hem gaan fietsen doe ik liever niet. Is hetzelfde als met je hond gaan fietsen. Hij moest maar eens voor het wiel komen of echt schrikken van een plotse knal ofzo.
Wat beteft die 2 oudjes, die rijd ik niet meer. De haf zijn gebit is ontzettend scheef waarvoor ik gevraagd heb of hun da er eigenlijk wel eens naar kijkt. Heb dan maar voorgesteld de da er eens naar te laten kijken aangezien deze dat nog nooit gedaan had.
Ik weet over paarden echt zeer veel, maar soms kan ik dat in een geschreven tekst gewoon niet aantonen.
geerke schreef:het is niet Bokt die verzonnen heeft dat een veulen van 1.5 te jong is om te longeren....Bokkers die dat roepen hebben zich namelijk verdiept in het wezen paard,met groeischijven e.d.
Zou jij ook eens moeten doen TS.
En als je erg ongeduldig bent had dan gewoon een vijfjarige gekocht.
Citaat:Ik wou eigg pas tegen de lente of zomer een paard maar kon deze echt niet laten schieten voor de mooie prijs van 400 euro.