Horse Agility

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: Horse Agility

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:42

Super leuk :D
Ik hoop van de week mijn paardjes ook kennis te kunnen laten maken met de hoop :j
Van de een (waar ik me voornamelijk mee op HA richt) verwacht ik dat ie het helemaal geweldig vind.
Van de ander verwacht ik dat ie er keihard voor wegrent :+

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:09

:wave:

Wat leuk dat iedereen zo fanatiek gaat beginnen :D
Joyce wat een super nette scores van jullie!! En idd wel jammer dat er zo weinig mee gedaan hebben.
Nikki: Leuk dat je aan het bouwen bent geweest! Lijkt me alleen wel beetje wankele constructie voor als het hard waait?

Hier afgelopen weekend op pad geweest met Annika(A_rocky) en Jonas en Rocky hebben we demootjes gegeven op de op en dag van de manege waar ik ooit ben begonnen. Jonas was voor het eerst met de trailer mee zins ik hem heb en was super braaf. Een van de demootjes was Horse Agility dus wou jullie paar foto's laten zien. We hadden thema water en vuur. :j

Niet echt geweldige foto's binnenbak ik toch lastig.
Slalommen.
Afbeelding

Rocky door de 'vuur'hoop.
Afbeelding

Zijwaarts over jerrycan.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:25

Stoere foto's! :D
Ik wil ook echt weer actiever gaan worden, maar moet (vooral bij [***]) weer even wat andere dingen eruit krijgen O:) Kan op dit moment niet lekker met hem grondwerken zeg maar, mijn eigen stomme schuld, maarja, eerst even oplossen. Ben alleen nog aan het twijfelen of ik terug met de clicker zou werken of niet .. [***] wordt dan wel enthousiast, maar een beetje té O:) En hij gaat dan vanalles proberen & doen en dan weet ik niet hoe te reageren of ben ik te traag of doe ik het verkeerde of .. en dan merk ik dat bij de omgang in het algemeen :+ Maar langs de andere kant is de clicker ook zo verdomd handig, dus als ik nu eens handig wil worden met dat ding :x

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 07:38

[***]: een clicker kan inderdaad handig zijn maar je hebt 'm voor Horse Agility niet echt nodig. Ik train altijd zonder en ik weet dat de winnaar van de OHLA van vorig jaar ook geen clicker gebruikt.

Ik kon helaas niet meedoen met de OHLA.....mijn oudje gaat echt heel erg slecht en mijn jonkie is nog echt te jong vind ik (2 jaar).... Waarschijnlijk kan ik een van mijn trainingspaarden gaan gebruiken dus dat is een goede oplossing!

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:04

Zietje: Je kan HA inderdaad heel goed zonder clicker doen maar ook heel erg goed met en ik heb er toch echt wel baat bij gehad dat ik hem wel gebruik. Als is het niet voor alle oefeningen apart. Het stimuleert mijn paard om precies uit te gaan zoeken wat de bedoeling is. En bij hem gebruik ik het ook om hem te leren springen en dus onderscheid maken in welke sprong goed is en welke niet.

Ik vind dus dat als het voor de trainer fijn is de clicker een fijn hulpmiddel is. :j Kan net even ondersteunen bij sommige dingen.

ambervb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:49

Leuke topic ha 'ijkt me leuk ik doe nu "dog agility" ik zou 't kunnen combineren
Veel plezier bokkers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:26

Hmmja, mij lijkt het ook voor (een aantal dingen) heel handig, zeker in het begin :j Ik ga het gewoon weer proberen, zal wel zien waar het eindigt. Liever een iets te enthousiast paard dan een tamzak die niks wil doen :+

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:43

@Zieta, ik had zoiets meegekregen via FB, heel erg veel sterkte!

Leuke foto's Nelleke! Ik had ze al gezien! :D

Wat betreft clicker; iedereen is vrij om zijn eigen trainingswijze toe te passen. Er zijn veel mensen die clickeren tijdens de agility!

Jaydee en ik zijn van plan om uitlegvideo's te gaan maken o.a. over de horse agility. Wat zouden jullie leuk vinden om uitgelegd te krijgen?
We wouden zowiezo een video wijden aan de OLHA, wat houdt het precies in, hoe interpreteer je het parcours, wat zijn de richtlijnen per level, hoe voer je de gevraagde oefeningen uit etc etc.
Als er meer duidelijkheid komt over de OLHA, zullen misschien ook meer leden meedoen! :D

Tevens gaan we diverse oefeningen/hindernissen/obstakels nader uitleggen, maar je kunt ook denken aan vragen als: Hoe zorg ik er voor dat mijn paard bij me blijft in de liberty/freestyle, hoe leer ik mijn paard door de hoop springen, hoe leer ik mijn paard beheerst of juist actiever springen, hoe zorg ik er voor dat mijn paard de balkjes minder snel aantikt, etc! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:02

Oh Joyce, zeker doen!
Als je alles al doet wat je nu beschrijft denk ik dat er niet veel meer nodig is :Y) Ik denk alle oefeningen die voorkomen apart uitgelegd met de verschillende manieren van uitvoeren dat dat al heel fijn is om te bekijken. En inderdaad ook wat basis grondwerk wat je nodig hebt. Ik zit nog steeds te denken hoe ik dat moet gaan doen zonder stick/zweep/... :+ :))

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 11:06

Ik heb toevallig al een paar video's gemaakt over de basis maar ik ben niet zo een held met computers dus ik moet er nog wat van maken :-) zodra ze klaar zijn, zijn ze te vinden op mijn site.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:07

Bojangels :) ik ben erg benieuwd naar je filmpjes.
Heb dit hele topic en het hele HK topic doorgelezen en HA lijkt me erg leuk.
Heb ook al een lesgeefjuffie die ons volgens mij stiekum bekend wil maken met HA (Zietje) dus komt wel goed.
Of ik mijn pony zo gek ga krijgen om het leuk te vinden is een ander punt.

Sterkte met het verlies van Kyra Zita :(:)

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 11:34

Dankje Evelli! En zo gek krijgen we haar vast wel :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:46

Is Kyra er niet meer? Dat is toch je oudje dacht ik hé? Wat is er gebeurd? Heb dat helemaal gemist?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:46

Ben trouwens vanuit een andere tak wel bekend met de agility met pony's.
Vanuit het stamboek (NSPS) hebben wij meerdere malen per jaar wedstrijden waar agility een van de onderdelen is. Zowel aan de hand, aan de lange teugel als met de kindertjes onder het zadel. Gaat trouwens wel om de snelste tijd en niet helemaal om de juiste uitvoering :+
Als voorbeeld een filmpje van het onderdeel agility op de wedstrijd: http://www.youtube.com/watch?v=vsZ_6YZmqto

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 11:58

Kyra is inderdaad niet meer.....heb haar gisteren laten inslapen nadat bleek dat ze door de ziekte van Cushing chronisch hoefbevangen was geworden....een groot gemis, ze was echt mijn "meisje"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:04

Heh bah, wat naar. Sterkte Y;(

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:13

[***] schreef:
Oh Joyce, zeker doen!
Als je alles al doet wat je nu beschrijft denk ik dat er niet veel meer nodig is :Y) Ik denk alle oefeningen die voorkomen apart uitgelegd met de verschillende manieren van uitvoeren dat dat al heel fijn is om te bekijken. En inderdaad ook wat basis grondwerk wat je nodig hebt. Ik zit nog steeds te denken hoe ik dat moet gaan doen zonder stick/zweep/... :+ :))

Zodra wij weer nieuwe filmpjes online hebben, dan laat ik het weten.
Vinden jullie het misschien ook leuk om een OLHA filmpje te zien, met daarbij de bijbehorende scores en commentaar en waarom er die punten voor zijn gegeven? :)

Oh en even een reclame-spam erdoor ( :o ) er komt heel misschien een datum vrij op een zondag déze maand nog. Omdat ik als deze niet doorgaat toch het liefst zou willen invullen met een trainingsdag, ben ik aan het kijken of er misschien geïnteresseerden zijn op dit redelijk korte termijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:18

Jammer dat drenthe zo ver weg is :D Zita, wanneer heb jij een trainingsdag? :D

Bojangels: ben wel benieuwd naar je filmpje :)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:19

Ik kom deze zomerperiode op locatie met de complete baan (wij zitten in een grote verbouwing op ons terrein namelijk) dus wij komen door heel NL.
Maar als je dichter bij Zita zit, dan kun je haar contacteren natuurlijk :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:21

Heb al les van Zita ;) dus ja, heul dichtbij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:59

Bojangles schreef:
[***] schreef:
Oh Joyce, zeker doen!

Zodra wij weer nieuwe filmpjes online hebben, dan laat ik het weten.
Vinden jullie het misschien ook leuk om een OLHA filmpje te zien, met daarbij de bijbehorende scores en commentaar en waarom er die punten voor zijn gegeven? :)

Oh en even een reclame-spam erdoor ( :o ) er komt heel misschien een datum vrij op een zondag déze maand nog. Omdat ik als deze niet doorgaat toch het liefst zou willen invullen met een trainingsdag, ben ik aan het kijken of er misschien geïnteresseerden zijn op dit redelijk korte termijn.

Ik zou dat interessant vinden :j Dan weet je hoe er gekeken wordt en kan je zien of je hetzelfde zien als dat zij zien enzo, is altijd heel interessant :)

België is een tikje te ver weg zeker hé, voor een trainingsdag? :Y) :+

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:24

Ik heb mijn hoop binnen :D
Tenminste er staat een heel groot pakket in de gang dus dat moet het zijn.
Bedankt joyce :)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:28

Heláás mag ik niet zomaar een trainingsdag in België geven.... Is een beetje beleefdheid naar de trainers in België toe.
Maar ik krijg vaker de specifieke vraag of ik een trainingsdag in België kan komen geven (al dan niet gecombineerd met vrijheidsdressuur) dus ik kan eens aan Vanessa vragen hoe dat precies zit.
In September ga ik waarschijnlijk ook een trainingsdag in Duitsland geven omdat daar nog geen trainers zijn.

Zijn er in België geen trainingsdagen in de buurt dan? Of trainers die op locatie komen met de baan?

@Silence (zie ineens hierboven je berichtje), super!!

Wat betreft de filmpjes, als ik morgen klaar ben met werken en het weer is slecht, zal ik eens kijken of ik nog wat filmpjes met bijbehorende scores kan terug vinden.
Misschien ook leuk om een 1e filmpje van mijn zusje met Bo te laten zien (nog beetje onstuimig) naar een 98/100 score een paar maanden later met een 1e plaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:25

Hmmja, dat is inderdaad eigenlijk misschien niet zo handig :+ Heb nog niet gekeken of er nu al meerdere trainers in België zitten, moet het nog eens uitzoeken, een tijdje niet mee bezig geweest ;)

Lijkt me heel leuk van die filmpjes! :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 23:19

leuk een topic hier over

ik ben vanuit de western bekend met trail, zowel IHT als te paard, ben ook weg van trail in de natuur, cowboytrails
mijn paarden zijn dus wel wat gewend wat betreft de hindernissen, alleen kan ik het los-volgen wel schudden met mijn appie
zo lollig vind hij het nu ook weer niet, maar er staan er hier meer op stal

inderdaad jammer dat de trainingen niet hier in de buurt zijn, zowel wat betreft Belgie als Nederland