zhippo schreef:pffff vandaag was waarschijnlijk de laatste keer dat ik ooit vrijheidsdressuur heb kunnen doen.. de belesure in haar been is voor de 4dex gekomen...
Wat is er gebeurd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
terpentijn schreef:Gaat het hier om een voor of achterbeen? Wat was/is de aard van de blessure?
Ze werd wel nog gereden (ik dacht van niet?) of alleen Vrijheidsdressuur? (Probeer me een beeld te vormen)
Het gaat hier toch om de 19-jarige merrie Moonlight, het bruine ex-springpaard?
zhippo schreef:hey, ja het is de 19-jarige moonlight. ken je haar? het gaat hier om het witte voorbeen. en word niet meer bereden wegens een erstige vorm van kissing spines. ze staat al 7 maanden op een grote wei en hoeft alleen maar wat stap oefeneningen en heel soms draf met grondwerk dan. en alleen wat vd. de oefeningen zijn njet zwaar. de kinderen werken met haar. de aard van de blessuure is niet bekend. maar toen we haar kochten had ze al een oude scheur. in de zomer had ze een nieuwe. van de winter was ze gevoelig, en waarschijnlijk vermoeden we dat ze verkeerd is gegleden met dat been door de modder. ze heeft ook geen voor ijzers meer waardoor de franse stand terug gekomen is. beide benen staan naar binnen. dus ik vermoed dat het daar nu aan licht...