jazeker, ik ga gewoon die hard door hoor

Ik denk dat Nike er ook wel geschikt voor is, en Korazon ga ik via freestyle inrijden. én daarnaast ga ik op kamers en zit ik weer heel dicht bij Vienna en Silke
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ik vind het belangrijk dat mijn paarden in verschillende houdingen kunnen 'schakelen', dat houdt ze soepel

) en we hebben een rondje gewandeld. Zondag wilde ik ook gaan maar van zaterdagavond zit ik met een extreem allergische reactie .. paard gerelateerd (niet zozeer van paard zelf denk ik, maar van iets daar in de omgeving) dus ik heb het even laten rusten. Vandaag naar de HA geweest, er is bloed getrokken en woensdag de uitslag, ben toch benieuwd .. Hoop donderdag toch weer te kunnen gaan, dan wil ik weer wat 'echt gaan werken'

verder nog wat truucjes als zweep oppakken enzo gedaan maar niets interessants verder.
), maak een gebaar met mijn handen (waardoor hij meestal gaat schudden ofzo, want ergens lijkt het allemaal toch een beetje op elkaar en je moest maar eens wat krijgen
) en geef ik hem de laatste stukjes wortel die ik nog heb, meestal heb ik nog een aantal over. Dus als hij een aantal stukjes krijgt zonder wat te moeten doen en z'n deken gaat op denk ik dat hij wel weet dat het gedaan is 
) maar ik was al zo lang op zoek
Denk dat ik volgende keer eens met het point to point ga werken, lijkt me wel iets voor die van mij
) en tegen die tijd staat het beest al helemaal te kwijlen voor deze jackpot en dan mag hij die opeten tijdens veel knuffels kriebels. Tasje leeg, beest heeft echt kunnen zien dat er geen korreltje voer meer over is, dus training is voorbij.
, [***] gaat nog wat kunstjes doen om me over te halen en [***] gaat op een plateau 'mooi' staan tot mijn hart breekt en ik wat gras onder het hek vandaan trek om toch nog even verder te trainen.
) vond ik dat het hoog tijd was om hem te leren om geduld te hebben, wat een hele uitdaging is voor ons ADHDertje. Woensdag was ik al begonnen en zaterdag besloot ik om dat gevecht aan te gaan toen Donja uit wandelen was en [***] half door het lint ging. Dus cordeo om en trainen maar: niet hinniken, niet naar de horizon staren, niet richting de verdwenen Donja lopen/rennen, niet snelwandelen, niet in sloten vallen, niet aan schrikdraad komen en al helemaal niet door mij heen lopen op zoek naar je grote liefde.
) heeft gevonden, maar de hekken en sloten zijn Sjorsvrij!
)
.......
En nu krabt ze overal maar waar ik wijs en zeg 'Jeuk!?'
(aan de linkerzijde dan, rechts nog niet geprobeerd
)

Dus gooi ze gewoon ff los enzo 

hij is niet meer bij me weg te slaan! En dat geld ook voor mn shet. Zodra ik nu de wei in kom, komen ze met z'n tweeën op me afgestormd en staan ze te wachten op wat ze nu weer mogen doen 
zo super enthousiast is hij gewoon. ben er nog steeds best wel verbaasd over eigenlijk
ben benieuwd hoever we gaan komen! 

xyzutu2 schreef:Dus cordeo om en trainen maar: niet hinniken, niet naar de horizon staren, niet richting de verdwenen Donja lopen/rennen, niet snelwandelen, niet in sloten vallen, niet aan schrikdraad komen en al helemaal niet door Miriam heen lopen op zoek naar je grote liefde.
), de rest van de kudde staat een paar weiden verder (hij kan ze wel zien, vanop een afstandje) en we waren met 1 van de merries (1 van zijn merries dus
) bezig geweest, en met hem, en daarna nog even samen gaan wandelen. Toen we terug kwamen gingen ze de merrie weer naar haar eigen stuk brengen. Toen heb ik ervoor gekozen om die van mij aan het halster te houden. Had 'm ook gewoon los kunnen laten en dan had ie het zelf wel uitgezocht, maar ik heb besloten om het op te zoeken .. Door dit soort dingen ben ik namelijk in het verleden in de problemen gekomen, hij blind (en doof) doordat hij 'in paniek' was (want z'n merrie had 'm nodig
) en dan ziet hij je dus niet staan .. Leuk om hersenschuddingen op te lopen enzo
Dus daar hebben we aan gewerkt, en eigenlijk ging het vrij snel goed moet ik zeggen! Eerst was het allemaal wel heftig en had hij weinig oog & oor voor mij, maar als hij dan even z'n aandacht bij mij had kreeg hij een beloning .. Zelfs daaraan merkte je dat hij niet op z'n gemak was, normaal eet hij dat rustig & ontspannen op, nu was z'n mond en alles gewoon gespannen en het kon niet snel genoeg weg zijn .. Naarmate de tijd (minuten gelukkig, geen uren
) vorderde zag & voelde je hem meer & meer ontspannen en zich meer & meer op mij richten ... tot hij weer gewoon zijn rustige zelf was ... Prachtig vond ik het 

Hier ben ik dan haha..
) verder kent hij de levade (Nog lang geen officiële, maar hij toont zekeeeeeeer aanleg). 
Ondanks dat hij het wel begreep was het voor mij te frustrerend, werd er hard van en bouwde teveel spanning op. Verder nog gedraafd op de volte, halt >draf>halt>stap>draf etc. en dat snel, super blij dat hij zo goed is gaan reageren op mijn lichaamshulpen, had geen teugels nodig
. Toen nog even gelongeerd, zelfde effect, hij boog lekker in etc. HEEEEERLIJK
Klinkt goed!
Kan ik alleen maar van dromen op dit moment

We zullen het wel leren zeker?

Toch gewoon eventjes proberen hihi, ben gestopt op de volte in draf, liep heerlijk met een dik halsje erop haha. Daarna nog naar de balkjes (staat een hindernisje van 40 cm ofzo) gerent en hij sprong er zo overheen, zo trots op zich zelf
Heerlijk beest!

Raimondlover schreef:Ik vindt het heel erg leuk, lijkt mij wel heel erg moeilijk.
Mijn pony heeft momenteel een blessure van onbekende aard en moet dus onderzocht worden, mocht hij niet meer bereden kunnen worden lijkt me dit een geweldig alternatief.
Ik ben alleen niet verder als dat hij in vrijheid wel naar me luistert, tenminste zolang het hem boeit, heeft hij er genoeg van dan ben je hem gewoon kwijt. Op een afgezet stuk lukt het wel denk ik , maar dat is niet meer dan veel overgangen en dan op zijn manier... ben wel heel benieuwd hoe dit eruit krijgt los... onder het zadel krijg ik alles voor elkaar maar ernaast is andere koek ...
) vliegt mij dat ook om de oren
Op alle mogelijke momenten kan je hem zien flemen, hij gebruikt het zelfs als vervanging .. als hij iets niet begrijpt of iets moeilijk vindt of gewoon iets niet wil doen gaat hij flemen ... denkt dan dat ie daarvoor wel wat krijgt en de rest niet meer moet

Zowel die handen als die werkwillige pony

Maar dat is net de uitdaging vind ik, en als je dan iets hebt waarbij je pony wil meewerken dan voelt dat zo super goed
Komt allemaal vanzelf .. so what als het in het begin alleen overgangen op zijn manier zijn? Hij doet tenminste iets wat hij wil doen
En wie weet komt er toevallig wel eens iets anders bij en kan je daar uitgebreid voor belonen en kan je weer met wat nieuws verder
Je moet de linkjes (vooral het forum) in de beginpost maar eens doornemen, ik ben zeker dat je ideeën tegenkomt waarvan je denkt 'hey, dit kan ik ook wel eens proberen' .. 

Het lukt mij gewoon niet..