Academische rijkunst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

juno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 11:48

Citaat:
Het werk aan de hand op een uitertst kleine volte is voor jonge paarden nog altijd slecht te noemen. Eerst stabiel rechtuit zien te krijgen....

In de laatste clinic van Bent wees hij er juist op dat een volte natuurlijk helemaal niet natuurlijk is. En dat een paard pas op de volte kan lopen als je hem daarop hebt voorbereid met andere oefeningen.

Ik hoor hier mensen praten 'over de 'echte klassieken' en 'het is te commercieel'. Maar de reclames en nieuwsbrieven zijn natuurlijk niet zonder reden. Op die manier bereik je namelijk mensen! Je kunt wel in je eigen bak thuis een beperkt groepje mensen opleiden, maar het is natuurlijk veel zinvoller om mensen op te leiden, die weer mensen gaan opleiden, die weer mensen gaan opleiden.

Mensen hoeven niet massaal 1 methode gaan volgen. Als ze al bewuster gaan nadenken over hun eigen handelen, dan heb je al iets bereikt denk ik.

Verder moet je denk ik gewoon een open houding hebben tegenover de diverse methodes. Kijk met een open blik en behoud het goede. Uiteindelijk willen we allemaal het beste voor ons paard. :(:)

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 01:45

Zwartsnoepje schreef:
PetraVANL schreef:
academisch is allemaal in het leven geroepen door 1 man, en 2 extreem comemrcieel ingestelde dames(zal hier geen namen noemen) maar er zit geen verschil tussen..

das net als ik baucher zou beheersen (wat voor iedereen minstens de basis zou moeten zijn) en het dan "petras nieuwe rijden" ga noemen:P

de correcte benaming is klassiek dressur, dat academische is gewoon een verkoop praatje:D

Toevallig las ik in Das Gymnasium des Pferdes, dat Baucher helemaal niet goed zou zijn?
Iets met de stuwkracht van het paard tegenwerken, dat zou paarden de vernieling in helpen.
Ik weet niet of dat hier past, maar ben wel nieuwsgierig naar deze methode.

steinbrecht en Baucher.. afgezien van het duitse aspect zijn het appels en peren.. lees het allebei en oordeel zelf, is de enige tip die ik kan geven

Hobbelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:07

Wendy schreef:
De academische rijkunst die ik tot nu toe heb gezien (DVD, filmpjes op internet en lessen die iemand anders kreeg) vond ik nou niet echt verheffend. Paarden verveelden zich over het algemeen te pletter, liepen weg over de buitenschouder en ruiters worden vooral bezig gehouden met veel blabla en hebben vooral veel peperdure les nodig omdat ze niet goed leren hoe ze de oefeningen zonder instructie kunnen uitvoeren.

dat komt omdat t niet effe rondlopen met je paard is maar naar het hele spier en skelet gebruik kijken is. en als jij een goede dressuur op spring ruiter wilt worden heb je ook een goede instructeur nodig. en dan betaal je veel geld om in een zo kort mogelijke tijd je paard kapot te rijden, door m van voren in te houden en van achter aan te sporen. paarden die op die manier aan het WERK worden gezet zijn met 15 a 18 jaar op. terwijl het paard dat via de weg van ac en rechtrichten daar komt op 21 jarige leeftijd dit nog steeds ZONDER PIJN EN REGELMATIGE BLESSURES en zeer belangrijk ZONDER DWANG kan en WIL presteren. maar bedankt voor het slechte inzicht zo zie je ook dat niet iedereen er een oog voor heeft.

Hobbelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:18

academisch is allemaal in het leven geroepen door 1 man, en 2 extreem commercieel ingestelde dames(zal hier geen namen noemen) maar er zit geen verschil tussen..

uhm ja oke hoe is de draf en ren sport, het springen en de dressuur dan groot geworden volgens mij komt dat ook allemaal door een commerciële kijk op de sport zelf en de fok producten die eruit voorkomen dus tja als je t zo bekijkt is het allemaal commercieel en verkeert.

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:13

Ik heb het over de klassieke rijkunst die academisch genoemd wordt, klassieke rijkunst is nietrs commercieels aan, enkel decennia aan overgedragen informatie. Ik noem commercieel niet slecht ik noem de heer branderup slecht;)