Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:Ik vind het een onvriendelijke manier van longeren. Paard moet altijd hoofd omhoog kunnen doen om normaal te kunnen kijken als iets hem eventueel van streek maakt om in te schatten dat het gevaar niet zo erg is.... op deze manier kan dat dus niet, is hij heel erg belemmerd.
Taartdoos schreef:Ik wil daar wel even op reageren, als ik de foto van biertabje zie, dan zie je enorm veel "druk"/
Ik kan me voorstellen dat het paard dwangmatig in een houding wordt gezet.
Zoals ik hem ken, loopt ie over de rug, tussen de voorbenen door door een bontje naar de bitringen en héél wat losser als die van biertabje.
Mijn zus longeert bijna alleen op deze manier maar nou is haar paard ook blind aan één oog. Als ze zonder longeert, gaat het paard met het hoofd in de lucht, met rijden rijd ze zonder poespas.
ElCid schreef:[
En dan vind ik "onvriendelijk" hier nog heel zacht uitgedrukt; het is dwang waar een dier niet onderuit kan, grenzend aan mishandeling. Mijn paard is bij een trainer zou gelongeerd; het dier heeft er nu nog trauma's van!
Maar het is weer een nieuw "mode ding" , die ervoor zorgt dat al die mensen met paarden toch eindelijk "die kop van die knol" omlaag kunnen dwingen en dan met rijden de slof eraan en kijk eens hoe lekker hij loopt ( al kan ik absoluut niet rijden en heb geen idee hoe een paard in elkaar zit!
![]()
Biertabje schreef:Victory2000 schreef:Waar ik bang voor ben is dat ze een keer schrikt,kop in de lucht gooit en daarmee haar rug beschadigt???
Voor de rest spreekt het mij zeer aan.Hoe minder poes pas,hoe beter!
mijn merrie heeft haar schoft kapot gehad. daarom heb ik ook een bontje erop liggen. maar dat valt wel wat mee hoor!
overigens heeft ze niet daardoor haar schoft gebroken hoor
ik vind het een super fijne manier! paard heeft veel meer rust, ontspannen, over de rug
maar vooral tussen de oren is er rust bij haar!
goldy007 schreef:Ik heb gewoon een oude longeer lijn korter laten maken bij de schoenmaker
extra knip eraan en gaan met die banaan!! Super methode! Mijn paardje mocht
geen zadel of singel op ivm drukplekken. Gewoon de lengte opmeten gelijk afknippen
en naar de schoenmaker. Van t overgebleven stuk lijn kan je weer een halstertouw maken
door er een knip aan te laten stikken.
ElCid schreef:Maar het is weer een nieuw "mode ding" , die ervoor zorgt dat al die mensen met paarden toch eindelijk "die kop van die knol" omlaag kunnen dwingen en dan met rijden de slof eraan en kijk eens hoe lekker hij loopt
Myour schreef:ElCid schreef:Maar het is weer een nieuw "mode ding" , die ervoor zorgt dat al die mensen met paarden toch eindelijk "die kop van die knol" omlaag kunnen dwingen en dan met rijden de slof eraan en kijk eens hoe lekker hij loopt
Ik vind dit eigenlijk wel een gewaagde uitspraak, alsof iedereen die met een longeerhulp longeert het hoofd van zijn paard met rijden naar beneden aan het dwingen is met een slofIk snap dat niet, door twee negatieve beelden is gelijk het hele systeem puur slecht. Erg jammerlijk, aangezien juist gebruik ervan wel degelijk ertoe kan bijdragen aan een nuttige training van je paard.