voltige?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Voltige96

Re: voltige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 18:05

haha idd bij dewi in het team! :D

vind het indd mooie vlag van zovere ik het zo van achteren kan zien!

Sleipnir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:09

@ SSDesign: Die fout die jij maakt, maak ik ook vaak. Holle rug trekken en niet duiken. Dan ben ik te gefixeerd op het draaien, terwijl je eerst hoogte moet maken. Het opzwaaien gaat het op het solopaard wel veel beter dan op het teampaard. Ik kan bij het teampaard nooit echt bepalen wanneer ik af moet zetten omdat 'ie bijna nooit goed verzameld galoppeert, je voelt de sprong dan nauwelijks.

Nette vlag inderdaad. :)

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:29

wij hebben heel vaak in draf dat we beide benen buiten kant opspringen en dat we achterwaards gingen opspringen.. dat wou allemaal wel maar dat was in draf en ook heel lang geleden hahahaha

vind je schaar wel erg goed.. maar goed als je weet dat je zelf beter kan dan vind je het vaak wat minder :P
het lukt mij echt niet om van het paard te komen (mijn gevoel in iedergeval)

zelfde als afflank.. dan kom ik niet achter het paard.. je moet je wegduwen bij je dode punt alleen kan ik die nooit vinden hahaha

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 20:43

ons paard gooit heel hoog op! dus als ik gewoon op het goeie momen zwaai haal dan kom dat flanken wel goed. :o

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 22:08

ja onze andere team paard ook.. maar die rent niet zo fijn haha
ben wel steeds verder.. ach komt misschien nog wel goed :P
en ook heb ik zo'n vervelende tik opgebouwd.. elke keer als ik op mijn knieën ga dan zakt mijn rug in.. echt zo vervelend, deed het eerder nooit :(

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 07:50

Ach aan ons paard ligt het niet hoor :) Want zij is helemaal top, alleen een beetje klein en op leeftijd :P Maar zwaaioefeningen lukken me gewoon niet. Moet wel zeggen dat het meespeelt dat we deze beugel hebben, dat is echt een rotbeugel om te zwaaien. In de D kon ik ook al niet opzwaaien :o Haha en afflanken heb ik ooit een beetje gekund, maar toen kwam ik nooit echt hoog. Toen ik meer hoogte wilde krijgen, is alles eigenlijk de soep in gelopen :P En sindsdien is het nooit meer helemaal goedgekomen met mijn zwaaioefeningen. Heb overigens nog best nette punten voor zwaaioefeningen, meestal tussen de 5 en 6 :)

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:22

dat heb ik ook wel.. alleen met opflanken heb ik vaak 4 hahaha
dat ging gewoon helemaal niet..
maar dat was de 1e wedstrijd dus dan mag het nog ;) de 2e wedstrijd ging wel veel beter..
en ach als je je best doet kan je niet meer :D

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:57

MIjn opsprong is slecht (kom er wel op, maar moeilijk) en opzwaaien dan... ach, laten we het daar maar niet over hebben. Knielen gaat wel beter, ons paard schuift je naar achter (niet bepaald een lekkere galop). Maarjaaa,, zit er net bijna 2jaar op,, dus mag niet teveel van mezelf vragen denk of wel?

enneehh,, die foto's die daar op staan zijn btj op verkeerde momenten genomen :+
hele lelijke foto's van mij!! (schaam me ervoor :( )

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 17:45

als je er al twee jaar op zit mag je denk ik wel ietsje meer van je verwachten. en opstrong als je er moeilijk op komt zou ik eerst heletijd met hulpje doen. ;) dat is beter voor het paard en dan ook beter voor jou opsprong! :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:03

X_Michelle_X schreef:
MIjn opsprong is slecht (kom er wel op, maar moeilijk) en opzwaaien dan... ach, laten we het daar maar niet over hebben. Knielen gaat wel beter, ons paard schuift je naar achter (niet bepaald een lekkere galop). Maarjaaa,, zit er net bijna 2jaar op,, dus mag niet teveel van mezelf vragen denk of wel?

enneehh,, die foto's die daar op staan zijn btj op verkeerde momenten genomen :+

Dat jullie paard jullie naar achter schoof was te zien haha :p Jullie zaten allemaal op de kont bij het knielen. En ook het opspringen viel me op: jullie 'hangen' best wel aan het paard... Vooral nummer 2 (?) hield op een hele 'oude' manier vast, waardoor je als het ware jezelf omhoog trekt... Niet leuk voor het paard :P

Ik voltigeer nu 7,5 jaar en precies 7 jaar geleden (Nat. Voltigedag) had ik mijn eerste wedstrijd :D

Edit: Veel foto's van Boelo zijn inderdaad op het verkeerde moment genomen, maar ik kan jullie zeggen dat voltige fotograferen echt heel moeilijk is...! :P

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:04

Ik meld me ook, ik geef zelf voltige aan een groepje kinderen. Vorig jaar heb ik hiervoor mijn diploma behaald. Ik doe dit met mijn eigen pony nadat ik zelf ongeveer 10 jaar heb gevoltigeerd :D . Ik zat in het team van de Lelieruiters (nu VV Norg), en we zijn tot de D gekomen. Toen kregen we een nieuw paard en durfde ik niet meer verder (en ik had geen zin om weer helemaal bij het begin te beginnen :o ).
Ik geef les aan het groepje van VV Norg, het tweede team. We zijn nu bezig met de training voor de E, aangezien ze nu heel goed scoren in de basis stap :D .
Ik geef trouwens les met een zwarte Tinker, die het steeds leuker begint te vinden! :D

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:03

SSDesign schreef:
X_Michelle_X schreef:

Dat jullie paard jullie naar achter schoof was te zien haha :p Jullie zaten allemaal op de kont bij het knielen. En ook het opspringen viel me op: jullie 'hangen' best wel aan het paard... Vooral nummer 2 (?) hield op een hele 'oude' manier vast, waardoor je als het ware jezelf omhoog trekt... Niet leuk voor het paard :P

Ik voltigeer nu 7,5 jaar en precies 7 jaar geleden (Nat. Voltigedag) had ik mijn eerste wedstrijd :D

Edit: Veel foto's van Boelo zijn inderdaad op het verkeerde moment genomen, maar ik kan jullie zeggen dat voltige fotograferen echt heel moeilijk is...! :P

Hoe vond je mij? kan ik meer van mezelf verwachten?
mijn cijfers waren:
5.5
4.0tt
5.0
6.0
4.5 mi
4.0

Ik kan wel beter knielen (op 1 plek en in het midden ;) )en molen in tackt hoor, maar paard liep erg onregelmatig waardoor het veel minder ging.

Trouwens laatst voor het eerst fanatiek schouderstand geoefend (op ton bij training, maar ton is erg hard,, pijnlijk!!), ging niet lekker. nu thuis geoefend, ging al beter. zal zo ff foto plaatsen..
x
Laatst bijgewerkt door X_Michelle_X op 19-06-10 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:42

heeft hier ook iemand een oefenbok van hout? zouden jullie een foto kunnen maken en laten zien?

heb hier 2 vaten staan maar heb nog geen lasser in de buurt kunnen vinden, maar wel een kennis van ons die goed met hout is ;)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:43

salsaentango schreef:
heeft hier ook iemand een oefenbok van hout? zouden jullie een foto kunnen maken en laten zien?

heb hier 2 vaten staan maar heb nog geen lasser in de buurt kunnen vinden, maar wel een kennis van ons die goed met hout is ;)

ik heb er 1
mijn vader gemaakt. ik zal ff foto maken..
xx

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:02

Bezig met uploaden.
Heb 8 foto's 2 van schouderstand, 4 van ton :D.
Let niet op rare bekleding, was mijn moeders idee :+.
hahaa,, en dat hoofd, en die staart,, dat heeft me vader ook gemaakt, vond ie leuk. hahaha.

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 18:05

ik heb alleen een ton van vaten. :o
heeft mijn vader ook zelf gemaakt, (A)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:39

Hoe plaats je ook al weer foto?

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 18:40

met de link er tussen

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 18:41

[img]link[/img]

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:50

Let niet op rare bekleding van ton :+ mijn ma's idee :P.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ton met hoofd en staart :+

Afbeelding

Afbeelding

schouderstand.
1ste is slechter dan 2de.. (d8 ik, uit m'n hoofd (kan ook andersom zijn :+ ), kon niet goed zien met uploaden enalles...) Commentaar? Tips?
btw,, goedkope singel gekocht die er omheen zit, handvaten bewegen los van elkaar dus was wel btj eng om een schouderstand te doen enzoo,, ook nog niet egt les over gehad, maar zelf maar gaan oefenen... houd d'r rekening mee a.u.b..

Afbeelding

Afbeelding

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:20

wat vinden jullie van mij ton en schouderstand?
xxx

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 19:21

ik kan hem niet zo goed zien omdat de foto zo klein is, :o

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:26

als je m aanklikt is ie groter ;) .

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 19:28

voor zover ik het kan zien vind ik hem netjes. :D

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:47

Mooi :D nog verdere tips?
voor opsprong, opzwaaien en andere zwaai oefeningen?
hoe je dat t best op grond kan oefenen ook?
ik zal nog wel eens wat foto's plaatsen, ook van schouderstand :D. Zit ik niet te veel op bovenrug (bovenlichaam te ineen (net als koprol, etc.) (neigde ik op ton bij training naar, en ook op paard btw. heb ik 1x geoefend :+ )