Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nouks schreef:Tsja... Het KAN. Maar je kunt ook van je paard vallen en daarbij kan je paard ook op de teugel gaan staan. Je paard kan ook op de één of andere manier over de kop slaan en daarbij z'n rug breken. Je paard kan ook één keer uit de bocht vliegen in de wei en daarbij een been breken. Ik zou me er niet al te druk over maken als ik jou was. Longeren met hoofdstel moet gewoon kunnen, helemaal als je met bijzet, touwtjes, pessoa of dergelijke aan de slag wil.
babbii_lief schreef:Nouks schreef:Tsja... Het KAN. Maar je kunt ook van je paard vallen en daarbij kan je paard ook op de teugel gaan staan. Je paard kan ook op de één of andere manier over de kop slaan en daarbij z'n rug breken. Je paard kan ook één keer uit de bocht vliegen in de wei en daarbij een been breken. Ik zou me er niet al te druk over maken als ik jou was. Longeren met hoofdstel moet gewoon kunnen, helemaal als je met bijzet, touwtjes, pessoa of dergelijke aan de slag wil.
ga ik in mee.
ik longeer ook met hoofdstel
Sfietje schreef:Ik longeer ook met hoofdstel.
Ik heb net juist altijd geweten dat je niet met halster mag longeren.
Ook omdat ze met halster in de wei staan en dan denken als ze moeten werken met halster, het maar een beetje spelen is.
Maar ja dat is mijn mening...
met rijden kan paard erook op gaan staan bij een val oid en pony van mijn vriendinschrok toen ze afstapte rukte teugels ui handen en ging er op staan hoofdstel en bit doormidden maar pony heeft er niks aan overgehouden
Nouks schreef:Tsja... Het KAN. Maar je kunt ook van je paard vallen en daarbij kan je paard ook op de teugel gaan staan. Je paard kan ook op de één of andere manier over de kop slaan en daarbij z'n rug breken. Je paard kan ook één keer uit de bocht vliegen in de wei en daarbij een been breken. Je kunt zelfs aan worden gereden als je oversteekt bij een zebrapad, moet je dan ook maar niet meer oversteken? Ik zou me er niet al te druk over maken als ik jou was. Longeren met hoofdstel moet gewoon kunnen, helemaal als je met bijzet, touwtjes, pessoa of dergelijke aan de slag wil.

aslo schreef:Ligt een beetje aan het doel van het longeren.

CharleyT schreef:Gewoon doorgaan met longeren met hoofdstel, heel verstandig. Liever niet aan een halster longeren, tenzij je weet dat het paard heel relaxt is.

Sfietje schreef:Ik longeer ook met hoofdstel.
Ik heb net juist altijd geweten dat je niet met halster mag longeren.
Ook omdat ze met halster in de wei staan en dan denken als ze moeten werken met halster, het maar een beetje spelen is.
Maar ja dat is mijn mening...
Yvank_ schreef:Nee hoor kan bestmet rijden kan paard erook op gaan staan bij een val oid en pony van mijn vriendinschrok toen ze afstapte rukte teugels ui handen en ging er op staan hoofdstel en bit doormidden maar pony heeft er niks aan overgehouden
Dat is best heftig nog!
ni3ki3 schreef:Ik zie persoonlijk meer op tegen die bitverdeler waar jij over spreekt. Ik heb een paar keer longeerlessen gehad en die vrouw was daar heel erg op tegen.
Hij verdeeld namelijk helemaal niet, je hebt meestal alle druk op de buitenkant staan, het binneste dingetje hangt los.(dat was de uitleg van de instructeur hierover)