Plassen op commando

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DonCamillo

Plassen op commando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 22:08

Mijn paard kent inmiddels aardig wat kunstjes, waaronder plassen op commando. Natuurlijk ben ik daar best een beetje trots op en daarnaast is het erg handig om zijn stal schoner te houden (al wacht hij heus niet op me als hij hoge nood heeft!). Nu ben ik erg benieuwd of er meer mensen zijn die hun paard zulke idiote dingen aangeleerd hebben. Daarbij denk ik dus niet aan de "gewone" kunstjes, zoals liggen of steigeren (hoe knap ik dat trouwens ook vind), maar aan echt zeldzame of bijzondere truukjes. Laat iedereen eens lachen of zich verbazen!
Laatst bijgewerkt door DonCamillo op 15-04-08 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Bojangles

Re: Plassen op commando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:08

Mijn paard kan slurpen Bloos

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:37

Jauke kan kruipen en kan zijn oren op commando naar voren zetten Lachen

bokkenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:39

DonCamillo schreef:
Mijn paard kent inmiddels aardig wat kunstjes, waaronder plassen op commando. Natuurlijk ben ik daar best een beetje trots op en daarnaast is het erg handig om zijn stal schoner te houden (al wacht hij heus niet op me als hij hoge nood heeft!). Nu ben ik erg benieuwd of er meer mensen zijn die hun paard zulke idiote dingen aangeleerd hebben. Daarbij denk ik dus niet aan de "gewone" kunstjes, zoals liggen of steigeren (hoe knap ik dat trouwens ook vind), maar aan echt zeldzame of bijzondere truukjes. Laat iedereen eens lachen of zich verbazen!

Ohh hoe heb je hem dat geleerd? De pony van onze dochter moet altijd plassen voor hij de ring in gaat en we kunnen fluiten wat we willen, hij doet het niet..... alleen op stal wil hij plassen!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:40

haha wat een leuk topic; ben benieuwd wat er allemaal voorbij zal komen. Kan zelf helaas niets bijdragen Haha!

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:41

Plassen op commando Bloos ? Hoe leer je dat dan Tong uitsteken ?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:48

Ik zal morgen even een filmpje maken van mijn slurpende paard!

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:51

haha Leuk xD
Ben benieuwd naar je filpje Bojangles !!
Hoe ben je eigenlijk op het idee gekomen om je paard te leren plassen op commando ??

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:52

mijn paard plast ook op commando, altijd makkelijk als je het moet opvangen voor urine controle, ook gaat hij eten op commando zelfs als er biks in de bak ligt en ik zeg wachten dan doet hij dat ook, lief he ook eet hij pas iets uit je hand als je zegt dat hij het mag pakken, hij is erg op de commando,s dus ook met rijden doet alles op stem in galop/stap/draf. zelfs rij ik zonder hoofdstel alleen met zadel supper cool. ik heb hem al 23 jaar hij is mij grootste vriend dat snappen jullie wel he.

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:09

Whaha Plassen op commando.. Dat lijkt me inderdaad erg handig! Haha! Mijn pony is niet zo goed in trucjes leren.. Bloos Behalve natuurlijk het commando 'Eten', dan doet ze het ook meteen. Vork

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:11

och wat grappig pissen op commando whaha Tong uitsteken
tja hier niet zoveel bijzonders ben maar net met alles begonnen enzo hehe

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 22:19

Nou, dat filmpje wil ik ook graag zien!
Tja, waarom leer je een paard plassen? Zeker 30 jaar geleden heb ik op tv een documentaire gezien over een oudere vrouw, die haar paarden (merries, volgens mij waren het Friezen) geleerd had in een emmer te plassen. Dat is me altijd bij gebleven. Toen ik eenmaal een eigen paard had (moest er 30 jaar op wachten, ja) ben ik begonnen met VHD.
Nu heb ik elke gelegenheid aangegrepen om natuurlijk, spontaan aangeboden gedrag op commando te zetten, zoals flehmen, gapen en dus ook plassen. Ik had het geluk dat hij dat vaak deed na het losmaken van de singel na het rijden. En ja, dan maar fluiten en belonen. Later geprobeerd op andere tijden op dezelfde plek in de rijbak en daarna weer op andere plaatsen in en buiten de bak. Nu laat ik hem plassen voordat hij 's avonds uit de wei op stal gaat, en 's avonds laat haal ik hem er nog even uit (mijn vriend laat dan de honden uit en ik laat het paard uit, zeg maar). Op die plasplek groeit nooit meer iets!
't Is dat hij nooit mest als ik in de buurt ben, anders had hij dat ook wel op commando geleerd!

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 22:25

O ja, bokkenootje: als die pony alleen op stal plast dan ben je er blijkbaar vaak bij! Grijp je kans als hij het doet: fluiten en belonen! De aanhouder wint.

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:33

flemen Lachen

x_Liiv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:22

Mijn verzorgpony kan flemen en op het blok.

Marronn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:32

Als ik voor de wedstrijd mijn paard buiten zet, merkt hij al dat hij op wedstrijd gaat. Als ik hem dan weer even in zijn stal zet gaat ze meteen plassen en poepen. Dat doet ze alleen als ze wedstrijd heeft! Tong uitsteken

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:32

mijne plast ook op commando. Hij plast nogal veel en gelijk waar. We hebben steeds het vaderlied gefloten en zo heeft hij de link gelegd vaderlied fluiten=plassen.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:33

Mijn oude pony kon op commando ( wel met snoepje:P) een buigng maken

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:42

haha geweldig topic ik volg het wel even mss komen er nog handige tips voorbij:)

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:47

Ik weet wel dat er een heleboel paarden die op hoger niveau lopen ook op comando plassen i.v.m. dopingconttroles

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 16:12

Wat een geniale dingen leren jullie je paard aan zeg. Ook ik kan niets bijdragen - behalve dat mijn paard borstels op commando aanraakt -, maar dat is niet echt spannend. *LOL*
Blijf dit topic even volgen. Ben benieuwd naar foto's of filmpjes!

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:58

en plassen ze alleen als jullie het zeggen? dus als je er niet zijn en hij moet nodig, doet die het dan niet? Tong uitsteken

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 15:32

Dat plassen op commando kan heel gevaarlijk zijn. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat de paarden het inderdaad niet meer deden wanneer de eigenaar er niet meer was, of paarden die uitsluitend op een emmer plaste. Dit leverde grote problemen op en heeft voor de paarden gezondheidsrisico's met zich meegebracht!
Pas hier dus asjeblieft mee op! Natuurlijk lijkt het handig, maar het zijn wel natuurlijke behoeftes. Ik moet er persoonlijk toch niet aan denken dat ik alleen naar de WC mag als ik hier het commando toe krijg!
Maar, Vrijheidsdressuur daar ben ik verder ook mee bezig, en het is een superleuke tak van de paardensport die zich vooral richt op het versterken van de band. En dat is voor mij toch een van de belangrijkste dingen.

Phoe, heel verhaal Tong uitsteken

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:01

DonCamillo schreef:
't Is dat hij nooit mest als ik in de buurt ben, anders had hij dat ook wel op commando geleerd!

Nee hij kijkt wel link uit Haha! Haha! Haha! Haha!

Ocho kan al een beetje plassen op commando, hij kan zijn hoofd schudden, voetballen en ja knikken. Met vhd heb ik hem nog wat dingetjes geleerd. Maar ik ben niet zo fanatiek als ik zou willen.
Mijn stalgenote (wickedwyvern) heeft haar paard leren apporteren. Ook heel handig als je eens wat verliest onderweg, je zweep of je hoed....

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:06

Mijn pony moest bij de vorige eigenaar altijd in een emmer poepen/plassen, ze wachtte ook altijd rustig tot haar baasje kwam Clown