Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nagini schreef:Ja oké maar dan moet 'ie dus wel al op de volte zijn. Wat hij soms ook niet doet. Ik heb het idee dat ie het ook niet ten volle snapt.
Ik heb ervaring met longeren.
maykie schreef:Ik heb hetzelfde probleem met mijn bijna driejarige. Ja ik heb ervaring in longeren, sta goed, etc... Als hij het zat is, gaat hij stil staan, draait zich naar je toe en komt vrolijk op je af lopen, klikken met de zweep doet hem uberhaubt niks...een tik geven ook niet. Maar moet zeggen dat hij steeds beter op mijn stem reageerd, hierdoor gaat het steeds iets beter.
Citaat:Suzan, dat is juist het probleem
Ik weet ook dat het niet de bedoeling is dat ie dat doet
Nagini schreef:Ik zal eens kijken of ik er een filmpje van gemaakt krijg morgen dan kunnen jullie misschien zien wat ik bedoel.
Vind het vrij moeilijk om uit te leggen. Op een bepaald stuk van de bak/ronde gaat ie eigenlijk automatisch stil staan en dan draait ie zich naar mij toe.
Maar de rest van het rondje (3 kwart zeg maar) blijft ie gewoon lopen dus dan zou m'n lichaamstaal op dat stukje veranderen?
Ik zal kijken voor een filmpje.
maykie schreef:Nagini schreef:Ik zal eens kijken of ik er een filmpje van gemaakt krijg morgen dan kunnen jullie misschien zien wat ik bedoel.
Vind het vrij moeilijk om uit te leggen. Op een bepaald stuk van de bak/ronde gaat ie eigenlijk automatisch stil staan en dan draait ie zich naar mij toe.
Maar de rest van het rondje (3 kwart zeg maar) blijft ie gewoon lopen dus dan zou m'n lichaamstaal op dat stukje veranderen?
Ik zal kijken voor een filmpje.
Ik snap hem, want dat is precies wat die van mij ook doet. En die van mij loopt ook als een olifantje achter me aan in de bak, waar ik ook heen ga, ga ik rennen draaft hij, sta ik stil staat hij ook stil. Heel vervelend. Ik weet zeker dat hij mij wel begrijpt, maar maakt er vaak een spelletje van.
tantjeuh schreef:Ik heb een soortgelijk probleem. Alleen is het bij mij niet op één deel van de volte, wel alleen als ze op de rechterhand moet draven. Linksom gaat perfect, luistert goed op stemhulpen, kan makkelijk vijf/zes overgangen maken op één volte,... Rechtsom is het protest. Een/twee rondjes willen nog wel eens, maar dan draaid ze ofwel héél plots om, ofwel draaid ze naar mij en blijft ze zo voor mij staan. Drijven is allemaal goed en wel, maar het paard is ZO snel dat ze al gedraaid is/stilstaat voordat ik doorheb dat er iets aan de hand is. Drijven richting achterhand gaat ook niet als het paard recht voor je staat.. Paard draaid mee als jij ergens heengaat..
Vervelend probleem..
marleeniej schreef:eerst laat je hem zien, dan maak je een rondje richting hem en zo nog een keer maar dan wat dichterbij tot je na ongeveer 4 stappen hem ook echt raakt. Hij zal dit principe snel doorkrijgen.