Ik wil graag bij een van mijn verzorg paarden een pessoa gebruiken!
Maar het is een beetjee een paniek zaaier (A)
Niet zo heel erg, maar ze schrik wel van dingen!
Nu ben ik benieuwd hoe ik het beste kan beginnen?
En ja ik krijg hulp!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

peehtje schreef:Laat een goed iemand je helpen!! Ga er niet alleen mee zitten Kl.oten!!. Of je werkt je pony naar de knoppen. Of er gebeuren ongelukken.

Kan dat ook met een gewoon halster? Ja toch?
. Want als de standen niet goed zijn kan een training zinloos zijn en soms idd je paard juist verpesten.
. Stonden ook hele handige dingen in... Maar die heeft niet iedereen en die leest ook niet iedereen
Ik denk dat ik een boek ga aanschaffen over longeren!
De werking is dan precies hetzelfde. Als het paard zijn rug wegdrukt, en dus de neus vooruit drukt, dan spant het bontje zich aan, waardoor de achterhand wordt gestimuleerd, het hoofd weer zakt en de rug weer ontspant, precies hetzelfde als met bit. Het enige verschil is dat je óf druk in de mond hebt, óf druk op de neus.
Dan zou het halster al boven de neusgaten moeten hangen, en dan zou het paard al op het touw moeten trappen in volle galop, en zelfs dan nog is dat moeilijk.. Nee, neusbeentjes breken kan bijna niet, daar wordt alleen voor gewaarschuwd bij hackamores met lange scharen die veel te laag hangen.