Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
aantje schreef:Misschien snapt ze niet dat ze op de volte moet blijven..
Je kan iemand proberen te vinden die er even een paar keer naast blijft lopen. Succes!
Dito schreef:en anders eventueel dubbele longe..
Ik heb er zo ook 1 gehad en heeft het met behulp daarvan afgeleerd. (maar die werd dan ook gevaarlijk met het naar je toe komen)
appelbolfan schreef:Deed mijn merrie ook, je moet dan gaan 'hengelen' met de longeerzweep in haar richting. Dat is een gebaar dat wilde paarden ook naar elkaar maken als ze een ander niet in de buurt willen.
Mijn merrie heeft het daarna nooit meer gedaan.
Dito schreef:appelbolfan schreef:Deed mijn merrie ook, je moet dan gaan 'hengelen' met de longeerzweep in haar richting. Dat is een gebaar dat wilde paarden ook naar elkaar maken als ze een ander niet in de buurt willen.
Mijn merrie heeft het daarna nooit meer gedaan.
Die van mij ging dan dus steigeren.
lianne14 schreef:Wegjagen met de zweep, en zonodig een tikje geven..
Dito schreef:en anders eventueel dubbele longe..
Ik heb er zo ook 1 gehad en heeft het met behulp daarvan afgeleerd. (maar die werd dan ook gevaarlijk met het naar je toe komen)
LaDar schreef:Mijn paard deed dat ook in het begin (toen was ze 3 jaar) Ik dreef haar met mn zweep een beetje naar buiten, zorgde zelf dat ik achter haar binnenoog bleef en met je stem kan je ook van alles duidelijk maken. Succes