Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
o0marije0o schreef:Hoef je niet drie keer te zeggen draf voordat er eindelijk iets gaat gebeuren?
Zo nee, zorg dat dat in orde komt.
o0marije0o schreef:Zodra je merkt dat je paard om wil draaien, drijf je enorm op met je zweep en de druk op de longeerlijn maak je groter. Desnoods verander je naar een gang harder.
o0marije0o schreef:Ik vind het wel een beetje over komen alsof jullie rangspositie problemen hebben. Kijk hier wel mee uit, want een paard kan an onverwachts heel gek doen.
Kaat18 schreef:Ik denk dat je dit probleem moet oplossen met grondwerk, ze heeft geen respect voor je. Ik had dit ook met de haflinger die ik verzorg, die kreeg door dat ik machteloos was als hij zich snel naar mij toe draaide en probeerde te steigeren. Hem dan voorwaarts drijven lukte niet, hij kon vliegensvlug ronddraaien op zn voorbenen, hij wilde gewoon het 'gevecht' met mij aan gaan. Ik ben wat grondwerk gaan doen, en heel consequent gaan werken, nu gaat het goed, als ik m zie denken kan ik m al met mn stem corrigeren.
Begin met wat simpel grondwerk, dat ze leert wie de baas is.
fresco schreef:Ik denk dat het paard geen respect heeft voor jou en je dus niet als leider ziet.
Je kan onder begeleiding van een ervaren persoon eens een join-up doen, dat helpt echt, als je het goed doet.
Verder moet je met longeren er goed opletten dat je wel achter de schouder blijft staan en dat je paard aan de hulpen staat, dus veel grondwerk doen!
Het paard moet zich alleen in jou interesseren en in niemand anders, succes.
kiekjee schreef:fresco : ik heb idd ook een keer iets gelezen over een join-up, weet iemand wat dit precies inhoud?
ik heb namelijk ook het probleem gehad dat mijn paard omdraaide aan de longeerlijn, maar ze doet dit nu gelukkig niet meer..
Spoec schreef:- Of ze is aan het draven en draait ineens met haar hoofd naar mij toe en gaat dan stil staan ..
Als ik dan de zweep erachter houd (voordat ze dus probeert om te draaien) dan doet ze het nog en gaat ze zelfs dreigen met stijgeren ..
Chico4life schreef:Spoec schreef:- Of ze is aan het draven en draait ineens met haar hoofd naar mij toe en gaat dan stil staan ..
Als ik dan de zweep erachter houd (voordat ze dus probeert om te draaien) dan doet ze het nog en gaat ze zelfs dreigen met stijgeren ..
heb ik ook
ik durf haar echt niet meer te longeren
Trice schreef:Heb je al eens geprobeerd om met een dubbele longe te longeren?
Daarmee sluit je het paard zodanig op dat hij eigenlijk geen ruimte heeft om om te draaien. Helaas reageren niet alle paarden even goed op een dubbele longe, maar misschien is het het proberen waard?
Citaat:Gebeurt bij mij ook!
Ik merk dat op het moment dat de lijn onder haar staart kruipt, dat mijn paard haar kont aanspant,daarmee dus haar staart naar beneden duwt, en haar benen nog verder onder de massa schuift ..
Deze 3 handelingen van haar samen, maken dat de lijn muurvast onder haar kont blijft zitten ookal zou ik die lijn helemaal loslaten ..
Bij mij schuift de lijn dus onder haar kont op het moment dat zij haar staart over de lijn zwiept en de lijn er dus onder komt te zitten, ze raakt dan in paniek en klemt de lijn alleen maar vaster onder haar staart ..