Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maaaike schreef:Misschien kan je proberen in een bak te longeren, dan kan hij sowieso niet weg..
ladigo14 schreef:een volwasene vragen die wat sterker is michien houd die hem wel.
maar shetlandertjes zijn dan wel klein ,. maar die kunnen aardig sterk zijn
emmaatjuh schreef:Iid in een bak.
aan de dubbele longe?
iemand mee laten lopen?
kleine_joyce schreef:Maar ff een vraagje als je um in de bak longeert hoe kn die dan naar zn stal rennen en laat uhm maar lekker bokken me die dubbele longe gewoon me je zweep naar hem toe als tie ut naar jouw probeert en vooral niet opgeven als tie wegrent want dan blijft hij ut doen
kleine_joyce schreef:o ok maar haal je um dan wel weer terug als tie is wegerent en probeer je hetdan opnieuw?
Je moet hem dan gewoon pakkn en dan lat je um desnoods een rondje stappen beloon je hem en stop je en zo opbouwen op een gegeven moment snapt hij dat hij als die het goed doet een snoepje ofzoiets als beloning krijgt en zal hij ut niet meer doen.
Je moet gewoon rustig aan begin eerst stap een of twee rondjes dan steeds meer rondje en op een gegeven moment draf enz.
En veel belonen als tie ut goed doet
kleine_joyce schreef:ok verdere tips heb ik niet veel succes en ik hoop dat ut lukt
ladigo14 schreef:is er ook geen andere bak ik de buurt waar je mag longeren dan?
of gewoon in een weiland.
ladigo14 schreef::P ow ja dat heb je dat probleem weer. maar dan rent die teminste niet na stal.
als je dat weiland iets klein maakt dan . zodat die niet zo veel kan rennen , ietsje groter dan het rondje dat die moet lopen met longeren.
dan is er vanzelf geen lol meer aan om door zon klein landje te rennen