*blond* Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

*blond* 

)

Banjer schreef:Ohja.. ik benadruk het nog maar een keer: NA ELKE CLICK VOLGT WAT LEKKERS!
NinaTijger schreef:waar kan je ze kopen?
in een dieren speciaal zaak?

Banjer schreef:het fijne van een clicker vind ik dat er geen emotie in klinkt...
Als je boos bent, of verdrietig, hoort je paard dat in je stem.
...
En verder zit het woordje zo goed ingeprent bij Mirei dat ze zelfs bij een minder enthousiast gebrachte 'braaf' nog wel snapt dat ze het goed gedaan heeft 
Het is met gebruik van clicker dus niet zo dat je niet meer extra enthousiast of minder enthousiast over een oefening kunt zijn.
Dus daarom werk ik graag bewust met een beloningssignaal, dat voorkomt verwarring
Maar dat geldt voor mij persoonlijk, want zoals ik al zei geloof ik best dat het goed zal werken 
) was op zich niet vreemd. Vond het wel grappig zelfs, werd ik even met mijn neus op de feiten gedrukt
Suziej schreef:Hoe kan het paard nou weten dat hij bij de klik braaf is?
Nannes schreef:bij een klikker kan je ook precies op het juiste moment doen.
...
Als je het met je stem gaat doen, komt misschien het 'braaf' er pas uit alstie weer met 4 benen op de grond staat,
Net zo snel als ik op een clicker kan drukken
Door met je stem ook nog erbij te zeggen zovan braaf, en goedzo en alles. Weetje paardje dat die het zegmaar super gedaan heeft.