Beetje nieuw hier (op dit subforum), en vooral hierin...
Paar maanden geleden een nieuwe dame op stal gekregen die wel aardig parellikunsten bezit zeg maar... Rijdt net als ik vrij fanatiek, ook altijd actief geweest in de wedstrijdsport en binnenkort met een van onze paarden hopelijk ook. Helemaal leuk...
Ze is dan ook vrij veel bezig met parelli met haar paard... Mijn grondwerkervaring gaat niet veel verder dan dressuurmatig longeren. Ik denk dat mijn paard Parelli (voor zover ik er bekend mee ben en dat is zeer matig) ook wel leuk vind... Eigenaar is er ook helemaal enthousiast over. En zo kwam het dan onze nieuwe stalgenote een les heeft georganiseerd, morgenochtend.
En nu is er natuurlijk heel erg veel te vinden hierover online. Maar ik ben vooral op zoek naar het effect dat je merkte op het rijden?
En dan niet het vrijblijvende rijden wat ik voornamelijk link aan Parelli en grondwerk... Maar echt dressuursport.
Wij rijden nu Z1...
Wat ik hoop dat is dat het onze harmonie kan verbeteren. Is dat realistisch?
Ik ben veel te ongeduldig en nieuwsgierig... Verwacht ik er nu te veel van? Wil ik dit na morgen nooit weer? En ik was nog wel bijna heftige touwhalsterkleurtjes aan het uitzoeken

En natuurlijk wil ik ook graag weten hoe jullie het zelf inpassen in je trainingen...