Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Renee_S schreef:Mocht het mogelijk zijn op het gebied van karakter van jouw paarden zou ik er persoonlijk misschien juist voor kiezen om ze 'gewoon' weer onder het zadel te nemen. En dan heel rustig opbouwen. Eerste week 5min stappen, 2e week 10min, 3e week kort drafje er bij en zo gewoon heel rustig uitbreiden.
Zo heb ik het bij mijn koudbloed gedaan toen hij bijna een half jaar stil heeft gedaan door blessure.
Evt kun je dit aanvullen met wandelen etc. Longeren vind ik persoonlijk behoorlijk belastend, zeker voor een ouder paard, omdat het continue op de volte is. Ik zou liever rechtuit 3min draven in de opbouw fase dan aan de longe
Rizette schreef:Maar even voor de beeldvorming. Als een halster een probleem is hoe is dan de smid de afgelopen jaren bezig geweest en zijn ze dan nooit gepoetst of wat dan ook?
Dan zou voor mij toch het eerste zijn , ze weer enigzins toonbaar krijgen. Eens goed schoonmaken , manen uit de klit enz enz.
PinkyBrain schreef:Daar zat ik dus ook aan te denken. Merrie vertrouw ik blind. Daar kan ik zo opstappen voor mijn gevoel.
Ruin heeft echt een andere aanpak nodig. Hij is vrij schrikachtig en dus niet doorgereden weggezet. Daar ga ik no way op nu.