Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simaxbc schreef:Hoi,
Ik heb wel een paar ideetjes die je met haar kan doen.
Eerst kom ik nog even terug op het longeren, dat is volgens jou levensgevaarlijk. Ik zou hiervoor oefenen, problemen zijn er om op te lossen en niet om uit de weg te gaan. Longeren is een hele goede afwisseling en zeker als je paard wat kilootjes kwijt moet. Ook kun je naast de fiets met haar, dit is een de wei een beetje lastig. Als ze verkeersmak is kun je gewoon met haar naar buiten, ze vind het misschien vervelend om alleen te gaan maar dan heeft ze pech. Je moet haar overtuigen dat ze niet alleen is, ze is samen met jou. Het lijkt er een beetje op dat je problemen uit de weg gaat! Dat snap ik want dat is de makkelijkste weg (heb ik ook vaak gedaan hoor!) maar niet de handigste, je kunt nou eenmaal niet altijd maar in de wei blijven. Wat ook erg leuk is om te doen is een klein parcourtje te bouwen met hindernissen en obstakels en dan aan de hand het parcourtje afleggen. Dat is goed voor haar conditie. Lange lijnen ook een optie. Buiten wandelen. Rijden inderdaad. Spelen, je zou het niet denken maar toch als je eenmaal aan het spelen bent en je pony is lekker speels en druk vliegen de kilo's eraf.
Bollebuik schreef:Simaxbc schreef:Hoi,
Ik heb wel een paar ideetjes die je met haar kan doen.
Eerst kom ik nog even terug op het longeren, dat is volgens jou levensgevaarlijk. Ik zou hiervoor oefenen, problemen zijn er om op te lossen en niet om uit de weg te gaan. Longeren is een hele goede afwisseling en zeker als je paard wat kilootjes kwijt moet. Ook kun je naast de fiets met haar, dit is een de wei een beetje lastig. Als ze verkeersmak is kun je gewoon met haar naar buiten, ze vind het misschien vervelend om alleen te gaan maar dan heeft ze pech. Je moet haar overtuigen dat ze niet alleen is, ze is samen met jou. Het lijkt er een beetje op dat je problemen uit de weg gaat! Dat snap ik want dat is de makkelijkste weg (heb ik ook vaak gedaan hoor!) maar niet de handigste, je kunt nou eenmaal niet altijd maar in de wei blijven. Wat ook erg leuk is om te doen is een klein parcourtje te bouwen met hindernissen en obstakels en dan aan de hand het parcourtje afleggen. Dat is goed voor haar conditie. Lange lijnen ook een optie. Buiten wandelen. Rijden inderdaad. Spelen, je zou het niet denken maar toch als je eenmaal aan het spelen bent en je pony is lekker speels en druk vliegen de kilo's eraf.
Ik ben ook van plan het longeren te gaan oefenen, hiervoor wil ik eerst een Rambo micklem multi kopen, zodat ik haar kan longeren met Kaptoom wat beter gaat denk ik. Over het naar buiten gaan, als ik met haar weg wil gaan, wat ik overigens regelmatig oefen maar niet echt verder in kom, begint ze zodra we het terrein van stal af lopen te hinniken en als ik dat negeer en verder loop gaat ze na een paar meter steeds stilstaan een paar keer en als ik dan blijf vragen of ze mee loopt, loopt ze uiteindelijk mee. Dat heeft ook lang geduurd voordat ze dat deed. Dan loop ik weer een stukje verder en dan begint ze te steigeren net zolang tot we terug gaan. Dit probeer ik overigens wel goed af te sluiten en dus terug te gaan zodra ze een stukje heeft gelopen zonder te steigeren. Ze is echt 100% verkeersmak en vind nooit wat eng dus daar ligt het echt niet aan.
Pleunvdb schreef:Je kan ook een keer van het terrein afgaan met een paard wat ze vertrouwd en wat wel makkelijk het terrein afkan![]()
Misschien een goed idee?
Laurora schreef:Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd waarom het longeren volgens jou levensgevaarlijk is. Hoe pak je het aan als ik vragen mag?
(niet aanvallend bedoeld hoor)
Bollebuik schreef:Laurora schreef:Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd waarom het longeren volgens jou levensgevaarlijk is. Hoe pak je het aan als ik vragen mag?
Ten eerste wil ze al niet bij me vandaan, als dat eenmaal gelukt is een paar meter dan gaat ze heeel hard rennen, bokken, steigeren richting mij. Ze kan niet draven en al helemaal niet stappen aan de longe. Ik doe niks anders bij haar dan bij mn andere paard die wel gewoon doet wat de bedoeling is.
JudithGigi schreef:Dat vind ik heel slecht advies, en ik zou ook niet dit soort advies geven aan iemand met een gevaarlijk paard als je er zelf weinig ervaring mee hebt...
Gewoon les voor nemen
Bollebuik schreef:Laurora schreef:Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd waarom het longeren volgens jou levensgevaarlijk is. Hoe pak je het aan als ik vragen mag?
Ten eerste wil ze al niet bij me vandaan, als dat eenmaal gelukt is een paar meter dan gaat ze heeel hard rennen, bokken, steigeren richting mij. Ze kan niet draven en al helemaal niet stappen aan de longe. Ik doe niks anders bij haar dan bij mn andere paard die wel gewoon doet wat de bedoeling is.