Ik had een vraagje., mijn pony kent (correct) het steigeren onder het zadel en aan de hand. Ze doet dit alleen als ik het vraag en heb het haar verder nooit zien doen. En dat zal ook niet gebeuren want ze is correct opgevoed.
De pony kent onder het zadel het steigeren met een zweepje zachtjes voor op de borst te tikken, niks kwaadschikts. Ze doet dit braaf en mooi rechtop en slaat soms mooi uit met haar benen. Ze staat goed in balans
Als ik aan de grond wil oefenen, zoals ik het haar geleerd heb met een soort van 'wave' beweging. Ze komt wel omhoog, alleen echt totaal uit balans, stapt achteruit en komt echt een banketstaaf 20 cm omhoog. Hoe kan ik het haar leren net zo goed te doen als onder het zadel?
Les nemen hier in.. Tsja ik wil graag van 1 iemand les maar die vind friesland te ver voor 1 pony. Verder is het niet echt mijn passie en mijn leven om echt actief vd te doen. Het is meer voor de lol. Wil de pony niet? Dan hoeft het van mij ook niet. Moet wel leuk blijven.
Hoor het graag! En ik hoop niet dat er teveel negatieve adviezen komen waar ik toch niks aan heb