Ik heb wat problemen, met me pony en mezelf.
Onze karakters botsten nog al eens met elkaar.
Ik weet niet goed hoe ik het op moet schrijven
Mijn pony heet Enya ze is een fjorden merrie van 7 jaar.
Enya is fijngevoelig, zeker niet dominant en ook heel gevoelig voor energie.
Ik heb haar wat vragen gesteld aan iemand die met haar kan praten en dingen kloppen allemaal
Als je er niet in gelooft, maakt mij niet uit, ik geloof het wel.
In dat verslag stonden ook dingen over mij.
Dit ging over de vraag waarom ze bij mij schrikkerig is en bij kinderen en bange mensen niet.
Er is nog een tweede gegeven voor Enya die te maken heeft met het energieveld en die Enya noemt: onrust in de energie en afsluiten voor het gevoel in het algemeen. Beide vindt Enya ook niet fijn. Bij onrust van binnen gaat Enya heel snel schrikken, zij kan zich dan namelijk helemaal niet concentreren. Volgens Enya komt er soms onrust omdat Joyce allerlei voorstellingen in haar hoofd heeft hoe ze dat wil en wanneer ze dat wil. Soms is ze hierdoor helemaal niet aan het voelen wat er gebeurt en dat is juist voor Enya het allerbelangrijkste. Niet straks, maar nu, niet denken, maar voelen.
Ook zegt ze dit:
Zij is meer het paard van de vrijheidsdressuur en het hele verfijnde werk, zij zou in principe hele prachtige dingen kunnen met een mens geheel zonder zadel, teugel etc. Daar is zij gevoelig genoeg voor en heeft ook de drive om dat te willen.
Dit vooral ik wil dat natuurlijk heel graag, en alles moet in 1x goed en alles moet ze in 1x snappen en goed doen. Dan ga je weer naar het bovenstaande, vooral als ze de spagaat moet doen gaat ze heel dom doen, niet meer geconcentreerd etc. En dan word ik boos en word zij denk ik bang om de spagaat te doen. Ik wil natuurlijk dat heel graag zonder tuig enzo, maar hoe kan ik mezelf veranderen.
Ik heb PDD-NOS en dus vooral het niet gaan zoals ik wil word ik boos. Soms zelfs een woede aanval en ga ik haar slaan en heb daarna hartstikke veel spijt van. Maandag was het weer. Ik ga weer bitloos rijden en de eerste keer een klein rondje ging goed, het grote rondje de heenweg ging geweldig maar de terug weg word ze drukker, ik ging galoperen en ze ging er gewoon vandoor. Ik kon niks, gelukkig wel naar bomen gestuurd, en ik was zoo kwaaad dat ik haar ging slaan

Kan hier wat aan gedaan worden en hoe?
(sorry voor het lange bericht, hopelijk begrijpen jullie het, zo niet probeer ik het nog duidelijker uit te leggen)