Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:maar respect heeft ze ook niet zo is gebleken.
Sizzle schreef:Dit was toch de merrie die M2 gelopen had en waarmee je een goede manegeles gehad hebt en waarmee je nu eerst grondwerk ging doen omdat jij problemen hebt met dominantie verhoudingen?
Lijkt me dan duidelijk dat het een ruiter probleem is.
terpentijn schreef:Ik heb nu al een heel aantal topics van je gelezen, en ik kan alleen maar zeggen: neem nu eens professionele, goede instructie/begeleiding. Het zijn elke keer weer van die beginnersvragen en problemen. Niet dat daar iets mis mee is, maar zo blijf je in een kringetje ronddraaien. Dan loop je weer hier, dan weer daar tegenaan.
Neem nou eens een keer écht goede (betaalde) begeleiding, en professionele instructie, niet een vriendin die dit of dat zegt, maar van een instructie die er echt verstand van heeft. Investeer daar wat in!
Via Bokt kun je het niet leren. Dat kan niemand.
MaricoGraphy schreef:Tja jullie oordeel over mijn vriendin. Neem ik liever met een grote korrel zout. Ze kreeg de haflinger gepakt en kon hem in no time doen gehoorzamen aan haar zonder de kalmte te verliezen.
Daarnaast loopt de merrie wel gewoon rechtsom als ik haar zonder longe laat lopen in de piste. Het is dus echt aan de longe dat ze het niet wil.