Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xMaxxiee schreef:En ik zie bij ons op stal ook veel mensen die naast het paard "dressuren" zegmaar. Maar ik kan niet zo goed vinden hoe dat heet en of daar ook instructeurs of sites voor zijn. Dat sprak mij ook heel erg aan, heb namelijk een paardje dat altijd gek was op hard werken en dressuren maar hij wordt niet meer gereden. Maar als ik hem dan aan de hand nog een beetje uit kan dagen dan is dat wel leuk
ninietje_x schreef:xMaxxiee schreef:En ik zie bij ons op stal ook veel mensen die naast het paard "dressuren" zegmaar. Maar ik kan niet zo goed vinden hoe dat heet en of daar ook instructeurs of sites voor zijn. Dat sprak mij ook heel erg aan, heb namelijk een paardje dat altijd gek was op hard werken en dressuren maar hij wordt niet meer gereden. Maar als ik hem dan aan de hand nog een beetje uit kan dagen dan is dat wel leuk
ik denk dat je lange teugelen bedoelt
Mist schreef:als mensen hun paard niet onder controle hebben en tips zoeken verschijnt er een topic op bokt en dan wordt er aangeraden om "grondwerk" te gaan doen. Ik weet, na 35 jaar paarden aan huis te hebben, nog steeds niet wat ze daar nu precies mee bedoelen
xMaxxiee schreef:Mist schreef:als mensen hun paard niet onder controle hebben en tips zoeken verschijnt er een topic op bokt en dan wordt er aangeraden om "grondwerk" te gaan doen. Ik weet, na 35 jaar paarden aan huis te hebben, nog steeds niet wat ze daar nu precies mee bedoelen
Okee, als dat verstaan wordt onder grondwerk heb ik niks meer te doen![]()
Meneer kan afentoe hartstikke pittig zijn, maar we hebben wel wederzijds vertrouwen en respect voor elkaar, dus daar valt niks meer in te winnen. We zijn gewoon op zoek naar bezigheidstherapie, zodat hij zich niet de hele dag in de wei staat te vervelen en zodat er voor mij een uitdaging is. Elke keer poetsen is leuk, maar een doel hebben is toch wel prettig.
xMaxxiee schreef:ninietje_x schreef:
ik denk dat je lange teugelen bedoelt
Ik bedoel met een kaptoom gewoon aan de hand werken. Ik heb het wel eens met een mini pony gedaan die het al kon. Maar geen idee hoe het heet en of er les in te vinden is. Ik zou niet weten hoe ik hiermee moet beginnen namelijk.
xMaxxiee schreef:Daar zijn we al mee bezig, maar omdat hij best wel blessure gevoelig is durf ik de grotere dingen niet te doen. Ik wil eerst zijn spieren weer een beetje soepel maken eigenlijk...
En @Joolien
Zoals je leest ben ik bereid er les in te nemen, ik wil alleen weten in welke richting ik dan op wil. Door de sites die ik gekregen heb kom ik al een heel eind, dan kan ik een beetje een idee vormen en kijken wat mij en het paard aanspreekt. Iedereen bedankt daarvoor!