Freki is net een jaartje onder het zadel en was eigenlijk alleen nog mee buiten gereden toen hij bij ons kwam. Hij was redelijk stijf in zijn lichaam. Ook had hij geen benul van zijn lichaam.

Een tijdje terug was mijn vader meegeweest naar Freki, en heeft hij voor mij een paar foto's geschoten.
De donkere vlekken op zijn vacht, komt door de vliegenspray die we gebruiken. Als ik met paarden bezig ben, kijk ik altijd heel geconcentreerd

Eerst even een beetje opwarmen aan de enkele lange lijn. Hij is nogal een dieseltje

1.

2.

Dan begint het echte werk, in de dubbele lange lijnen.
3. Hier loopt hij netjes, maar om de een of andere reden loop ik er net iets schuin achter. Waardoor de teugeldruk, denk ik, niet helemaal gelijk is.

4. Dit vind ik echt een netjes plaatje. Hij had nog net ietsje meer stelling en buiging mogen hebben, maar als je kijkt naar de vooruitgang die er in zit, ben ik heel blij met dit plaatje!

5. Gewoon ontzettend lief, zijn puppyhoofdje, zie je hier zo duidelijk!

6. Inzet van de bocht. Hier is alleen in een keer al het contact weg aan de binnenteugel, wat wel erg jammer is.

7. Heel netjes dit! Ietsje te ver naar onderen gericht, maar echt netjes hier!

Daarna hebben we buiten nog lekker uitgestapt. Dit doen we lekker met een los teugeltje. Zoals al op de foto's van de dubbele lange lijnen te zien is werken we nu voornamelijk aan ontspanning!
8.

9.

10.

Tips ben ik echt superblij mee, maar houd het alsjeblieft vriendelijk!
Tot de volgende keer!