Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
eline10 schreef:@ElineGC, ze staan overdag in de bak en 's nachts gaan ze op stal.
Het is heel rijk hooi, vandaar dat ik het ook een uurtje laat weken in het water zodat 30% van de suikers verdwijnen.
eline10 schreef:Ze staat al een maand niet meer in de wei, doordat mijn andere shet ook hoefbevangen is.
Ze krijgen nu 1 plakje geweekt hooi per dag met z'n tweeën, en daardoorheen nog wat stro
Dit plakje hooi wordt dan over 3 maaltijden verdeelt
Jibbel schreef:eline10 schreef:Ze staat al een maand niet meer in de wei, doordat mijn andere shet ook hoefbevangen is.
Ze krijgen nu 1 plakje geweekt hooi per dag met z'n tweeën, en daardoorheen nog wat stro
Dit plakje hooi wordt dan over 3 maaltijden verdeelt
Ongeacht hoe rijk het hooi is, heeft je shet ook gewoon een minimum aan ruwe vezels nodig. 1 plakje hooi voor 2 shets voldoet hier echt niet in.
Vergeet ook niet dat een 2 jarige nog volop in de groei is en dus ook energie daar in moet kunnen stoppen.
Hoe dik is je shet echt? De wintervacht komt er al weer flink op, dus het kan ook vertekenen.