trainen voor voltigepaard & welke galop? :o

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

trainen voor voltigepaard & welke galop? :o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 19:28

mijn draver krijgt op het moment een stoomcursus braaf longeren en spieren bij gebrek aan voltige paard :+
ons niveau nu:
-recreatief rond voltigeren maar nooit aan de longe.
ons doel: over 3 weken wedstrijd voltige (klasse C ) dus ongeveer 3 minuutjes galopperen. hiervoor moet ze bijgezet lopen vandaar dat ook touwtjes en de hele handel uit de kast wordt getrokken :) tips voor optoming e.d zijn allemaal welkom :)

meteen maar het vraagstuk... ik zie het niet meer :+ goede galop contra of overkruist? ze is altijd wat spastisch haha

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
blijft een draver he...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
zelf: het wordt een beetje teveel een duikboot ;)
en nee nu zie ik haar nog niet klaar voor de wedstrijden maar ik hoop dat het goed komt...

pluisje88

Re: trainen voor voltigepaard & welke galop? :o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:30

Ik ben bang dat je dit paard niet in 3 weken klaargestoomd krijgt. Zelfs met de bijzet loopt ze niet nagefelijk en over de rug. Wel een heel leuk paardje trouwens ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:35

Een paard dat zoveel kracht in de rug mist en zo moeizaam galoppeert moet je ook niet in drie weken tot voltigepaard
willen klaar stomen. :n
Hij doet contra en volgens mij ook een paar passen overkruist. Buitenvoorbeen grijpt het verst naar voren en dat moet het binnen voorbeen zijn.

ALS het al doenbaar en eerlijk zou zijn om dit paard klaar te stomen (wat het niet is) is de vraag ook nog maar of iemand die niet eens ziet in welke galop ie zit daar geschikt voor is.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 19:36

zelf verwacht ik er ook niets van hoor... maar goed kan niet trainen deze week en mag dan niet op het andere paard... vandaar dat ik een niet geschoten altijd mis doe

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:36

ten koste van het paard?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:37

Het eerste filmpje zit jouw paard in de verkeerde galop (hoe kan het dat je dat niet ziet?).
Daarbij lijkt het mij ook slim om wat consequenter te worden met hulpen, want ze reageert niet op de hulp die jij geeft om in galop te gaan.

Succes in ieder geval :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:38

Dat is geen draver, die kunnen niet galopperen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 19:39

Ayasha schreef:
ten koste van het paard?

nee hoor, normaal moet ze ook aan de longe lopen, nu voeren we de training alleen wat meer op .

Mjetterd schreef:
Het eerste filmpje zit jouw paard in de verkeerde galop (hoe kan het dat je dat niet ziet?).
Daarbij lijkt het mij ook slim om wat consequenter te worden met hulpen, want ze reageert niet op de hulp die jij geeft om in galop te gaan.

Succes in ieder geval :D

hulpen komt in orde :D

xSlvna schreef:
Een draver kan niet galopperen.

:') :')

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:40

xSlvna schreef:

Van een 16 jarige had ik wel een intelligentere opmerking verwacht. Wat een flauwe kul...

Loopt het paard rond/nagefelijk als je erop zit?
Ik zou ook eerst maar eens beginnen om de trouwtjes tussen de voorbenen te doen en het paard op eigen benen te laten lopen. Hij wil niet zakken en niet inbuigen. Dan kan hij nooit fatsoenlijk lopen. Dit paard is echt niet goed genoeg aan de hulpen om er voltige op te kunnen doen. Al helemaal geen wedstrijd. Dan moeten ze soepel zijn, goed aan de hulpen staan en gewoon netjes lopen.. Bij deze is er nog veel werk te doen ;)
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 14-03-14 19:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:41

xSlvna schreef:

:? wie maakt jou toch al die onzin wijs?

unihorses: ik vrees echt dat je dit dier echt niet op zo'n korte tijd moet gebruiken als voltigepaard voor zijn welzijn... :) Hij mist balans, kracht...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:41

Is het dan wel serieus dat TS dit paard in 3 weken klaar wilt hebben voor 3 minuten voltige klasse C?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 19:43

xSlvna schreef:
Is het dan wel serieus dat TS dit paard in 3 weken klaar wilt hebben voor 3 minuten voltige klasse C?

dat is mijn hoop ja. of het gaat lukken? waarschijnlijk niet... maar als ik kijk hoe zij een weekje terug aan de longe rondstuiterde ( volte van 5 meter e.d vierkant ovaal... ) zijn wonderen de wereld nog niet uit

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:43

Wel een poeperd hoor!
Ik zou werken aan de hulpen idd, als je wilt longeren/voltigeren zou ik op z'n minst verwachten dat ze soepeltjes aanspringt in galop als jij het 1x zegt. Ik snap dat het nog eventjes oefenen is. Ze zit trouwens in de verkeerde galop idd, been(en) aan jouw kant (binnenkant) moeten naar voren grijpen.
Maar ik denk niet dat je dit van dit paard kunt verwachten om eerlijk te zijn. Die mist echt kracht en balans om zichzelf in evenwicht te houden, laat staan met een persoon op z'n rug.

Heel veel succes

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:45

Ze gaat in de verkeerde galop en ook nog een paar passen overkruist. Een paard dat op deze manier aan de longe loopt, zonder correct ruggebruik en die zó veel moeite heeft om in de goede galop aan te springen ga je niet in drie weken klaar krijgen als voltigepaard. Trek daar maar gerust een half jaar tot een jaar voor uit. En dan laat ik nog buiten beschouwing dat ze er qua bouw en gangenwerk sowieso niet zo geschikt voor is... Een voltigepaard moet volgens mij toch redelijk opwaarts gebouwd zijn, heel makkelijk galopperen en het liefst ook nog eens groot zijn.

Het is wel een heel leuk paardje, daar niet van. Maar geen ideaal voltigepaard helaas.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:46

Oh god ik dacht het was een grapje ivm je onserieuze tekstjes op je profiel (en in andere topics af en toe). Paard gaat in 3 weken tijd echt niet goed genoeg zijn voor een voltige proef. Dat vergt sowieso veel oefening, en laat 7 dagen in de week longeren geen goede oefening zijn.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:50

Ik heb totaal geen verstand van voltige dus daar ga ik niks over zeggen.
Wel ben ik zelf nooit zo fan geweest van touwtjes omdat je geen gevoel krijgt wat het paard er mee doet.
Zelf train ik wel eens met het concord, het vergt wat oefening (net als voor het eerst dubbele longe) maar ik vind het een prettig systeem. Het word vaak gebruikt bij paarden die moeten revalideren maar valt ook mee te trainen. Het voordeel van dit systeem is dat je voelt wat het paard doet, als ik voel dat mijn paard in het concord wil gaan hangen kan ik corrigeren.

http://www.concord-vip.com/index.php/nl/leader

Helaas kan ik geen recenter filmpje vinden waarmee er ook gelongeerd word:
http://www.youtube.com/watch?v=VeU87LTCys8

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:01

xSlvna schreef:
Oh god ik dacht het was een grapje ivm je onserieuze tekstjes op je profiel (en in andere topics af en toe). Paard gaat in 3 weken tijd echt niet goed genoeg zijn voor een voltige proef. Dat vergt sowieso veel oefening, en laat 7 dagen in de week longeren geen goede oefening zijn.

Wat een kinderachtige reactie..

Veder denk ik ook niet dat het gaat lukken, maar misschien zijn de wonderen de wereld nog niet uit.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 20:02

miss_lizje schreef:
Ik heb totaal geen verstand van voltige dus daar ga ik niks over zeggen.
Wel ben ik zelf nooit zo fan geweest van touwtjes omdat je geen gevoel krijgt wat het paard er mee doet.
Zelf train ik wel eens met het concord, het vergt wat oefening (net als voor het eerst dubbele longe) maar ik vind het een prettig systeem. Het word vaak gebruikt bij paarden die moeten revalideren maar valt ook mee te trainen. Het voordeel van dit systeem is dat je voelt wat het paard doet, als ik voel dat mijn paard in het concord wil gaan hangen kan ik corrigeren.

http://www.concord-vip.com/index.php/nl/leader

Helaas kan ik geen recenter filmpje vinden waarmee er ook gelongeerd word:
http://www.youtube.com/watch?v=VeU87LTCys8

oeh die ken ik wel ja :) ik ben eigenlijk helemaal geen fan van al die gekke dingen maar ze moet wennen aan het vast zitten van ;)

en volgende week hoef ik pas te besluiten hoor ;) ik ben ook net een week terug geopereerd dus alles nog aan zien :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:05

Waarom kinderachtig? Bij voltige paarden gaat een lange training vooraf, niet even 3 weekjes, dit is onrealistisch.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 20:06

xSlvna schreef:
Waarom kinderachtig? Bij voltige paarden gaat een lange training vooraf, niet even 3 weekjes, dit is onrealistisch.

drie weken gericht op longe werk ;) ik ben al 2 jaar met haar bezig qua oefeningen e.d hoor. . .
hellaas is ze alleen komen te staan en is ze toen in honger en drink staking gegaan... daar is ze enorm door ingevallen, waarvan ik hoop dat ik het terug kan trainen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:28

Tja imo is het niet fair dat te willen tov het paard. De galop 'techniek' die ze er op na houdt spreekt niet echt voor de training die ze al gehad zou hebben. :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:37

Hij zit dus verkeerd.

Leer hem eerst naar je stem te luisteren, en zoek een ruiter die onder het zadel ook kan galopperen.

Hij is wel leuk, heeft wat weg van de mijne :).

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 20:50

Ess_Ramona schreef:
Hij zit dus verkeerd.

Leer hem eerst naar je stem te luisteren, en zoek een ruiter die onder het zadel ook kan galopperen.

Hij is wel leuk, heeft wat weg van de mijne :).

huh?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:52

Ze bedoelt dat de galop onder het zadel verbeterd moet worden voordat hij aan een longeerlijn op een kleine volte kan

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 20:56

pluisje88 schreef:
Ze bedoelt dat de galop onder het zadel verbeterd moet worden voordat hij aan een longeerlijn op een kleine volte kan

aah zo nou ik kan zelf gewoon galopperen haha