Touwhalster maken. Ja, lekker makkelijk...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Touwhalster maken. Ja, lekker makkelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 15:43

:+

Heb echt al honderd filmpjes bekeken. Onnoembaar veel video's maar ik kom er gewoon niet uit.
Is er iemand die me uit de brand kan helpen en een fatsoenlijk stappenplan voor me heeft?

Cassidy

Re: Touwhalster maken. Ja, lekker makkelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:44

Ja ik heb een stappenplan voor je.
Gewoon kopen. Scheelt een hoop geklooi.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:45

Meh wat een rotreactie Cassidy, vind je jezelf grappig?

Sorry Bernadet, ik heb geen flauw idee :/

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 15:45

Cassidy schreef:

Jij eeuwige optimist! Dat helpt mij niet geld besparen en ook niet een middagje thuis vervelen oplossen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:46

Geld besparen door zelf te knopen? Je bent doorgaans meer kwijt aan aanschaf van geschikt touw dan dat je het halster ergens koopt. Met dat verschil dat je zeker weet dat de pasvorm goed is, want dat steekt ook erg nauw bij een touwhalster.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 17-02-14 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 15:47

Wat is nou precies je inbreng in dit topic?

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:47

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:49

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:50

Hier staan meerdere links in.

Met fiador en overhandse knoop, inclusief links waar je eventueel een touwhalster aan kunt schaffen dat de correcte pasvorm heeft.

[TVG] Touwhalster voor vrijheidsdressuur

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:50

Cassidy schreef:
Geld besparen door zelf te knopen? Je bent doorgaans meer kwijt aan aanschaf van geschikt touw dan dat je het halster ergens koopt. Met dat verschil dat je zeker weet dat de pasvorm goed is, want dat steekt ook erg nauw bij een touwhalster.

Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb 3 halster kunnen knopen met goed touw voor €15,-. Zie daar maar eens 3 goede touwhalster van te kopen!

xRobin919

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:51

Ik zelf zou niet weten hoe je een touwhalster moet maken, maar er zijn wel een soort cursus-dingen voor.. Daar ga je met een groep een middagje bezig met het maken van een touwhalster, met goede begeleiding..
Misschien dat je dat een op kan zoeken?
Maarja als je dat niet wilt omdat het toch ook wel geld kost, zou ik het gewoon blijven proberen tot er een lichtje begint te branden :D

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:53

Ik heb die van penny gebruikt :+ . Heb je die al geprobeerd?
Daarmee is het mij gelukt. 6mm dik touw van de action gebruikt, 1 euro.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:54

Iejoorr schreef:
Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb 3 halster kunnen knopen met goed touw voor €15,-. Zie daar maar eens 3 goede touwhalster van te kopen!

Waarom zou ik drie touwhalsters willen knopen? Er kan er maar één tegelijk om het hoofd van je paard. Het wordt een ander verhaal als je op grote schaal professioneel bezig gaat. Maar zoals ik dit hier zie gaat het om tijdvulling van iemand die zich verveelt.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:55

Cassidy schreef:

En wat voegt dit toe aan het topic?

Leuk TS een keertje creatief bezig zijn! Ik heb die van de penny ook gebruikt, maar dat was echt een ramp :+ Ik heb het meteen maar weer opgegeven. Misschien dat andere je verder kunnen helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:56

En juist omdat het om verveling gaat en tijdvulling, snap ik best waarom iemand 3 of 40 touwhalsters zou knopen; voor iedere dag een andere kleur. :+

Inderdaad een beetje pessimistisch, tis lenteweer hoor, iets vrolijker mag ook wel.

TS, ik weet het antwoord niet maar ik lees wel mee, kan ik in het ziekenhuis na m'n operatie ook fijn knopen (jawel, meer dan 3 touwhalsters, voor iedere kleur een :+ )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:56

Esmeej333 schreef:
Ik heb die van penny gebruikt :+ . Heb je die al geprobeerd?
Daarmee is het mij gelukt. 6mm dik touw van de action gebruikt, 1 euro.

Het touwhalster in de handleiding van de penny heeft geen lus waar je een leadrope of teugels aan vast kunt maken.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:57

Cassidy schreef:
Iejoorr schreef:

Waarom zou ik drie touwhalsters willen knopen? Er kan er maar één tegelijk om het hoofd van je paard. Het wordt een ander verhaal als je op grote schaal professioneel bezig gaat. Maar zoals ik dit hier zie gaat het om tijdvulling van iemand die zich verveelt.

Ja voor mij is het ook tijdvulling, so what? TS wil dit graag doen voor de leuk, net als ik het ook gedaan heb voor de leuk. Jezelf achter bokt vandaan sleuren en lekker iets doen. En laat ik nou 3 verzorgpaarden hebben, dus ieder 1 :Y)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:59

Hier staat een uitleg.

Ik heb zelf ook 5 touwhalsters,
Waarvan 1 verkeerd geknoopte DOOR EEN WEBSHOP!!
een maat cob, 1 maat pony en 2 voor de shets.

Ik gebruik die voor de shets allebei evenveel. :)

En Cassidy, zij vult haar tijd tenminste nuttig, er zijn ook mensen die hun tijd vullen met botte opmerkingen op een forum gooien...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:00

Een touwhalster is een werkhalster. Niks mis mee om zelf te knutselen, het wordt echter wel een probleem als niet veilige spullen om het hoofd van een paard worden gehangen. Een touwhalster moet goed zitten, niet bij een minste of geringste heftige schudbeweging van het hoofd vallen. Te dun touw en het snijdt, te dik touw en het schiet zijn doel voorbij.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:00

Is dit misschien iets ?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:01

De Penny (jawel!) heeft een fijne instructie! Even zoeken op hun site, zo heb ik de mijne ook geknoopt, en ik ben handleiding dyslectisch :+

Cassidy

MarlindeRooz schreef:
Hier staat een uitleg.

Ik heb zelf ook 5 touwhalsters,
Waarvan 1 verkeerd geknoopte DOOR EEN WEBSHOP!!
een maat cob, 1 maat pony en 2 voor de shets.

Ik gebruik die voor de shets allebei evenveel. :)

En Cassidy, zij vult haar tijd tenminste nuttig, er zijn ook mensen die hun tijd vullen met botte opmerkingen op een forum gooien...

Kopen op een webshop is geen garantie dat de pasvorm goed is.
En waarschuwingen op het internet zijn bijna net zo nuttig als je tijd te vullen met het knutselen van niet veilige paardenspullen.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 17-02-14 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Cassidy schreef:
Een touwhalster is een werkhalster. Niks mis mee om zelf te knutselen, het wordt echter wel een probleem als niet veilige spullen om het hoofd van een paard worden gehangen. Een touwhalster moet goed zitten, niet bij een minste of geringste heftige schudbeweging van het hoofd vallen. Te dun touw en het snijdt, te dik touw en het schiet zijn doel voorbij.

Daarom heb ik ook een centraalt topic aangevraagd, waar je ervaringen kan delen.
Want ook een webshop geeft geen garantie op een goed touwhalster.
En mijn halster van FRA die begaf het nota bene als eerste...

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:03

Cassidy schreef:

En daarom moet je goed touw hebben. Ik heb mijn touw toen bij een touwhalster-webshop gekocht.
Touwhalster moet inderdaad goed zitten, maar ik heb een hele lieve vriendin die al flinke tijd aan horsemanship/parelli doet.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 16:03

Cassidy schreef:

En wat nou als ik het voor de sier op m'n slaapkamer wil hangen?
Of als ik hem straks meteen weer in de prullenbak mik?