Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Akhal_Teke schreef:Dus de 1e keer erop heb je zonder cap gedaan?
"grip met 1 hand" Je houdt jezelf toch niet vast met de teugels?
Je dekje ligt niet goed en op de laatste foto is volgens mij te zien dat het zadel gewoon niet goed ligt op je pony.
Ook is het gevaarlijk om zo met die schoenen te rijden.
Heb je les?
senna21 schreef:Ik begrijp niet wat je wilt (bereiken) met dit topic.
Een tip:
Doe voorzichtig aan en wees zuinig op het paard.
Snollygoster schreef:Ik heb zo'n beetje het gevoel dat je wat stoer wilt doen, even een bokkende paard temmen, met één hand rijden, zonder cap..
Er is hier nu al meerdere keren gevraagd als het paard medisch is nagekeken, waarom reageer je daar niet op? Het kan heel goed zijn dat hij zich niet laat berijden omdat hij ergens pijn heeft, en dan ga jij even hem "onder controle krijgen" met je zweep. Heb je daar al eens aan gedacht?
Van die foto's word ik ook echt niet blij. Zoals Akhal_Teke zegt is het erg gevaarlijk om met die schoenen te rijden. Ik vind ook dat het zadel er echt niet goed uitziet op de rug van dit paard. Trouwens, als je toch bitloos wilt rijden kan je beter gewoon een touwhalster of een gewoon halster of zo nemen, want met een bitloos hoofdstel heeft een sperriem totaal geen nut
Ik zou eerlijk gezegd niet meer beginnen aan een paard van 22 jaar, maar als je toch per se wilt blijven doorzetten wees dan voorzichtig, heb geduld en wees zuinig. Het is geen jong paard meer.