De ster van de dag is [***], een 20 jarige pony die zo goed als volledig blind is. Niet 100% maar veel zal het toch niet schelen, af en toe lijkt hij wat te zien
We waren gezellig samen in de piste en hij wilde duidelijk wat doen, dus eens gekeken wat hij wilde doen en hij wilde veel doen. Ideaal om de camera boven te halen
Dit is gewoon beetje spelen, beetje samen leuk bezig zijn, alles op het gemakje.
Ik ga niet zeggen hoe vaak we deze dingen al gedaan hebben, jullie zouden het toch niet geloven
(denk 1 keer ofzo, toen hij nog met 1 oog zag..)Hopelijk vinden jullie het leuke filmpjes om naar te kijken, ze zijn niet bewerkt ofzo, gewoon zoals het was

1. Balkjes lopen
2. Tussen obstakels door en achterwaarts. Dit werd onverwacht een klein trainingsmomentje, ik vroeg teveel van hem dus heb ik het in kleinere stapjes opgedeeld en uiteindelijk toch het resultaat gehaald dat ik voor ogen had
Leuk ook dat als hij niet durft/het niet weet dat hij voetjes gaat geven .. pony heeft namelijk een voetgeeftrauma (zacht uitgedrukt) en hier probeer ik aan te werken, dus dit soort momentjes zijn altijd leuk!3. Slalom (en vrees niet, ik heb een schokbestendige camera.. met reden zoals je zal zien
).4. Een "sprongetje". Dit vond hij wat moeilijker
, maar hij deed het toch maar! 5. Fotootje

Daarna nog even naar de menweide, geen officiële HA-dingen (waarom hebben ze daar eigenlijk geen heuvels?
) maar wel leuk! Hier wel aan de leadrope omdat de weide open was en hij hier wat minder op zijn gemak is (is de 2e keer dat we hier kwamen) en er lag ook nog een sleep in het midden van de weide dus ik had graag wat stuur 
6. Heuveltje
7. Wat wil je dat ik doe baasje? Draaien?

8. No problem!

9.

10. Nog even het heuveltje zelf gefilmd (bleek niet zo eenvoudig
)En een paar leuke foto's om af te sluiten.
11.

12.

Toppertje!
knap hoor!!
Heb me al vaker verbaasd over de pony .. hij heeft een verleden als manègepony en dat ging niet altijd van een leien dakje. Hij heeft ook bang van mannen en vreemde mensen enzo ... en toch zo'n vertrouwen geven
Maar dat achterwaarts tussen de tonnen vindt 'ie echt moeilijk/ eng he?
).